כזו בר מצווה לא ראיתם מעולם: יוסף יצחק אוזן, בנם של שלוחי חב"ד בניגריה – הרב ישראל אוזן ורעייתו הרבנית חיה – חגג בר מצווה, והחגיגה הפכה לחגיגה משותפת גם לשכנים המקומיים, כמעט 2,000 איש – כולם מוסלמים.
בר המצווה משכה אליה קהל מגוון, לא רק מהקהילה היהודית ולא רק מניגריה, אלא גם ממדינות אפריקה הסמוכות. התושבים המקומיים ביקשו להיות חלק מהשמחה ומשפחת אוזן נענתה בחיוב, והרבה מעבר לכך.
4 צפייה בגלריה
חגיגת הבר מצווה בניגריה
חגיגת הבר מצווה בניגריה
חגיגת בר המצווה בניגריה
4 צפייה בגלריה
חתן הבר מצווה באירוע
חתן הבר מצווה באירוע
סיוע שהוענק לאורחים הניגרים
האירוע החגיגי נפתח בתפילות וקריאת פסוקים מהתורה, הקוראים לשלום בישראל ולהחזרת החטופים. מייקל פרידמן, שגריר ישראל בניגריה, הביע מסרים של תקווה ואחדות.
השמחה התפשטה עם חגיגה חסידית-מסורתית, וכללה השקת פרויקטים גם למקומיים, כמו בניית בארות מים וחיזוק מוסדות חינוך. הקהל המקומי קיבל את נער בר המצווה והוריו השלוחים, עם ריקודים וטקסים מסורתיים.
"הבן שלי, חתן בר המצווה, החליט שאת הכסף שהוא קיבל לרגל חגיגת בר המצווה, הוא יתרום להתפתחות מים נקיים לתושבים המקומיים באחת השכונות הסמוכות אלינו. בחודשים האחרונים אנשי מקצוע חפרו בורות עד שיצאו מי תהום מהאדמה", סיפר בהתרגשות הרב אוזן. "זו הייתה מחווה מרגשת, ששימחה מאוד את התושבים".
"החגיגה הזו השאירה לכל החוגגים טעם של עוד", הוסיף הרב אוזן, "הייתה פה גם אחדות מרגשת של כלל יהודי המדינה ושמחה גדולה גם למקומיים, שהיו שותפים איתנו בשמחה".
4 צפייה בגלריה
ברכות גם מהניגרים
ברכות גם מהניגרים
ברכות גם מהניגרים
4 צפייה בגלריה
חתן הבר מצווה עם הסיוע שניתן למשפחות החטופים בניגריה
חתן הבר מצווה עם הסיוע שניתן למשפחות החטופים בניגריה
חתן בר המצווה עם הסיוע שניתן למשפחות החטופים בניגריה
האירוע נערך בצל חטיפת ילדים בניגריה על ידי ארגון הטרור בוקו חראם, שמסעירה את אפריקה. "התפללנו לשלומם במהלך האירוע", סיפר הרב אוזן וגילה כי בקרוב יועברו לבני משפחותיהם של החטופים בניגריה משלוחי סיוע מטעם הקהילה היהודית.
בין הנכבדים במעמד, היו גם רבנים שהגיעו ממדינות סמוכות, ובראשם הרב שלמה בן טולילא, שליח חב"ד הראשי למדינות מרכז אפריקה. "בר המצווה הזו תשאיר חותם חשוב ועמוק של אחדות ותקווה בין העמים", סיכם הרב אוזן.