על פי ההלכה, מחויבים יהודים בשמיעת סיפור הנס של אסתר ומרדכי, פעמיים במהלך חג הפורים. ברחבי הארץ וגם מעבר לים קיימו אמש והיום את מצוות קריאת מגילת אסתר ברוב עם.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>
כמדי שנה, ynet העביר בשידור חי את קריאת המגילה בערב שושן פורים, והפעם בבית הכנסת "בית אל" בתל אביב, במסגרת מיזם "מגילה בקהילה" – שם ארגון רבני "צהר", עם תוכנית "יחד – זהות יהודית בקהילה" מבית רשת "אור תורה סטון", יזמו קריאה משותפת לדתיים ולחילונים.



באוקראינה החבולה, שבה חיים תחת מלחמה כבר למעלה משנה, חזרו בקהילות יהודיות שונות לחגוג את פורים בשמחה, עד כמה שאפשר. רבני הקהילות ושליחי חב"ד מקיימים קריאות מגילה מסביב לשעון וסעודות פורים רבות משתתפים. מעבר לכך מחולקים רבבות משלוחי מנות מהודרים שהוכנו בידי JRNU – מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה.
פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה חילקה 50 אלף ערכות לחג ל-180 הקהילות היהודיות הפרוסות ברחבי המדינה. המשלוחים כללו מגילת אסתר שתורגמה במיוחד לשפה האוקראינית.

פורים הוא חג ההודיה על נס ההצלה שנעשה לעם ישראל בימי גלות פרס. זהו החג היחיד שנקבע בעידן הגלות, והדבר ניכר באופיו – הרבה עליצות, תחפושות ושכרות, שבמידה מסוימת גם מחפות על עוגמת נפש: בסופו של דבר, גם אחרי ההצלה, נותרו היהודים בגלות, כשהם נתונים לחסדיהם של שליטים זרים ולגחמותיהם של אנשי החצר והשרים המקיפים אותם.

אבל "פורים לנו נשכח את הכול", והמאמינים התמקדו לאורך השנים בהיבטים החיוביים והשמחים של הישועה, של הידוק האחווה ההדדית בין היהודים ושל הביטחון באל. לכל אלו התווספה השמחה על קיבוץ הגלויות בימינו, במדינת ישראל.
בתוך כך, במהלך החג קיימו צעירי חב"ד באלפי מוקדים ברחבי הארץ פעילות פורים שכללה קריאות מגילה, משלוחי מנות, חגיגות פורים ומתנות לאביונים. בשל המצב החברתי הרגיש במיוחד השנה, שמים שליחיו של הרבי מלובביץ את הדגש על פעילות חוצת מגזרים ומחבקת לכולם. הרב יוסף אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד: "דווקא עכשיו - להפגין אחדות".
בסך הכל מחלקים צעירי חבד ושליחי החסידות חצי מיליון משלוחי מנות לנפגעי טרור, מאושפזים בבתי הרפואה, אנשי כוחות הבטחון, עולים חדשים, קשישים ועוד
פורסם לראשונה: 19:56, 06.03.23