עד לפני כמה שנים שמו של עו"ד רודי ג'וליאני (78) עוד הלך לפניו כראש עיר מיתולוגי שהצליח למגר את הפשיעה בניו יורק ולהנהיג את העיר בתהליך השיקום של אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר. הוא נחשב מועמד מוביל לנשיאות, נבחר לאיש השנה של מגזין "טיים" וקיבל תואר אבירות במסדר הבריטי.
ההידרדרות במעמדו החלה כנראה עם קבלת תפקיד עורך דינו של דונלד טראמפ, וליתר דיוק ההצהרות השקריות שנתן כדי להגן על הטענה שבחירות 2020 "נגנבו ממנו" באמצעות זיוף קולות. בעקבות הטענות רישיון עריכת הדין שלו בניו יורק נשלל, ואם כל זה לא מספיק – הגיע סרט ההמשך של "בוראט" של סשה ברון כהן והנציח את הרגע שבו המצלמה תופסת את ג'וליאני נשכב על מיטה ותוחב את היד לתוך מכנסיו אל מול שחקנית שניסתה למתוח אותו והתחזתה לעיתונאית שמרנית. התמונה הזאת, שמצורפת לכתב תביעה גרפי ומטריד במיוחד בן 70 עמודים, הוגשה שלשום (ב') לבית המשפט העליון של ניו יורק כדי להמחיש את המציאות של נואל דאנפי (43).
3 צפייה בגלריה
ג'ולאיני ודפני, העוזרת האישית
ג'ולאיני ודפני, העוזרת האישית
דאנפי וג'וליאני. טענות להתעללות מינית
(צילום: מתוך כתב התביעה)
מאז 2019 הייתה דאנפי העוזרת של ג'וליאני ומי שאמורה הייתה להיות אחראית על פיתוח עסקי עבורו בשכר של מעל למיליון דולרים בשנה, אבל בפועל הוא שילם לה פרוטות ודרש שתספק לו טובות הונאה מיניות, בין השאר כשהוא באמצע שיחת טלפון עם הנשיא טראמפ, כי רצה "להרגיש כמו ביל קלינטון". הוא מואשם בתקיפה מינית, הטרדה, הלנת שכר, וגם הצהרות גזעניות ואנטישמיות: לכתב התביעה שהוגש נגדו מצורפות הקלטות של ראש העיר לשעבר מקלל בין השאר יהודים, ואומר כי "הפין שלהם קטן כתוצאה מברירה טבעית".
3 צפייה בגלריה
הסצנה המפורסמת מהסרט "בוראט"
הסצנה המפורסמת מהסרט "בוראט"
הסצנה המפורסמת מסרט ההמשך של "בוראט"
(צילום: מתוך "סרט המשך בוראט")
הוא גם צחק על סדר הפסח – "יהודים רוצים לעבור את הפסח המטורף שלהם כל הזמן, man oh man. תתגברו על פסח. זה קרה לפני 3,000 שנה. הים האדום נחצה לשניים, ביג דיל. זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה". בכתב התביעה גם נכתב שהעוזרת המליצה לו לערוך סיור בירושלים כדי למנף הזדמנויות עסקיות רבות יותר. לא ברור אם ההקטנות כלפי יהודים היו בתגובה ישירה לדברים, אבל בתביעה נטען שהן כמעט תמיד הגיעו בהתקפי שכרות.

התכתבויות והקלטות מיניות

לדברי דאנפי כבר מהרגע הראשון שפגש אותה, ג'וליאני "פעל באגרסיביות" כדי לגרום לה לעבוד אצלו, והציע לה "הזדמנות של פעם בחיים" עם שכר שנתי של מיליון דולר כמנהלת הפיתוח העסקי שלו. אבל "כמעט מיד" התברר לה שההצעה הייתה מונעת מהרצון של ג'וליאני "לרדוף אחר מערכת יחסים מינית" איתה, וההתעללות, לטענתה, החלה מהיום הראשון.
דאנפי לא קיבלה את השכר שהובטח לה כי ג'וליאני אמר לה שהוא עובר תהליך גירושים מכוער והוא לא רוצה לחשוף את הסכומים בפני אשתו לשעבר. דאנפי קיבלה לטענתה שכר של כמה אלפי דולרים שבקושי הספיקו לכלכל אותה, עם הוצאות מחייה ולינה בנכסיו של ג'וליאני. נוסף על דרישותיו המיניות, כמעט כל אינטראקציה עם ג'וליאני לטענתה הייתה "כשהוא שטוף אלכוהול" ויוצא ב"התלהמויות שכוללות אמירות סקסיסטיות, גזעניות ואנטישמיות".
3 צפייה בגלריה
רודי ג'וליאני. כתב אישום חמור
רודי ג'וליאני. כתב אישום חמור
רודי ג'וליאני. מכחיש את הטענות
(צילום: AFP)
באחת ההתכתבויות ב-SMS בין השניים שמצורפת לכתב התביעה, ג'וליאני כותב לעוזרת: "בוקר טוב, אהובתי. ניסיתי להתקשר". היא עונה לו: "הסקוטש (הוויסקי – ד"א) שלך איתי. אביא לך אותו בחמישי, היכן שלא ניפגש". בהודעה שנייה היא כותבת: "תן לי להתקלח זריז…?" והוא עונה לה – "אני יכול להתקלח איתך?"
בהקלטות שנלוו לתביעה נשמע ג'וליאני אומר לדאנפי כי הוא לא יכול לחשוב עליה מבלי להתרגש מינית, ובמהלך קיום יחסים איתה שהוא "עומד להכאיב לה" וש"היא הזונה שלו".
לפי התביעה, ג'וליאני גם אמר לדאנפי שהוא מסוגל לעבור על החוקים כי יש לו "חסינות", ושהוא "מוכר חנינות" ב-2 מיליון דולר, כסף שיפוצל בינו ובין טראמפ. לפי התביעה, ג'וליאני גם אמר שוב ושוב לדאנפי לא לדבר עם ה-FBI. כשהיא סיפרה לג'וליאני שסוכני FBI ביקרו בבית משפחתה בפלורידה בניסיון לחקור אותה, הוא "דרש" ממנה לא לדבר איתם או לשתף פעולה, וטען שחייהם של אחד או שניים מהסוכנים עומדים "להיהרס לחלוטין".
דובר מטעם ג'וליאני מסר כי ראש העיר לשעבר מכחיש באופן חד-משמעי את ההאשמות.