ביקורו של ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, העלה את ישראל על המפה התקשורתית בארצות הברית, כשלא מעט אמריקאים לומדים לראשונה על צדדיה האחרים של המדינה המזרח-תיכונית שהיוותה חלום נכסף עבור אימו המנוחה. אדמס נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, אכל בשר מתורבת, תופף על דרבוקות בשוק מחנה יהודה והפעיל רחפנים של משטרת ישראל, אבל נראה שדבר נוסף ייזכר במיוחד מהביקור הזה – וכנראה לא לכך פיללו בלשכת ראש העיר.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
דווקא בימים נפיצים במיוחד בהקשר של הדרת נשים בישראל, כתבת הניו יורק טיימס שמלווה את אדמס בביקורו בישראל, אמה פיצסימונס, צייצה תמונה שלה בעזרת הנשים בכותל וכתבה: "הרגע הזה בכותל המערבי בירושלים שבו כעיתונאית את צריכה לטפס על ספסל ולהסתכל מעבר לגדר כדי לראות את ראש העיר". היא גם הוסיפה בתגובה לציוץ תמונה של צלמת העיתון וכתבה: "הצלמת שלנו צילמה את התמונה הזאת גם מאגף הנשים בכותל, מעבר לגדר".

הציוץ של הכתבת הבכירה שמסקרת את העירייה עורר מיד סערה וזכה ליותר ממיליון צפיות. לצד שנינויות מתבקשות ("אוקיי שיקסע", הגיב גולש אחד) היו כאלה שהצדיקו אותה: "רק בניהול חרדי יש לנו תפילה נפרדת בכותל. זו לא דת, זו חטיפת דת או סטנדרטים דתיים, על ידי הקצוות", הגיבה אחת הגולשות. אחר כתב: "אני כל כך מצטער שנאלצת לעבור את החוויה המשפילה הזאת רק בגלל שאת אישה".
לעומת זאת, בכירים בקהילה היהודית ואושיות כמו העיתונאי הימני בן שפירו מיהרו לתקוף את פיצסימונס על "פגיעה בכבוד בדת" ועל בגידה כביכול ביושרת מקצוע העיתונות בעצם הצבתה במרכז הסיפור במקום לעסוק בסיקור חדשותי.
"הרגע הזה שבו אתה חושב שהסטנדרטים הדתיים של אחרים צריכים להשתחוות לחילוניות שלך באחד האתרים הקדושים ביותר שלהם", צייץ שפירו בפרפרזה לדבריה של העיתונאית. "היא הייתה צריכה לנסוע קילומטר אחד לתוך שטח שבשליטת הרשות הפלסטינית כדי לראות כמה הם אוהבים את החילוניות הפמיניסטית, ואיך הדברים יתנהלו אם היא תדרוש מהם לחקות את הסטנדרטים שלה", המשיך שפירו. "אבל בו הו, היא הייתה צריכה לעמוד על ספסל כדי להצטלם מעל מחיצה בירושלים".
1 צפייה בגלריה
אדמס בביקור בכותל
אדמס בביקור בכותל
ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, בביקורו בכותל
(צילום: Michael Appleton / Mayoral Photography Office)
עיתונאית יהודייה אחרת, לאה גולדמן, כתבה: "אני שונאת כשמנהגים דתיים עתיקים של מאות שנים מפריעים לתצלום טוב", וגולש אחר השווה למדינות ערב: "מצפים בקוצר רוח לאותו פוסט על הכפייה ללבוש חיג'אב ב-26 מדינות אחרות". אחרים זעמו על כך שפיצסימונס הפכה את עצמה למושא הסיקור, במקום להישאר "בלתי נראית" כתפקיד העיתונאי. המפקח על בתי הספר בעיירה החרדית קריית יואל בצפון מדינת ניו יורק צייץ בתגובה: "התגובות לפוסט הזה צריכים להיות שיעור מאלף לכל העיתונאים שמסקרים קבוצות דתיות ומקומות תפילה. אם אתה לא מכבד את מסורות האמונה שאתה מכסה, אז תן את המשימה למישהו שירצה".