החמרה במצבו הרפואי של הרב חיים דרוקמן שחלה בקורונה. בני משפחתו של הרב בן ה-90, ממנהיגי הציונות הדתית, מסרו כי מאז שנמצא חיובי לנגיף בסוף השבוע הוא הולך ונחלש, וביממה האחרונה הכרתו מעורפלת. הרב נמצא בביתו ומטופל בידי צוות הרופאים המלווים אותו בשגרה ובחירום. מצבו מוגדר קשה ויציב.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב דרוקמן, שבחודש פברואר האחרון כבר חלה בקורונה, סבל מאז מבעיות רפואיות שונות שבגינן אושפז מספר פעמים. בשבוע שעבר שוב חש ברע, ובבדיקה שנערכה לו ביום שישי אומת בשנית לנגיף. מאז הוא שוהה בביתו ומטופל באמצעות מתן חמצן, נוזלים ותרופות שונות, בהמלצת הרופאים לטיפול בקורונה.
"מצבו של הרב יציב אך נראה לא טוב", מסר אחד מבני הבית. "הוא מאוד-מאוד חלש, ישן רוב הזמן וזקוק להרבה תפילות. אנו מתפללים לישועות ונשמח שעם ישראל ימשיך להתפלל לרפואת הרב חיים מאיר בן מילכה".
1 צפייה בגלריה
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
(צילום: שאול גולן)
איגוד ישיבות ההסדר, שהרב דרוקמן הוא נשיאו, קרא גם הוא "לכל קהל ישראל" להתפלל יחד לרפואתו, וכך גם תנועת הנוער "עזרא", על חניכיה ומדריכיה. יו"ר מפלגת הציונות הדתית שדרוקמן הוא ממנהיגיה הרוחניים, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הביע אתמול אף הוא דאגה נוכח מצב הרב, ומסר: "יחד עם כל עם ישראל אנחנו מתפללים לרפואתו השלמה של מורנו ורבנו זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן. נא הרבו בתפילות לבריאותו".
הרב דרוקמן, חתן פרס ישראל, נחשב ל"זקן הרבנים" במגזר הדתי-לאומי ולאחד המשפיעים ביותר על נציגיו הפוליטיים – מנפתלי בנט ועד סמוטריץ'. כאיש חינוך הוא עומד בראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, תנועת הנוער בני עקיבא ואיגוד ישיבות ההסדר, וכמנהיג ציבור היה ממובילי "גוש אמונים", ראש מערך הגיור הממלכתי וגם פוליטיקאי שכיהן בכנסת.
עד להקמת הממשלה הנוכחית נחשב כ"רב של בנט", ואולם התנגדותו הנחרצת להקמת הקואליציה שבה שותפה מפלגת רע"ם יצרו נתק בינו ובין ראש הממשלה לשעבר.
פורסם לראשונה: 19:20, 11.12.22