חיים ישראל, מגדולי הזמרים במגזר הדתי, הצליח להתפנות בתקופה העמוסה בשנה, והגיע ל-ynet radio כדי להשיק בהשמעת בכורה יחד עם דודי בר דוד, את "זמן לאהבה" – הדואט החדש שלהם. "מראש חודש אלול ועד סיום הושענא רבה אני מופיע כל יום, לפעמים אפילו שלוש הופעות בערב אחד", הוא מספר. "מסעות התעוררות, סליחות, הופעה בהיכל מנורה – וכמובן המופע הקבוע שלי במערכת המכפלה בסוכות. זה יום העצמאות שלי, אבל אצלנו זה נמשך חודש ואני מברך על זה".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
על השאלה אם ישראל איננו מאוכזב מההצלחה החלקית – כוכב ענק במגזר מסוים, ולא מוכר כמעט בכלל במגזרים אחרים – עונה דווקא בר דוד: "זה בגלל שהעורכים ברדיו ובטלוויזיה מחפשים את הרייטינג פעמים רבות, והולכים למוכר ולבטוח. מביאים שוב ושוב את אותו כוכב מוכר, במקום לגלות לציבור עוד אנשים ועוד סגנונות. אבל בדיוק התפקיד של אנשים שהם יצרני תוכן, ואני מגדיר את עצמי כאחד כזה, כמי שמייצר המון מוזיקה. התפקיד זה להכיר לאנשים יוצרים חדשים ושירים חדשים ולבקש שיקשיבו למוזיקה. כשבא אליי האמרגן שרון שרעבי והציע לי לעשות את השיר הזה דואט עם חיים, גם אני בהתחלה לא הכרתי ולא ידעתי כמה הוא גדול ומוכשר, ונחשפתי לזמר ענק".
1 צפייה בגלריה
חיים ישראל ודודי בר דוד עם אבי שושן ורנין בולוס, ב-ynet radio
חיים ישראל ודודי בר דוד עם אבי שושן ורנין בולוס, ב-ynet radio
חיים ישראל ודודי בר דוד עם אבי שושן ורנין בולוס, ב-ynet radio
(צילום: שרון שרעבי)
בר דוד מוסיף כי "חיים ישראל הוא מגדולי הזמר הדתי הים-תיכוני, והסיבה שהוא לא אחד הגדולים והמוכרים יותר, מעבר לגבולות הז'אנר שהוא מככב בו, זה רק בגלל שיש לו כיפה והוא מקפיד על האמונה שלו".
"יש לי הרבה שירים כמו 'אספתי רגעים' ו'סיפור חיי' שהם לא שירים דתיים, והיו יכולים לככב בפלייליסטים, אבל עם השנים הם רק צוברים עוד קהל שמגלה אותם ואותי", מציין ישראל, ומוסיף כי "בכל שנה בחודש אלול אני מבצע שירים עם אמנים שונים ועושה חיבורים מעניינים, כמו את 'לך אלי' שהוצאתי עם יואב יצחק האגדי – פיוט שהפך ללהיט ענק, ובכל מקום בעולם שבו אני מופיע, השיר הזה הוא חלק בלתי נפרד מהיצירה שלי. אנחנו מבצעים אותו בהגייה התימנית והוא הצליח לחדור לכולם. היה גם את 'אתה המלך' עם אייל גולן שהצליח מאוד. עכשיו יש את הדואט עם דודי שהוא שיר מקסים, ואני מקווה שהשיר הקטן והמרגש הזה יקבל גם כן את המקום הראוי לו".
היה לנו פה דיון בתוכנית לגבי ההופעה של עופר ניסים שהייתה במהלך החג. האם זה לא פגיעה בסטטוס-קוו. ישראל: "יש לי הרבה חברים דתיים שאוהבים אותו ולא יכלו לבוא בגלל שזה היה בחג. למה בהם לא מתחשבים? יכלו לעשות את ההופעה למחרת, בצאת החג. גם למנוע חילול חג המוני וגם להתחשב בכולם".
בר דוד: "בדיוק על זה השיר שלנו, הזמן לאהבת חינם. אני גר בתל אביב וחי בשלום עם כולם. שיותר נחיה עם המאחד ולא עם המפריד".