מתמודדים בבחירות המקדימות של מפלגת העבודה הזמינו את הציבור להשתתף ב"מפגש פריימריז על בירה" בבר בתל אביב בצום תשעה באב, למרות האיסור על פתיחת בתי עינוגים ביום האבל הלאומי. בעקבות כך סערו הרוחות במפלגה, על רקע הטענה כי מדובר בביטוי של חוסר כבוד וזלזול כלפי אחד הסמלים המרכזיים של המסורת היהודית – והאירוע נדחה למועד אחר.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

תחת הכותרת "בדרך לפריימריז יושבים איתכן לבירה", הזמינו המועמדים מאיה נורי ותומר אביטל את מתפקדי העבודה לבלות איתם ולהתרשם מהם במוצאי השבת הקרובה, בבר ברחוב פרישמן בתל אביב. חיים נהון, אדם מסורתי המתמודד אף הוא על מקום ברשימה לכנסת, הביע את כאבו על כך ברשתות החברתיות ובערוצי תקשורת פנימיים של המפלגה, והצליח לעורר פולמוס רועש בנושא.
"אני באמת-באמת, ושוב באמת, שונא כפייה דתית", כתב נהון למועמדים ולפעילים. "אבל לקיים אירוע פריימריז בבר עם בירה בתשעה באב?!" בסרטון שהפיץ, הוסיף: "לא כואב לכם שבתשעה באב אתם הולכים לברים? עזבו אתכם שזה בכלל לא חוקי. אנחנו מאבדים את עצמנו, אנחנו מאבדים את העם. די!"

"קבענו בתום לב"

בסופו של דבר הובילה המחאה, כאמור, לביטול המפגש השנוי במחלוקת. "אנחנו בתקופה מאוד-מאוד עמוסה ורגישה וקבענו לתאריך הזה בתום לב", הסבירה המועמדת מאיה נורי. "העירו את תשומת ליבנו, עשינו חושבים והזזנו לתאריך אחר".
2 צפייה בגלריה
ההזמנה למפגש בערב תשעה באב
ההזמנה למפגש בערב תשעה באב
ההזמנה למפגש בערב תשעה באב. האירוע בוטל
תומר אביטל אמר גם הוא בתגובה: "זו הייתה טעות בתום לב והאירוע נדחה. ימי הפריימריז הם ימים לחוצים, וסליחה מכל מי שנפגע".
נהון הביע סיפוק על דחיית האירוע, אך העיר: "אני ממש לא מבין איך בכלל הם חשבו על זה, ותוהה אם זו הייתה תמימות או בורות. עד כמה אפשר להיות מנותק בבועה התל-אביבית? זו לא דרכה של מפלגת העבודה – לא של ברל כצנלסון, לא של בן גוריון, לא של רבין. פעם הייתה בינינו הבנה עמוקה שאנחנו מדינה יהודית והצביון היהודי חשוב לנו".
2 צפייה בגלריה
חיים נהון
חיים נהון
חיים נהון. "עד כמה אפשר להיות מנותק בבועה התל-אביבית?"
(צילום: גפן שמאי)
"גם ביום השואה אולי יום אחד הנכדים שלכם ישבו בבר ויגיע איזה נודניק שיגיד שכואב לו", הוסיף. "עם שאינו יודע את עברו – ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל, ואת זה לא אמר הרב דרוקמן אלא יגאל אלון. יגיע הזמן שמפלגת העבודה תחזור אל העם".