יש לכם מאנץ' לטשולנט מגבעת פוניבז'? דודא לחלה ממאפיית ויז'ניץ? אחרי שעלתה לירושלים, "וולט" מגיעה גם לבני ברק, ואוטוטו תוכלו להזמין מאכלים מסורתיים מהמטבח היהודי גם לתל אביב ולגבעתיים. רשת המשלוחים הבינלאומית הודיעה כי בימים הקרובים תחל לפעול ולספק שירות גם בעיר החרדית הגדולה בישראל – הן ללקוחות מתושביה והן לבתי העסק שבה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בדרך לשם היא תצטרך להתאים את עצמה לקהל היעד החדש ולצרכיו המיוחדים, שתרבות הצריכה בו שונה, וחלק גדול בו מתנזר מטכנולוגיה ולא ישתמש באפליקציה. במידה מסוימת, הכניסה לירושלים הייתה מעין "פיילוט" עבור וולט – מפגש ראשון עם האתגרים שהיא צפויה להיתקל בהם בבני ברק, וכדי לתת להם מענה היא שכרה את שירותיו של יועץ אסטרטגי חרדי בכיר, ירח טוקר.
2 צפייה בגלריה
טשולנט צ'ולנט
טשולנט צ'ולנט
במקרה של מאנץ' לטשולנט
(צילום: צביקה טישלר)
ראשית, יהיה עליה למצוא שליחים מקומיים, כפי שנדרשה לגייס בבירה עובדים גם בשכונות החרדיות, וזאת כאשר מדובר במקצוע לא פופולרי במיוחד במגזר. שנית, תושבי "עיר התורה והחסידות", שהיא הענייה בישראל, נמנעים בדרך כלל ממותרות, ואינם מזמינים ארוחות ממסעדות. לכן היקף הפעילות צפוי להיות קטן יחסית. גם מול בתי העסק יצטרכו בוולט לעבוד קשה יותר, בניסיון לשכנע אותם בדבר הכדאיות הכלכלית של המהלך ולשלם את העמלות הכרוכות בכך, ובמיוחד כשהמחזור החודשי נמוך ממילא.
אחד המענים לכך צפוי להיות פנייה לעסקים שאינם דווקא מתחום המסעדנות, אלא כאלה המעניקים שירותים בסיסיים יותר, כמו חנויות פארמה שיספקו טיטולים ומזון לתינוקות עד הדלת להורים ברוכי הילדים, וכן חנויות ספרים, תשמישי קדושה ומוצרים לבית.

קבלו את לשונית ה"מהדרין"

ואולם נראה כי האתגר המשמעותי מכולם הוא, כאמור, הטכני, שכן רוב החרדים מהזרם המרכזי אינם משתמשים באינטרנט ובטלפונים חכמים, והאפליקציה של וולט איננה נגישה להם. בשלב הראשון הכוונה היא להתמקד באוכלוסייה הנחשבת "מודרנית" יותר, שגם מחוברת לטכנולוגיה וגם עובדת לפרנסתה, ויכולה להרשות לעצמה רמת חיים גבוהה יחסית ומותרות. אך בחברה מבינים כי ככל שהכניסה לשוק החרדי תעמיק, כך יהיה עליה למצוא פתרון גם ללקוחות מהמיינסטרים במגזר, ולפתח עבורם פלטפורמות מותאמות לביצוע ההזמנות.
תושבי "עיר התורה והחסידות", שהיא הענייה בישראל, נמנעים בדרך כלל ממותרות, ואינם מזמינים ארוחות ממסעדות. לכן היקף הפעילות צפוי להיות קטן יחסית. גם מול בתי העסק יצטרכו בוולט לעבוד קשה יותר
בינתיים עדכון אחד למערכת הקיימת כבר נעשה, בזכות העבודה בירושלים: לשונית "מהדרין" המרכזת את כל המסעדות שבכשרות הבד"ץ. ליאור אשכול, מנכ"לית וולט ישראל, סיפרה כי להחלטה להתחיל לפעול בבני ברק קדמו חודשים רבים של היערכות והכנה. "אנחנו שמחים ומתרגשים לשרת את האוכלוסייה החרדית כבר זמן רב בירושלים, ומתכוונים להמשיך ולהרחיב את השירות שלנו לעוד ועוד ערים בישראל, חרדיות וכלליות", אמרה.
2 צפייה בגלריה
שליח של וולט
שליח של וולט
לכו תמצאו שליח בבני ברק
(אוראל כהן)
עמרי שינפלד, מנהל קשרי הציבור בחברה, הוסיף: "כחברה ארצית שכבר נגישה לרוב תושבי ישראל, טבעי שנהיה חלק מהשוק החרדי וניתן שירות לאוכלוסייה חשובה זו".