תושבים בבני ברק נדהמו לגלות בשבועות האחרונים כי חוברת קומיקס המותאמת לציבור החרדי, ושחולקה בחינם בתיבות הדואר בעיר, חושפת את ילדיהם למסרים נוצריים-משיחיים. אף שבחוברת מופיע אישור חתום של "משמרת החינוך והקודש" המעיד כי תכניו חינוכיים, טענו ארגונים הנאבקים במיסיון הנוצרי כי היא נותנת במה להטפה מיסיונרית. הם פנו לרבנים ודיינים בעיר נגדה, ואף הפיצו פשקווילים בעניין. בעקבות כך הוחלט לעצור את הפצתה של החוברת ולגנזה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
עלילת הקומיקס, "הגרף" שמו, נכתבה על ידי סופר חרדי, ומתארת באופן ביקורתי דווקא מאמצי שכנוע כושלים של כומר להעביר מתגייר על דתו, ולהשיבו אל חיק הנצרות. אלא שבתוך כך הובאו טיעוניו של הכומר, כולל כמה מהמסרים הבולטים של המיסיון, באופן שאינו יכול להתקבל על אוזניים חרדיות – ובוודאי לא של ילדים.
כך, למשל, נראה היהודי, נער בן 17, אומר למטיף: "דע לך, אדוני הכומר, שממכתביך ניכר שאתה חכם גדול, אתה מכיר את כל התורה שלנו. רציתי לשאול האם יש"ו מוזכר בתנ"ך". התשובה שקיבל הייתה: "כמובן, ובכן בספר ישעיהו..." - טענה מיסיונרית ידועה המקבלת ביטוי בחומרי התעמולה של היהודים המשיחיים. אף שהכותב מדגיש שמדובר ב"דברי כפירה", עצם נתינת הבמה להם קוממה את ההורים.

אישור מהוועדה הרוחנית

מי שחתום על ה"הכשר" לחוברת הוא יו"ר "משמרת החינוך והקודש", הרב מרדכי בלוי. במכתב המצורף ל"הגרף" נכתב: "הרינו לאשר בזאת את ספרי הקומיקס לילדים של הרב... הספרים עברו ביקורת של אנשי חינוך – גם המלל וגם האיורים. ראוי שלא ירעו בשדות זרים בספרים שאין עליהם פיקוח כלל".
2 צפייה בגלריה
"מסרים נוצריים". מתוך הקומיקס
"מסרים נוצריים". מתוך הקומיקס
"מסרים נוצריים". מתוך הקומיקס
ארגון "אור לאחים", הפועל נגד המיסיון, שיגר מכתב מחאה לרב בלוי ולבית דינו של הרב יהודה סילמן, מבכירי הדיינים ופוסקי ההלכה בבני ברק, וטען כי בימים האחרונים קיבל עשרות פניות מתושבי העיר בשל התוכן הבעייתי.
"בספר מופיע חומר שעלול להוות ממש חומר מיסיונרי, עם אזכרתו של מייסד הנצרות, יימח שמו", נכתב. "אנו מוצאים לנכון לפנות אליכם בדחיפות לטיפול יסודי בנידון, להסרתו מכלל החנויות, הפסקה מיידית של חלוקתו ולהשמדתו באופן זה עד לתיקונו ולהתאמתו לערכי העם היהודי לדורותיו. כמו כן, חיוני כי תפיצו מכתב המתנגד לרשום בו ועל הטעות האיומה שנעשתה, כביכול בהסכמתכם". בית הדין של הרב סילמן נענה לפנייה, והחוברות, כאמור, נגנזו.
מארגון להב"ה נמסר: "אנו לא חושדים כי אדם ירא שמים השייך למפלגה חרדית, יעניק ביודעין ובמזיד הכשר לחשיפת ילדים חרדים לחומרים מיסיונריים. אנו בטוחים כי נפלה טעות – אולם את הטעות יש לתקן. יש להבהיר כי מדובר בחומרים מיסיונריים פסולים, שיש להשליכם מהבתים שאליהם נכנסו לאלתר, ולעצור את חלוקתם באופן מיידי... מסתבר כי גם מערך הביקורת על הספרים והחוברות המחולקות זקוק לביקורת".
בנימין וולקן, מנהל מחלקת מאבק במיסיון ובכיתות ב"אור לאחים", אמר: "למרות שבהמשך הקומיקס מוצג כי כביכול טענות הכומר אינן נכונות, עצם החשיפה של ילדים לאחת מהטענות המיסיונריות המובהקות ביותר היא כשלעצמה פסולה ואין לה מקום בספר המיועד לילדים בכלל, ובפרט לילדים חרדים".
גורמים ב"משמרת החינוך והקודש" מסרו בתגובה כי מדובר בזיוף וכי לא ניתן כל אישור לחוברת הקומיקס המדוברת. הרב מרדכי בלוי סירב להגיב לידיעה.