בממשלה עוד לא התקיים דיון רציני בנוגע לטיסות לאומן, ובשעה שהשר לשירותי דת, מתן כהנא, לקח על עצמו לגבש מתווה טיסות בחגים - באופוזיציה כבר מקדימים תרופה למכה האפשרית: ח״כ משה ארבל (ש״ס) ניסח ושיגר איגרת רשמית בשפה האוקראינית לנשיאה היהודי של אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נגד מדיניות הממשלה ונגד ושר האוצר אביגדור ליברמן, שבה הוא מאשים כי ליברמן מונע מאינטרסים צרים עסקיים ואישיים.
בין היתר, כתב ארבל כי ליברמן "נוקט עמדות פרו-רוסיות ואנטי-אוקראיניות, ולכן אבקש להתעלם מעמדתו ולבחון את הדברים בפרספקטיבה של זמן". עוד ציין ח"כ ארבל בפני הממשל האוקראיני, כי ״הממשלה הזו היא ממשלת מיעוט שלא זכתה לאמון של רוב חברי הכנסת, ולכן מקווה כי היא לא תשרוד לאורך זמן. היחסים הדיפלומטיים הטובים בין המדינות, כפי שהיו בעבר, יימשכו אף בעתיד עם פירוק הממשלה הרעה הזו".
1 צפייה בגלריה
גבול בלארוס אוקראינה
גבול בלארוס אוקראינה
התמונות יחזרו? חסידי ברסלב בגבול בלארוס-אוקראינה בשנה שעברה
(צילום: AFP)
בסוף מכתבו קרא ח"כ ארבל לנשיא אוקראינה לעשות כל שניתן למען חופש הדת ומתן אפשרות לעלייה לקבר רבי נחמן באומן, בראש השנה המתקרב, למחוסנים ולמחלימים כפי שנהוג עד עתה - ולא לפגוע בכבוד הלאומי של אוקראינה ובזכות לחופש הדת של מאמינים רבים.
מדוברות מפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "רק היום משרד הבריאות האוקראיני פרסם הודעה רשמית עם התחזית העדכנית שלו להתפשטות הקורונה, ושיקף כי שיא ההתפשטות של נגיף הדלתא יגיע בסוף הקיץ. מכאן שכל אחד יסיק את המסקנות שמתאימות לו".
משה ארבל ומיקי לוימשה ארבל ומיקי לויצילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס
השר לשירותי דת כבר החליט על קיומן של נסיעות לאומן כל עוד מתקיימות נסיעות גם מקומות אחרים, והשאיפה היא לאפשר לכל מי שמחוסן, לצאת לאומן ללא הגבלה. הדבר עלול להשתנות אך ורק במידה שאוקראינה תהפוך למדינה אדומה. במשרד הבריאות עובדים בימים האחרונים על ההמלצות שלהם שיובאו לשר כהנא. באשר לילדים, אוכלוסייה שטרם חוסנה, הנושא נמצא בדיונים.
בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (יום ב'), העיר ליברמן כי שמע "שיש עוד פעם רעיון להביא מטוס מאומן". הוא ביקש "לתת על זה את הדעת". שר הבריאות, ניצן הורביץ, הסכים אתו וציין כי "שר האוצר צודק בעניין הזה".