בית המשפט העליון של מחוז ניו-יורק קבע השבוע כי ה"ישיבה יוניברסיטי" – האוניברסיטה היהודית הפרטית היוקרתית בניו-יורק – חייבת להכיר בתא הסטודנטים הלהט"בי. בית המשפט מתח ביקורת על המוסד, וקבע כי הישיבה יוניברסיטי נכשלה ביצירת סביבה מכילה בקמפוס, עד כדי אפליה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בכך קיבלה השופטת, לין קוטלר, את התביעה של תא הסטודנטים הגאה שהוגשה בחודש אפריל 2021. עוד קבע בית המשפט כי הישיבה יוניברסיטי הפרה את חוקי זכויות האדם בכך ששללה את ההכרה בתא הסטודנטיאלי. בית המשפט הורה לאוניברסיטה לאפשר לחבריו גישה לכל המתקנים וההטבות שניתנים לשאר התאים בקמפוס.

המוסד הודיע כי יערער לעליון

הישיבה יוניברסיטי – מוסד אקדמי המתנהל ברוח האורתודוכסיה המודרנית, ואף מפעיל לימודים נפרדים לגברים ולנשים – טענה כי היא תאגיד דתי, ולכן פטורה מחוקי אי האפליה בעיר ניו-יורק. ואולם השופטת דחתה את הטענה, וקבעה כי על פי אמנת האוניברסיטה ועל פי בקשותיה למימון מהמדינה, היא מצהירה על עצמה כמוסד חינוכי שחייב לציית לחוקים אלה.
1 צפייה בגלריה
ישיבה יוניברסיטי ניו יורק
ישיבה יוניברסיטי ניו יורק
הישיבה יוניברסיטי בניו-יורק
הישיבה יוניברסיטי כבר הודיעה כי תערער על פסק הדין לבית המשפט העליון של ארה"ב, שבו כידוע יש רוב שמרני. "פסיקת בית המשפט פוגעת בחופש הדת שעליו הוקמה המדינה", נכתב בהודעה. "ההחלטה מתירה לבתי משפט להתערב בענייניהם הפנימיים של בתי ספר דתיים, בתי חולים וארגוני צדקה אחרים. כל פסיקה שהישיבה איננה דתית היא, כמובן, שגויה".
התובעים אמרו כי מדובר בהחלטה היסטורית, וכי עד היום הרגישו בקמפוס אזרחים סוג ב'. הם טענו כי בהיעדר הכרה רשמית של האוניברסיטה, חברי התא הגאה לא היו יכולים להיפגש בקמפוס, לקבל מימון או אפילו להציב פוסטרים המפרסמים אירועים שלהם: "ההחלטה הזאת הופכת את הישיבה יוניברסיטי למוסד יהודי טוב עוד יותר, והיא ניצחון לכבוד האדם, לבריאות הנפש ולבטיחות בקמפוס. אנחנו מקווים שעכשיו הסטודנטים הגאים יקבלו את התא המגיע להם".