במלאת חודש לחטיפת יקיריהם בידי מחבלי החמאס, משפחות החטופים והנעדרים התכנסו הערב (ג') בכותל המערבי והדליקו את "לפיד החיים" שמעביר מסר אחד וברור: "אסור לעולם לשתוק על מעשיו הנפשעים של חמאס-דעאש. העולם כולו חייב להתאחד למען החזרת כל החטופים והנעדרים הביתה היום". משפחות החטופים הוסיפו כי "אש הטרוריסטים חרכה את אדמות הקיבוצים, המושבים, היישובים ואדמת הפסטיבל, אבל האש הבוערת בקרבנו ובקרב יקירינו המוחזקים על ידי החמאס בעזה לא כבתה. הלפיד יבער עד שכולם יחזרו הביתה בשלום".
2 צפייה בגלריה
מיצגי הכנסת למען החטופים
מיצגי הכנסת למען החטופים
מיצגי הכנסת למען החטופים
(צילום: נועם מושקוביץ)
מיזם "לפיד החיים" יסייע בהגברת המחויבות של הקהילה הבינלאומית לגורל החטופים ולהפעלת לחץ שיסייע בשחרורם ובכניסת הצלב האדום לרצועת עזה, למתן טיפול רפואי מציל חיים, כשלב ראשוני בדרך להשבתם הביתה. "לפיד החיים" יעבור ביעדים שונים באירופה ובארצות הברית, בהם מוקדים אייקוניים ומזוהים כמו ארמון בקינגהאם בלונדון, בניין הקפיטול בוושינגטון, קריית הוותיקן ויעדים נוספים. יעדו הסופי של הלפיד יהיה בניין האו"ם בניו יורק, שממנו מצפים ודורשים לשמש כציר מרכזי בדרישה לשחרורם.
2 צפייה בגלריה
טקס לזכר הנופלים והנרצחים ולהשבת החטופים בירושלים
טקס לזכר הנופלים והנרצחים ולהשבת החטופים בירושלים
טקס לזכר הנופלים והנרצחים ולהשבת החטופים בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
רייצ'ל גולדברג, אימו של הירש גולדברג-פולין שנחטף מהמסיבה ליד רעים, ותועד בסרטון כשידו קטועה, דיברה אל הקהילה הבינלאומית ואמרה: "הצלקות מאותו בוקר שבו נחטף בני הירש יישארו לנצח בנשמתנו. בני נסע לפסטיבל מוזיקה העוסק בהפצת אהבה ואחדות. כשהחל ירי הטילים הוא וחבריו הלכו למרחב המוגן. אנשי חמאס ירו עליו ועל חבריו בטיל RPG ובמקלעים. בני נפגע קשה בידו והוא נחטף לעזה. אני קוראת לכל מנהיגי העולם למלא את משימתם ולשחרר את החטופים. מדובר ביהודים, נוצרים, מוסלמים, הינדים וחטופים מדתות נוספות. הם זקוקים למנהיגי ישראל ומנהיגי העולם שיצילו אותם. לקהילה הבינלאומית אסור לעמוד ולהתבונן מהצד לנוכח הפשעים המתועבים של חמאס. החזירו אותם הביתה עכשיו".

השבוי תועד כפות בעזה

עילי דוד, אחיו של אביתר דוד שנחטף מהמסיבה יחד עם חברו הטוב גיא, ותועד בסרטון שפורסם על ידי חמאס ובו רואים אותו כפות בעזה, הוסיף: "יש 241 חטופים ולא מדובר רק במספר, אלא במשפחות שונות שזועקות את הסיפור שלהם לעולם כולו. הפשע היחיד של אחי זה שהוא רצה ללכת לחגוג עם חבריו. חלקם נחטפו וחלקם נרצחו באכזריות. ראיתי את אחי בסרטוני תעמולה של חמאס כשהוא מובל, מושפל ומפוחד. אני מקווה שהאור שאנחנו מדליקים פה היום, ינצח את חושך".
"אנו נמצאים במקום קדוש שמסמל את הזהות של העם היהודי ושורש המוסר העולמי, ומהמקום הקדוש הזה, אני קורא לכל אומות העולם לעשות כל שביכולתם להשיב אותם הביתה", הוא הוסיף. "זאת אחריות מוסרית של כל אומה שמכבדת את עצמה. על ממשלת ישראל האחריות החשובה להביא אותם הביתה. אם לא נביא את החטופים הביתה, הפסדנו במלחמה ואף אחד לא ישכח מי הפקיר אותם מאחור. תחזירו אותם הביתה עכשיו".