הסיפור של תהילה (שם משפחה שמור במערכת), אישה דתייה ושורדת אלימות שיצאה ממקלט לנשים מוכות לשכונת גני מודיעין ביישוב מודיעין עילית ושם נתקלה בהתעמרות על רקע דתי - היה יכול להיוותר אנונימי למדי. אלא שבפוסט שכתבה בפייסבוק חברה קרובה ועקשנית של תהילה שותפו ההתנכלויות - ועוררו את זעמם של רבים אחרים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות>> "לפני שבועיים חיפשתי דירה לעבור אליה באיזור", מגוללת תהילה את סיפורה בראיון ל-ynet, "בשנייה שסגרתי את החוזה התחילו אנשים להתנכל אליי בגלל הפן הדתי שלי שפחות התאים להם. שלחו לבעל הבית שלי צילומים של איך אני נראית ודרשו ממנו לפנות אותי עם צו פינוי מידי". קראו עוד בערוץ היהדות: החרדיות לשעבר הפכו לבנות זוג: "לכל אישה מגיע להיות שמחה" רבני הקורונה: בין מומחים בהלכה, לרבנים שמתערבים בהכול יהודי ארה"ב מפחדים: "ביידן או טראמפ - האנטישמיות הפכה לתופעה קבועה"
לדבריה, "לא רק שהם טענו שאני 'לא חרדית מספיק' אלא הוסיפו שאני גם אחת שמביאה אליה הרבה גברים הביתה ועושה איתם דברים, כשבפועל, מדובר בכלל אנשים שבאו לעזור לי בהובלה, שזה מזעזע לכשעצמו".

"הסיפור הזה חייב להתפוצץ"

את ההתנכלויות החוזרות ונשנות כלפי תהילה, שיתפה בפייסבוק חברתה הקרובה נעמה. "יש לי חברה, גיבורה מאין כמוה..הייתה בבית אלים בכל הפרמטרים, היה לה עסק מצליח ומתפקד וקרקע כלכלי בסיסי", תיארה בפוסט, "המלכה הזאת, בעידוד שלי ושל עוד אנשים סביבה הלכה למקלט לנשים מוכות, ושיקמה את חייה לאט ובקושי רב. הגיע זמנה לעזוב את המקלט ולהתחיל סופסוף בחיים חדשים בעיר חדשה בישוב חצי דתי.
3 צפייה בגלריה
תהילה ושלושת ילדיה הקטנים
תהילה ושלושת ילדיה הקטנים
המכתב שניסח וועד השכונה לסילוקה של תהילה
(Naama Kazes, פייסבוק)
בהמשך מתואר כי "או אז, הגיעו שכנים צרי עין מאין כמוהם, שחשבו שהבחורה הזו לא סבלה מספיק - ומכיוון שהיא אישה גרושה ולא 'חרדית מספיק' - לפי ראות עיניהם החליטו שצריך להתנכל אליה. וועד השכונה כתבו מכתב למי שמשכיר לה את הדירה - חתום על ידי כל הרבנים בעיר, לפנות אותה".
"הסיפור הזה חייב להתפוצץ", טוענת החברה הזועמת בפוסט, "אני רוצה שהאנשים שחושבים שזה לגיטימי להתנהל בצורה כזאת לאדם אחר יבינו שיש כאן כח חזק ושאנחנו לא נוותר".
מי האנשים שעושים את כל הפעולות הללו נגדך?
"זה וועד הישוב, רב אחד ממודיעין עילית. זו עוד מישהי שאני לא רוצה לנקוב בשמה ובינתיים, היא ממש בי נלחמת בכל הכוח ואני לא יודעת מה האינטרס שלה. יש אנשים שפונים לבעל הבית, אנשים שפונים לרבנים, אנשים שמצלמים אותי ללא רשותי, שמצלמים את המנקה שמגיעה אליי הביתה. עוקבים אחרי כל נשימה שלי. אני לא יודעת מי המוקד הראשי בעצם".

"אין לי לאן ללכת"

שלושת ילדיה של תהילה טרם נכנסו למוסדות הלימוד בעיר - לדבריה, עקב וועד השכונה שמסית כנגדה. "מאז שאני פה, לא רוצים לקבל את הילדים שלי למסגרות. לא כלום".
3 צפייה בגלריה
"מצלמים אותי ועוקבים אחריי"
"מצלמים אותי ועוקבים אחריי"
"מצלמים אותי ועוקבים אחריי"
(Naama Kazes, פייסבוק)
"אני יוצאת ממקלט לנשים מוכות כי חוויתי אלימות ואין לי לאן ללכת", מסבירה תהילה בכאב, "הם (וועד השכונה) דורשים שאני אתפנה מפה בהקדם. אז במקום להתמקד בלשרוד את מה שחוויתי אני נלחמת על שמי, שם ילדיי וחינוכם במוסדות בעיר שמסרבים לקבלם.
"עוד לא התאקלמתי פה אפילו. עד לפני יומיים, הייתי במקלט לנשים המוכות. אני לא מבינה איך תוך יומיים תמימים, הצלחתי להזיק לכל הישוב ועוד לא הבנתי איך הילדים שלי קשורים לכל הסיטואציה הזו", היא תוהה במרירות.
"אני מקבלת כל הזמן 'ד"שים' והודעות שהם לא יכולים שאני אשאר כאן", היא ממשיכה בציניות שזורה בתסכול, "הם טוענים שאני אקלקל פה את הנוער ושאני לא דתייה מספיק. זה מפחיד אותם ממש שאני אישאר פה".

"העסק שלי בסיכון"

תהילה, בעלת עסק עצמאי בימי הקורונה המתאגרים, מספרת כי סיפור ההתעמרות כלפיה גובה ממנה מחיר רב - רגשי וכלכלי.
3 צפייה בגלריה
תהילה, הגיעה לשכונה החדשה במודיעין עילית וספגה התנכלות מצד שכניה
תהילה, הגיעה לשכונה החדשה במודיעין עילית וספגה התנכלות מצד שכניה
תהילה, הגיעה לשכונה החדשה וספגה התנכלות מצד שכניה
"העסק שלי עכשיו עומד בסיכון כי מבחינתם אני לא רשאית למכור – וגם אסור שיקנו ממני. מבחינתם אני בעצם נלחמת להישאר. מה שהם לא מבינים הוא שאין לי באמת את האופציה לצאת מפה כלכלית. הפעלתי את כל העולם. לכי תעזבי עכשיו, תעברי עכשיו דירה אחרי שאת יוצאת מאיזה מעגל שחיית בו כמעט שנה ואת מנסה להתאושש. לכי תנסי לעשות את זה".
ממועצת בנימין נמסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט אנו מנועים מלפרט בפעולות המועצה בכדי לסייע ולאפשר את חזרתה למסלול החיים התקין. חשוב להדגיש כי בנימין פתוחה לכולם. חרמות כלפי כל אדם לא מקובלים בעליל.בתי הספר וכל מוסדות המועצה ושבאחריותה פתוחים בפני המשפחה".