שמחה גדולה פקדה לאחרונה את ביתם של הרב שמעון וחני גרוזמן, שליחי חב"ד בעמק קסטרו בקליפורניה: לבני הזוג נולד זוג תאומים רביעי – התאומות מרים ויוכבד (מירי וכבי). "כשהזוג הראשון נולד היינו מופתעים, ואז השני הגיע, ואז השלישי ואז הרביעי – כל פעם זה מרגש כמו הפעם הראשונה", סיפר היום (ב') שמעון בריאיון לאולפן ynet.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
2 צפייה בגלריה
ארבעת זוגות התאומים של משפחת גרוזמן
ארבעת זוגות התאומים של משפחת גרוזמן
ארבעת זוגות התאומים של משפחת גרוזמן
(צילום: באדיבות המשפחה)
האם המאושרת, חני, הוסיפה: "בפעם הרביעית אני חושבת שהייתי פחות מופתעת ממה שהייתי בהתחלה, אבל עדיין קצת מופתעת. שלושת הזוגות הראשונים היו מפתיעים יותר מהפעם הזו. הילדים שלי אומרים שזה היה מובן מאליו בשבילם, הם לא חשבו פעמיים". לדבריה, אין לה עוד זוגות תאומים במשפחה המורחבת, ואילו לשמעון יש אח ואחות תאומים. לבני הזוג יש כעת שבע בנות ובן אחד.
יש לך עצות להורים שמגלים שיש להם תאומים? "כן, העצה הראשונה שלי היא לשים את הילדים שלכם בלו"ז. זה חשוב מאוד, שיהיה לכם סדר יום בשביל הילדים שלכם. אני זוכרת איך בזוג התאומים הראשון שלי חשבתי שזה יהיה קל, ואז הבנתי שאין לי זמן לעשות כלום. ברגע שהכנתי לי לו"ז, זה הפך דברים לקלים יותר – לכן אני אומרת להורים: שימו את הילדים שלכם בלו"ז".
2 צפייה בגלריה
התאומות מרים ויוכבד
התאומות מרים ויוכבד
התאומות מרים ויוכבד
(צילום: באדיבות המשפחה)
שמעון מציין כי "לילדים, כמו שחני אמרה, זה היה טבעי יותר, כי זה מה שהם מכירים. בנוגע לשאר המשפחה, אני יכול להגיד שבזוג התאומים הזה נשמע כאילו הם פחות מופתעים מהקודמים. זה פשוט קרה כבר כל כך הרבה פעמים".
חני מציינת: "אחת מהאחיות שלו סימסה לי – 'לא אכזבת אותנו'". לסיכום איחל שמעון: "ל"ג בעומר שמח. זה זמן של אחדות בין ילדים – אז יחד כל ילדי ישראל".