הרב שמואל אליהו, ממנהיגי הציונות הדתית, קורא להשתמטות המונית של נשים משירות בצה"ל במחאה על פרשת הסוהרות. אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, סיפר כי אחת מנפגעות הפרשה התייעצה עמו לפני שהתלוננה בנושא, וטען כי היחס המחפיץ כלפי נשים בצה"ל "מתחיל מלמעלה".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בסרטון שהפיצה היום (ד') לשכתו, פנה הרב לצעירות המועמדות לשירות הביטחון ולהוריהן: "את רוצה שהבת שלך תתרום למען עם ישראל? במערכת בריאה! לא במערכת שמתייחסת לבנות באופן שכזה. וגם לבנות אני אומר: אתן רוצות לתרום למען עם ישראל? יש מקומות יותר טובים לתרום. לא במקום שיתייחסו אלייך בזלזול".
קראו עוד בערוץ היהדות:
לדבריו, "אם אלף בנות, אלפי בנות, יבטלו את הגיוס שלהן כמחאה על כבוד הסוהרות שהיו חיילות חובה – זה אולי יישר את המערכת. זאת תהיה התרומה הענקית שלך למען עם ישראל, למען צה"ל יותר בריא, למען חברה יותר נקייה".

"זה סיפור של הפקרת בנות ישראל"

הרב אליהו, שבית הדין שלו מהווה כתובת לנפגעי ונפגעות תקיפות מיניות, הזכיר את התיעוד המביך שפורסם לפני כמה שנים, ובו נראו שר הביטחון דאז, אהוד ברק, והרמטכ"ל, בני גנץ, מתייחסים בצורה לא מכובדת לחיילות בזמן תרגיל צבאי. "תדע כל אם עברייה שרוצה לשלוח את הבת שלה לצבא, בידי מי היא מפקידה את הכבוד של הבת שלה. מי האנשים ומה הם חושבים באמת", אמר.
1 צפייה בגלריה
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו
"כל המערכת אשמה, מלמעלה". הרב שמואל אליהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, אוהד צויגנברג)
"אחר כך מתפלאים על ההטרדות המיניות שיש בצבא. אם הראש של המערכת ככה חושב – מה יחשוב הקצין בשירות בתי הסוהר? שמותר להשתמש בכבוד של הבנות שלנו כדי לספק תאוות של מחבלים".
הוא הוסיף: "כל המערכת אשמה. המערכת אשמה מלמעלה, מפרקליטות המדינה, מפרקליט המדינה שסגר את התיקים האלה בעבר, תיקים ישנים". לדבריו, "זה לא רק פעם אחת קרה. היא (הסוהרת) סיפרה לי שזה קרה הרבה מאוד פעמים, לא רק במשמרות שלה, גם שנים לפני כן..."
הרב ציין כי הסוהרת סיפרה לו שזו הייתה האווירה בכל בית הסוהר – לפנק את המחבלים, כדי לייצר שקט. "זה סיפור שלם של הפקרת כבוד בנות ישראל על ידי כל המערכת – מפרקליט המדינה, למטה. זה פשוט פשע. האדמה צריכה לרעוד".