אנשי המכס במולדובה מנעו ניסיון להבריח 15.6 ק"ג של סמים שנמצאו במזוודה של צעיר חרדי ממרכז הארץ. במהלך בדיקת מזוודותיו מצאו פקידי המכס שלושה ארגזים שעליהם נכתב כי מדובר במזון לבעלי חיים, אך מדובר היה בסמים שנועדו לייצור כדורי אקסטזי. על פי דיווח באתר "בחדרי חרדים", שווי טבליות הסמים הוא עשרה מיליון שקלים. אנשי המכס דיווחו כי בעל המטען הוא אזרח ישראלי בן 32 שטס לקישינב מאמסטרדם.
1 צפייה בגלריה
כדורי אקסטזי
כדורי אקסטזי
כדורי אקסטזי
(צילום ארכיון)
הצעיר עבר במסלול הירוק והודיע שאין לו מה להצהיר במכס, אלא שבמהלך בדיקת מזוודותיו מצאו פקידי המכס שלושה ארגזים שעליהם נכתב כי מדובר במזון לבעלי חיים, והמשטרה מצאה סמים בפנים. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, לאחר המעצר ערכה משטרת קישינב חיפושים בחמש כתובות בבירה, וחקרה אנשים שעלולים להיות קשורים לצעיר הישראלי שהיה אמור להעביר להם את הסמים. החשוד נעצר ויישאר במעצר למשך 30 יום עד לדיון בעניינו.
עוד דווח כי הצעיר, שמגיע ממשפחת קשת יום, התפתה להעביר את הארגזים עם הסמים ולא ידע שמנצלים את תמימותו, לאחר שחשב שמדובר באמת במזון לבעלי חיים. תמורת 500 דולר וכרטיס טיסה הוא הסכים לקחת את החבילות. גורמים שונים מנסים כעת לסייע לצעיר, שהוא נשוי ואב לילדה.
(סרטון המעצר ותפיסת הסמים שפרסמו רשויות המכס במולדובה)

אחד העסקנים המעורה בסיפור, אומר כי "צריך להזהיר את הציבור, אסור בתכלית האיסור לקחת חבילות מאנשים זרים, גם אם מוצע סכום כסף גדול. המקרים יכולים להסתיים במאסר של שנים רבות בכלא במדינה זרה".
האתר של המכס המולדובי פרסם את הסיפור על מעצרו של הישראלי כידיעה ראשית, וציין כי הוא יישאר במעצר 30 יום. החקירה לגביו תימשך בימים הקרובים.