הקרבות הקשים של ימי הלחימה הראשונים במלחמת חרבות ברזל ביישובי הדרום הולידה, בין השאר, גל רחב היקף של חיילים וחיילות המבקשים להתגייר. אחד מאותם חיילים הוא א' – לוחם באחת היחידות המיוחדות שלחמו בתוך קיבוצי העוטף. היחידה שלו הוקפצה במהלך השבת השחורה לנחל עוז, ושם פוצלה לשני חלקים. החלק הראשון נשאר להילחם בנחל עוז, בעוד א' וצוותו נשלחו לכפר עזה. מעל לשתי יממות נלחמו א' וחבריו בשטחי הקיבוץ, עד שהצליחו לנקות אותו לחלוטין ממחבלים.
לאחר שתמו הקרבות בעוטף, נשלחה היחידה של א' לזירה הצפונית, שם הוא פנה בבקשה לבית הדין הצבאי לגיור לקדם במהירות האפשרית את השלמת תהליך הגיור שהתחיל לפני מעל לעשרה חודשים.
2 צפייה בגלריה
החייל א' שביקש גיור מזורז
החייל א' שביקש גיור מזורז
החייל א' שביקש גיור מזורז
בסוף השבוע שעבר הגיע א' לבית הדין הצבאי לגיור, לדיון במעמד שלושה דיינים. בשיחה זו למעשה קובעים הדיינים אם המועמד לגיור השלים את התהליך בהצלחה ואם ניתן לגייר אותו. במהלך השיחה, ולאחר שענה על כלל הדרישות והשאלות של הדיינים, ביקש א' להסביר לדיינים מדוע הוא מעוניין להשלים את הליך הגיור במהירות האפשרית.
"מאוד רציתי לבוא לכאן היום ולהשלים את הגיור כי אני יודע שאני עלול למות בקרב, ואם זה חס וחלילה יקרה, אני רוצה למות כיהודי. לכן חשוב לי לא לחכות", אמר א' לדיינים בקול חנוק מדמעות.
בעקבות הדברים הללו ביקשו הדיינים מאנשי הרבנות הצבאית לעשות כל מה שאפשר כדי שניתן יהיה להשלים את גיורו של א' עוד באותו יום. לשם כך נקבע דיון מיוחד, לאחר שורה של דיוני גיור אחרים שבוצעו באותו יום, ובו הושלם תהליך גיורו של א'.
לאחר סיום הדיון התנצל א' בפני הנוכחים על כך שפרץ בבכי במהלך הדיון הראשוני: "כל מה שהתרחש בקרבות יצא ממני באותו זמן. זאת הפעם הראשונה שהרשיתי לעצמי להוציא את כל מה שהצטבר בתוכי מאז תחילת המלחמה. בגלל כל מה שראיתי שם הבנתי שאני חייב לעשות הכול כדי לסיים את תהליך הגיור מהר ככל הניתן".
2 צפייה בגלריה
כפר עזה
כפר עזה
הריסות אחרי הלחימה בכפר עזה
(צילום: Amir Levy / Getty Images)
סא"ל קובי גרידיש, קצין בית הדין לגיור הצבאי: "סיפורו של א' שבה את ליבנו. כולנו התרגשנו איתו במעמד קבלת עול המצוות שלו. מאז תחילת הלחימה, קיבלנו פניות רבות של חיילים וחיילות שנמצאים בעיצומו של תהליך הגיור שמבקשים מאיתנו לעזור להם לזרז ככל הניתן את תהליך גיורם ולצרף אותם לעם ישראל. הרצון הרב של המתגיירים להגיע למעמד בית הדין על מנת לקבל עול מצוות תחת הלחימה עודד אותנו לקדם דיונים על אף המצב המורכב, על מנת לסייע להם ככל הניתן ולצרף נשמות חדשות לעם היהודי".
במקביל, במטרה לעמוד בגל הבקשות של המתגיירים והמתגיירות, הוחלט בחיל הרבנות הצבאית לגייס רבנים דייני גיור בצו 8, כדי לסייע למתגיירים בהליך בצל המלחמה. ברבנות הצבאית מדווחים על פניות רבות לפתיחת תיק גיור מאז תחילת המלחמה, ונכון לעכשיו יש גידול של כ-10% ביחס לנתוני השנה שעברה, כאשר נותרו עוד חודשיים עד סוף 2023.
אלקס ריף, מנכלית לובי המיליון, מסרה כי "אנו מברכים על החלטת הרבנות הצבאית לזרז את גיורו של לוחם הסיירת - זהו צו השעה, לזרז את הליכי הגיור של כל חיילי וחיילות צה״ל שהם זרע ישראל, המשרתים בסדיר או במילואים המעוניינים בכך. הם מסכנים את חייהם יום יום למען מדינת ישראל והעם היהודי, מרגישים חלק מהעם היהודי וחיים כיהודים. הגיע הזמן שהממסד יכיר בכך ויפתח בפניהם את הדלת. לא יכול להיות שהחיילים והחיילות האלה יתנו עבורנו הכל, לפעמים את חייהם, אבל בבואם להתחתן בישראל או להקבר לצד בן זוגם - נבהיר להם שהם אזרחים סוג ב' ולא חלק. שעבורם שמורה חלקת הלא יהודים, או מחכה להם מטוס להתחתן בחו"ל. זה הזמן להתאחד. אין יותר מקום לפירודים ופיצולים בתוכנו. אנחנו עם אחד, עד הסוף".