שתי תקריות אנטישימיות באירופה: יהודי חרדי בן 50 נדקר אמש (מוצאי שבת) ברובע סלנאו בציריך שבשווייץ על ידי נער שוויצרי מוסלמי בן 15, שצעק קריאות "מוות ליהודים". הדוקר נעצר ונלקח לחקירה, והיהודי אושפז במצב קשה.
ממשטרת ציריך נמסר כי "הרקע ומהלך האירועים אינם ברורים ונבחנים כמה כיוונים, כולל במפורש אפשרות לפשע אנטישמי". המשטרה קראה לעדים לתקרית לפנות אליה. על פי הודעת המשטרה, בין השניים פרץ ויכוח והנער דקר את היהודי כמה פעמים.
1 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות בציריך, שוויץ
זירת אירוע האלימות בציריך, שוויץ
מעצר הדוקר המוסלמי בציריך
יונתן קרויטנר, מנכ"ל הקהילה היהודית בשווייץ, אמר ל-ynet: "אני מזועזע מכך שחבר קהילה נפל קורבן למתקפה כזו. התקפות פיזיות על יהודים בשווייץ הן נדירות מאוד. הקהילה היהודית לא עברה מפיגועים מסכני חיים כאלה בשני העשורים האחרונים. עם זאת, חלה עלייה משמעותית בהתקפות פיזיות כאלה מאז 7 באוקטובר".
נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, התייחס לדקירה ואמר: "אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ונמצאים בקשר מתמיד עם הקהילה היהודית בציריך, הפועלת מסביב לשעון במסירות ובנחישות. נער בן 15 לא יקום באמצע היום וייקח סכין מהמטבח כדי להרג עובר אורח יהודי. על השלטונות לבדוק מהיכן באה ההסתה שהובילה למעשה זוועתי זה. האם מהמשפחה, מהמסגד או מהרשתות החברתיות? זוהי נורת אזהרה בוהקת למנהיגי אירופה. חייבים להגביר את הפיקוח על מוקדי ההסתה באשר הם שם".

הותקף כשיצא מבית כנסת בפריז

באירוע אחר, שאירע ביום שישי בפריז, הותקף גבר יהודי שיצא מבית כנסת ברובע ה-20. לדברי עדי ראייה, התוקף צעק: "יהודי מלוכלך", ואז ברח.
האיש שהותקף פונה לבית החולים. שר הפנים של צרפת, ז'רלד דרמנן, כתב: "על פי הממצאים הראשוניים שבידינו, שוב התרחשה אתמול בערב התקפה אנטישמית בפריז. אנו משתמשים בכל האמצעים כדי למצוא את מי שביצע את התקיפה הנתעבת הזו. מפקדי המרחבים בצרפת הגבירו, בהוראתי, את הפיקוח על מרכזי הקהילות של אזרחינו היהודים, שאינם צריכים להיות קורבנות של הדרמות המתרחשות במזרח התיכון".
על רקע המלחמה חלה עלייה חדה במספר התקריות האנטישמיות ברחבי העולם. שנת 2023 הסתיימה עם עלייה של כ-235% באירועי האנטישמיות, בהשוואה לשנת 2022, כאשר 43% מהאירועים שנוטרו התרחשו בארצות הברית ו-35% מהם התרחשו באירופה. בשנה החולפת אף נרשמה עלייה חדה של 33% בהיקף האירועים האנטישמיים האלימים, בהשוואה לשנת 2022, כאשר 48% מתוכם התרחשו על רקע המלחמה בעזה. בהקשר זה, 46% מכלל האירועים האנטישמיים האלימים אירעו בארה"ב, ואחריה ברשימה בריטניה (16%), גרמניה (9%), צרפת (6%), קנדה (6%), אוסטרליה (2.5%) ושאר המדינות (12%).