עיתונאי מאתר חדשות הולנדי הלך כשכיפה על ראשו באזור שבו חיים מוסלמים רבים באמסטרדם. הוא שאל עוברים ושבים על שנאת יהודים. בתגובה הוא זכה לקללות, לאמירות נגד ישראל ויהודים וכמעט ספג מכות. צפו בסרטון:

לנוכח העובדה שנרשמה עלייה של כ-60 אחוז בתלונות על אנטישמיות בהולנד, ביקש העיתונאי – שאינו יהודי – לראות האם בטוח לאדם חובש כיפה להסתובב באותם אזורים בעיר. הוא חבש כיפה ושאל אנשים מה דעתם על המצב ומה הם חושבים על יהודים.
אחד האנשים ענה לו: "יהודים זה סרטן", אחר השיב: "לשחרר את פלסטין". אחד המרואיינים חטף את המיקרופון. כמה מהאנשים צעקו לעברו: "חמאס, חמאס". רוכב אופניים מוסלמי אמר לו: "אתם יהודים, אתם רוצחים", וניסה להכות אותו.
העיתונאי ביקש מאישה שישבה ברחוב לדבר על שנאת היהודים באמסטרדם. בתגובה היא קמה והלכה מהמקום מבלי לומר דבר. גבר אחר דרך על העיתונאי בכוונה. הכתב שאל: "אתה לא עונה לי בגלל שיש לי כיפה?". האיש, בעל חזות מוסלמית, כמעט הכה אותו.
הסרטון המלא – כפי שפורסם ביוטיוב
והיו גם תשובות ענייניות. אדם אחד אמר לעיתונאי לגבי שנאת היהודים: "נראה לי שזה לא בסדר". צעיר ממרוקו אמר שאין לו דבר נגד יהודים: "אצלנו באסלאם אנו צריכים לכבד את כל הדתות". אחר אמר: "אין לי דעה בנושא". הכתב הקשה: "אבל אם היו עושים אפרטהייד למוסלמים, לא הייתה לך דעה?" והאיש השיב: "יהודים לא אכפת לי. אם זה היה למוסלמים הייתי מביע דעה".
הסרטון עצמו הפך ויראלי ברשתות החברתיות וזכה ליותר מחצי מיליון צפיות רק דרך פייסבוק וכ-175 אלף ביוטיוב. כמה גולשים מתחו ביקורת בתגובות על התקשורת, שגורמת לדבריהם לשנאה.