דריי חיה הוכשטיין מפלורידה זכתה אתמול (יום ד') להגשים את חלום נעוריה ולעלות לישראל, ואף זכתה שהיום שבו היא חוגגת את היותה אזרחית ישראלית, הוא גם היום שבו היא חוגגת את יום הולדתה ה-72. דריי עתידה לגור בנתניה, ולישראל הגיעה עם בעלה, ברט, שיסייע לה להתמקם ולאחר מכן יחזור לארצות הברית לטובת טיפול באימו שנמצאת בשנות ה-90 לחייה. בהמשך יעלה גם הוא לארץ.
2 צפייה בגלריה
דריי חיה הופשטיין ומשפחתה
דריי חיה הופשטיין ומשפחתה
דריי חיה הוכשטיין ומשפחתה. תרמה למוזיאון את הז'קט של אביה
(צילום: נפש בנפש)
דריי היא בתו של שמואל אליקים שוורץ, צנחן יהודי עטור שבחים שאיבד את אימו, אחותו וששת אחיו בשואה, החליט להשתתף כלוחם במלחמת העולם השנייה ושחרר יהודים רבים ממחנות הריכוז וההשמדה. שמואל התנדב לדיוויזיה המוטסת 82 של צבא ארה"ב ושירת בפלוגת המפקדה של רגימנט 504 כצנחן. הוא הוכשר בכוחות המיוחדים, השתתף בקרבות בצפון אפריקה ובנחיתה בסלרנו שבאיטליה, ונלחם בהולנד, בבלגיה, בקרב בארדנים ובגרמניה.
דריי ירשה את הז'קט הצבאי של אביה המנוח, עם כל מדליות ועיטורי הכבוד שבהם זכה, והחליטה לתרום אותו למוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה – מוזיאון חדש בלטרון שהוקם להנצחת 1.5 מיליון חיילים יהודים שנהרגו במלחמה, ועתיד להיפתח לקהל הרחב בזמן הקרוב. "בתור ילד אבי היה ילד בעייתי שרבים ויתרו עליו, אבל הוא לא ויתר לעצמו והפך לגיבור מלחמה עטור שבחים שהציל יהודים רבים", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
שמואל אליקים שוורץ
שמואל אליקים שוורץ
שמואל אליקים שוורץ. לוחם מעוטר בצבא ארצות הברית
(צילום: נפש בנפש)
הוכשטיין עלתה בסיוע ארגון נפש בנפש ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF ארה"ב. היא התרגשה כאשר משפחתה ונציגי נפש בנפש הפתיעו אותה בנמל התעופה עם עוגה ושרו לה שירי יום הולדת.
דריי חיה הוכשטיין אמרה בהתרגשות: "העלייה לישראל היא מתנת יום ההולדת הכי משמחת שיכולתי לבקש. חיכיתי שנים רבות לחזור לכאן וזו ממש הגשמת חלום עבורי. אני מודה לנפש בנפש על כל ההכוונה והסיוע לאורך כל תהליך העלייה ועל הפיכת יום ההולדת הזה למיוחד בצורה יוצאת דופן".
הרב יהושע פס, מייסד שותף ומנכ"ל נפש בנפש: "אנו מאושרים להגשים לה את חלום העלייה ותחילת חייה החדשים בארץ ישראל. בעלייתה ארצה היא ממשיכה את מורשת אביה המנוח, שבזכותו ובזכות רבים כמוהו, נכדיה וניניה וכל יהודי החפץ בכך זוכים לחיות בארץ היחידה שאנו יכולים באמת לקרוא לה בית".