מעטות המדינות בעולם שאין בהן אפילו קהילה יהודית קטנה. נסיכות קטאר היא אחת מהן. ההנחה היא כי במדינה המארחת את משחקי המונדיאל לא חיים יהודים כלל, והיחסים העוינים עם ישראל, ובהתאמה אלה התומכים בזרועות טרור – בוודאי לא מזמינים למקום יהודים. כל זאת, עד למשחקי גביע העולם בכדורגל שהחלו השבוע.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
פתיחת הטיסות הישירות מתל אביב לדוחא מביאה עימה ישראלים רבים, וההערכות מדברות על כ-25 איש שיגיעו מישראל למשחקי המונדיאל בקטאר. הרב מארק שנייר, יועצו המיוחד של האמיר בקטאר לענייני הדת היהודית, מספר על המאמצים שנעשו בזירה היהודית: "אין קהילה יהודית בדוחא", הוא מזכיר, בריאיון לאולפן ynet.
3 צפייה בגלריה
הרב שנאייר, הרב חיטריק ומשגיחי הכשרות, עם נציגי הקייטרינג של חברת התעופה הקטארית
הרב שנאייר, הרב חיטריק ומשגיחי הכשרות, עם נציגי הקייטרינג של חברת התעופה הקטארית
הרב שנייר, הרב חיטריק ומשגיחי הכשרות, עם נציגי הקייטרינג של חברת התעופה הקטארית
"זו הפעם הראשונה שהרבה יהודים נמצאים כאן. בשנים האחרונות עבדתי עם קטאר על שלושה תנאים לקראת המונדיאל: להבטיח שיהיה אוכל כשר, להבטיח שכל היהודים יתקבלו כאן בברכה – וכמובן טיסות ישירות מתל אביב לדוחא. הקטארים אכן נענו לכל שלוש הדרישות".
מאיפה מביאים את האוכל ליהודים ולישראלים? "פתחנו את המטבח הכשר הראשון בהיסטוריה של קטאר, הודות לנדיבותה של חברת התעופה הקטארית והעומד בראשה. יש לנו אחראים – שני משגיחים, רבנים שהגיעו מבית חב"ד איסטנבול, של הרב מנדי חיטריק, שהוא לא רק רבה הראשי של חבד איסטנבול – אלא גם ראש איגוד הרבנים במדינות האסלאם".

אין בשר, אין בית כנסת

הרב חיטריק והרב שנייר מספרים כי המטבח של חברת התעופה הקטארית מייצר כריכים כשרים, חלות ומאכלים נוספים, מלבד בשר, בהיעדר ביקוש ובשל תקופת הזמן הקצרה – חודש בלבד. שני הרבנים נמצאים בנסיכות, ומספרים כי התפללו באופן חופשי, רק שללא בית כנסת, בהיעדר יהודים במדינה.
3 צפייה בגלריה
הרב שנאייר וחבריו מבקרים בסופר מקומי בקטאר: "המון מוצרים כשרים"
הרב שנאייר וחבריו מבקרים בסופר מקומי בקטאר: "המון מוצרים כשרים"
הרב שנייר וחבריו מבקרים בסופר מקומי בקטאר: "המון מוצרים כשרים"
הרב שנייר מציג בגאווה את "הבייגל הכשר הראשון שיוצר בדוחא", כדבריו. "כל יום מייצרים פה כריכים כשרים. הכול פה בתהליכים, כי אנחנו לא באמת יודעים כמה אנשים פה בקטאר יאכלו החודש כשר".
איך מתייחסים הקטארים לאוהדים הישראלים וליהודים שמגיעים לדוחא? "הייתי באירוע הפתיחה ובמשחקים, ויש אנרגיה נהדרת, יוקרתית, בדומה לשאר מדינות המפרץ. הם מאוד פתוחים כלפי היהודים, כלפי ישראלים. אנחנו שותלים פה זרעים נפלאים שיאחדו את קטאר וישראל ויקרבו ביניהן. אנחנו מאוד רוצים שכולם יחיו בשלום ויהיו קרובים בסך הכול".
3 צפייה בגלריה
בייגל כשר, תוצרת קטאר
בייגל כשר, תוצרת קטאר
בייגל כשר, תוצרת קטאר
פורסם לראשונה: 00:13, 25.11.22