האמן יאיר לוי מוציא את השיר "Jerusalem" – גרסה מולחנת חדשה לפסוקי "אם אשכחך ירושלים", מתוך מזמור קל"ז בתהילים. לדבריו, "הבנתי פתאום שהמשפט שכולנו מכירים, 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני', בעצם מדבר על מוזיקה ועל שירת הלוויים. בני ישראל גולים לבבל, השבר גדול, והבבלים מבקשים מהם לשיר להם את השירים שהיו בבית המקדש. כנראה הבבלים ידעו שזו הייתה מוזיקה מיוחדת שאין כמותה בעולם. עם ישראל, ובראשם הלוויים, אמרו: 'איך נשיר את שיר ה' על אדמת נכר?' ורק לאחר מכן, 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני'".
לוי הוסיף כי "כבן למשפחת לוי, שבט לוי, לא יכולתי להתעלם מכך שאנשים לא יודעים את זה. החלטתי להוציא את השיר בגרסה מחודשת. מבחינתי זו סגירת מעגל, שלוי שר את השיר במשמעות המקורית שלו ועוד בירושלים".

קהל מפוזר בכל העולם

בשנים האחרונות מופיע לוי במדינות רבות מול קהלים מגוונים: "זה מתקשר לסיפור שלי – בשנתיים האחרונות אני עובר מסע מדהים בעולם, עם אנשים עם אמונה שונה משלי, ששומעים את המוזיקה שאני מייצר. יש כל כך הרבה דברים לא להסכים עליהם, ומצד שני יש כל כך הרבה במשותף. כשאני יוצא למסעי ההופעות ופגישות עם מנהיגים כאלו ואחרים אני תמיד אומר: עכשיו מתמקדים במשותף, יש מספיק בחוץ שמדגישים את מה ששונה, הם לא צריכים עזרה. זה נותן המון תקווה, שאנשים מכל העולם מצליחים להתאחד ולשים בצד מחלוקות, ואני רואה את זה יום יום בדף שלי ברשת החברתית ובהופעות".
1 צפייה בגלריה
יאיר לוי על רקע חומות ירושלים
יאיר לוי על רקע חומות ירושלים
יאיר לוי על רקע חומות ירושלים
(באדיבות המצולם)
"בשונה מאמנים אחרים שעוצרים אותם ברחוב כל רגע אצלי זה שונה, קורה שעוצרים אבל זה נדיר בארץ. הקהל שלי מפוזר בכל העולם, לפני שבוע הייתה לי הופעה מול ארגון גדול של נוצרים שהגיעו מעשרות מדינות לבקר בארץ, עליתי לשיר וכולם התחילו לשיר איתי, מילה במילה – בעברית, באנגלית, ולא נתנו לי ללכת בלי סלפי. עולם מקביל".
לוי ייצא החודש לסיבוב הופעות בארצות הברית שיימשך בין מאי ליוני, ובהמשך השנה עתיד לצאת סרט בינלאומי על חייו.