כשרות, גרסת גרמניה: זה היה אחד הימים הכי צבעוניים של יהודי ברלין בשנים האחרונות. מאות משפחות יהודיות נהנו באטרקציה של ממש במסגרת "יום כשרות", שנועד להגביר את המודעות לרכישת מוצרים כשרים.

בקמפוס הגדול של הקהילה, שנחנך בקיץ שעבר, התכנסו מאות בני משפחות ליום מגוון ורווי אטרקציות, והכול סביב נושא הכשרות.
יהודי ברלין צפו בשפים גרמנים ממלון הייאט שהכינו מנות כשרות למהדרין, טעמו מפלאפל ישראלי בביתן מיוחד שהוקם במתחם ונחשפו לקייטרינג כשר שמספק ארוחות לשבת וגם לימות החול.
נוסף על כך, חברות שונות הציגו את מרכולתן: חברה שמספקת כלי הגשה כשרים לאירועים, רשת מאפיות מקומית שמספקת "לחם ישראל" כשר, או חברת שתייה שיש לה פס ייצור של בקבוקים כשרים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: הקהילה היהודית בברלין)
3 צפייה בגלריה
(צילום: הקהילה היהודית בברלין)
3 צפייה בגלריה
(צילום: הקהילה היהודית בברלין)
נשים יהודיות נהנו מהפרשת חלה גדולה לזכותם של החטופים, ולהחלמתם של הפצועים במלחמה ברצועת עזה. הילדים נהנו מאפיית מצות באמצעות תנור שפעל במתחם.
המבקרים שהגיעו למקום נהנו משפע של אטרקציות, ובהמשך רותקו גם לשיעור כשרות שמסר הרב דוד טייכטל, שהעניק להם כללים בסיסיים על הכשרות, גם בימות החול, ובפרט בכל מה שנוגע לחג הפסח שיחול בתחילת השבוע הבא. מעבר לכך ערך הרב ליהודי העיר "סדר לדוגמה" והראה להם איך לארגן את הסדר בביתם הפרטי.
יום הכשרות הגרמני משך אליו גם פוליטיקאים מקומיים, שבאו כדי להיחשף לנושא היהודי המוכר, וגם אנשי תקשורת שביקשו לסקר את תחום הכשרות.
"יום הכשרות שלנו נועד להראות שכשרות היא חוויה יהודית ולא מגבלה או עול", הסביר רב העיר ברלין, הרב יהודה טייכטל, "כל מי שהגיע לפה נדהם והתרגש לראות כמה הכשרות היא גם חוויה של שמירה אלוקית וגם חוויה קולינרית".