שבת הארגון של תנועת בני עקיבא, אירוע השיא השנתי של תנועת הנוער הדתית-לאומית, הסתיימה הערב – וחניכי שבט הרא"ה התבשרו כי שם השבט החדש שילווה אותם במהלך חייהם יהיה "רֵעִים". השם נבחר ברוח התקופה, בהצבעה ברוב קולות בכינוס מליאת בני עקיבא שהתקיימה בתחילת השבוע שעבר בעיר אופקים. הוא גבר על השמות חיים וגאולה שהגיעו לקו הגמר.
השם רֵעִים מרמז הן לערך הרֵעוּת והן לקיבוץ בנגב המערבי – אחד מהיישובים שנפגעו במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, שסמוך אליו התקיימה מסיבת הטבע "נובה" שבה נרצחו מאות מבלים, בפיגוע הטרור הקטלני בתולדות ישראל.
(סרטון שהכינה התנועה לרגל סיום חודש ארגון)

בעקבות המלחמה עמד חודש הארגון בבני עקיבא בסימן "הננו – למען עם הנצח", והוא התמקד בפעילות ברחבי הארץ – עשייה בעורף, סיוע למשפחות, חיזוק החוסן הלאומי, חיזוק הרוח בערבי לימוד, סיוע לחיילי צה"ל, עזרה לחקלאים, חמ"לים, פעילות במלונות ובמוקדי אירוח של המפונים ועוד.
נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר ברכה מצולמת לחברי התנועה. "מאז ימיו של אברהם אבינו ליוותה אותנו הקריאה 'הנני' – בניסיון העקידה, בדרך לארץ ישראל מכל קצוות תבל, בימים של משברים וברגעים של תקווה", אמר. "גם היום עומדים העם היהודי ומדינת ישראל ברגע היסטורי מכונן. רק לפני שבועות מספר עברנו טרגדיה נוראה שהותירה את אותותיה בדמות חללים ונרצחים, נעדרים, עקורים, חטופים ופצועים, והיום אנחנו בעיצומה של מלחמה, נאבקים בכל מאודנו לנצח את החושך, את הרשע, ולהוסיף אור".
"לפני דורות על דורות רבים היה זה רבי עקיבא, אשר בשמו אתם נקראים, שידע לעמוד בירושלים, לראות את החורבן ועדיין לחייך, לראות את השועלים מסתובבים ולזכור את נבואות הנחמה שעוד יבואו", הזכיר. "תורתו של רבי עקיבא חיה ונוכחת בכם, חניכות וחניכים. תורתו היא זו שנוסכת בכם את העוז להמשיך בעשייה, בנתינה, בדרך התורה והעבודה. את החודש הזה הקדשתם בתנועה לקרוא בקול גדול – 'הננו', והקול הזה קרא לכם והלכתם – לשמח את הפצועות והפצועים, לתמוך בחקלאים, ללמד ולשחק עם ילדות וילדים מפונים".
"אני מבקש לחזק אתכם מכאן", סיכם הרצוג, "אתם טובי בנינו ובנותינו, בצה"ל ובכלל כוחות הביטחון, אתם שמתפללים לשלומם של הפצועים, לשובם מארץ אויב של החטופות והחטופים, ומי ייתן ותפילותיכם-תפילותינו תתגשמנה. אני מאחל לכם שהעוצמות שגיליתם בחודש הזה ימשיכו ללוות אתכם כל חייכם. עלו והצליחו ויהי ה' עמכם".

בעקבות הפינוי הנרחב של תושבים מהדרום ומהצפון, ולנוכח הוראות משתנות של פיקוד העורף, התנועה פעלה כדי שכל קהילה וכל סניף יהיו חלק מהעשייה והפעילות בחודש הארגון במידת האפשר. בין השאר, בשבועות האחרונים הקימה התנועה 17 סניפים חדשים לקהילות שפונו מעוטף עזה, שפועלים במלונות ובמוקדי האירוח השונים של המפונים. כמו כן, חלק מהסניפים התארחו אצל סניפים אחרים וקיימו שבת ארגון משותפת. בחמישי בלילה התקיים בסניפים "לילה כחול-לבן" שכלל מאות יוזמות ועשייה למען עם ישראל לאורך הלילה, ובכל סניף הוקם "קיר הנצח" עם תפילה לשלום המדינה והצדעה לגבורת הלוחמים.
כלל מִפקדי התנועה נפתחו הערב בטקס זהה שכלל קריאת פרקי תהילים, תפילה לשלום המדינה, תפילה להצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ולהחזרת החטופים, סרטון שהכינה התנועה לחיזוק הרוח ועוד.

"רֵעִים – על שם האחדות העמוקה"

בדבר ההנהלה הארצית שפורסם לאחר בחירת שם השבט החדש נאמר: "אתם – חברי שבט הרא"ה – מקבלים שם ברגע היסטורי בתולדות עם ישראל ותקומתו, שבו הכאב על הנופלים נמהל בגבורת הלוחמים, בתפילה להשבת החטופים, בשותפות בכאב המשפחות השכולות ובהמשך העשייה של אומה למען ניצחונה. אתם, חברי שבט הרא"ה – רֵעים ייקרא לכם".
1 צפייה בגלריה
סווטשירט של שבט רֵעִים מסניף עלומים מעוטף עזה, שפועל כיום בסניף שהוקם במלון איילנד בנתניה
סווטשירט של שבט רֵעִים מסניף עלומים מעוטף עזה, שפועל כיום בסניף שהוקם במלון איילנד בנתניה
תמונת סווטשירט של שבט רֵעִים מסניף עלומים מעוטף עזה, שפועל כיום בסניף שהוקם במלון איילנד בנתניה
(צילום: בני עקיבא)
בנימוקים לבחירת השם נכתב: "רֵעים – על שם הרֵעוּת בין הקדוש ברוך הוא לעמו שמתגלה ביום שמחת תורה, ביום שבו רצה האויב לעצור את מנגינת חיינו. רֵעים – על שם הקיבוץ בעוטף ישראל שמייצג את כל אותם יישובים שגילו גבורה במשך יותר משבעה עשורים ונפגעו ישירות בטבח הנורא ביום שמחת תורה. רֵעים – על שם רֵעים אהובים שזינקו לקרבות ונתנו את חייהם, את כל אשר יכלו לתת, ובהם רבים מבוגרי התנועה ובוגרותיה, שגדלו על ערכי התנועה ומכוחם שאבו את תעצומות הנפש. רֵעים – על שם אחינו ואחיותינו החטופים בשבי חמאס שאנו זועקים לשחרורם ולשיבתם לגבולם. רֵעים – על שם האחדות העמוקה המתגלה בימים אלו ונצרכת לעמנו דווקא בעת הזו".
מזכ"ל בני עקיבא, יגאל קליין, בירך את חברי השבט: "חברי שבט רֵעים, שאו את תפקידכם ההיסטורי, וברוח הרב חיים דרוקמן זצ"ל אִמרו 'הננו' לכל משימה, הקשיבו למילותיו של דוד המלך, 'לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ. לְמַעַן בֵּית ה' אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ', ובעזרת ה' בזכות הרֵעות העמוקה נזכה להסרת דמעה מעל כל פנים, להשבת החטופים לגבולם, לחזרתם של חיילי צה"ל לחיים ולשלום ולגאולה שלמה".