בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, שהובילה למלחמה בעזה, חל זינוק בתקריות האנטישמיות ברחבי העולם. בריאיון ל-ynet אמר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, כי מדובר בזינוק של יותר מ-600% בתקריות נגד יהודים ברחבי העולם.

ההסתדרות הציונית העולמית עורכת היום (ג') כנס מנהיגים יהודי עולמי בבנייני האומה בירושלים, במטרה לגבש דרכי התמודדות עם האתגרים של הקהילות היהודיות בישראל ובעולם. מדובר בכנס ראשון מסוגו מאז מתקפת הטרור, ומשתתפים בו למעלה מ-500 מנהיגים יהודים מ-38 מדינות.
בריאיון ל-ynet אמר חגואל כי "ב-7 באוקטובר פרצה מלחמה לא רק נגד מדינת ישראל, אלא גם נגד העם היהודי כולו. באותו יום התחיל קמפיין גדול מאוד ברשתות החברתיות נגד ישראל וגם נגד העם היהודי. הדבר גרם לאנטישמים בעולם להתעורר, לקבל רוח גבית ולפגוע ביהודים".
יו"ר ההסתדרות הציונית אמר כי יש גם פגיעה בתחושת הביטחון: "אנחנו מדברים על עלייה של מעל 600% באירועים האנטישמיים האלימים מאז 7 באוקטובר. גם ככה אנחנו מדברים על עשור קשה מאוד באנטישמיות. לא קל להיות יהודי – לא בישראל ובטח לא מחוץ לישראל".
1 צפייה בגלריה
פולין ורשה הפגנה שלט אנטישמי של סטודנטית מ נורבגיה חרבות ברזל
פולין ורשה הפגנה שלט אנטישמי של סטודנטית מ נורבגיה חרבות ברזל
הפגנה אנטי ישראלית בוורשה
חגואל אמר כי מאז פרוץ המלחמה עלו לישראל יותר מ-8,000 יהודים מרחבי העולם. "צריך לזכור שישראל נמצאת תחת אזהרת מסע בכל העולם ואנשים קיבלו את ההחלטה לעלות לפני המלחמה, אבל לא ביטלו אותה", הוא אמר. "אני צופה שעד סוף השנה הזו מעל ל-100 אלף יהודים יעלו לכאן, בעזרת השם".
הוא קרא למנהיגי מדינות העולם לפעול נגד האנטישמיות ולהגן על אזרחיהם היהודים: "צריך לזכור שהאחריות על שלומם של היהודים בעולם היא אחריות של המדינות הריבוניות. אם אני גר בבריטניה או מטייל בה – האחריות לשלומי היא אחריות על ממשלת בריטניה".