להב שפירא, בן 30, הוא האזרח הישראלי שהותקף ביום שישי האחרון על ידי סטודנט ערבי בן 23 בעת שישב בבר בשכונת מיטֶה בברלין. התוקף זיהה אותו מפעילותו בעד ישראל ולמען שחרור החטופים, וגרם לו לחבלות קשות – אף שבור, שבר בארובת העין ושבר בעצם הלחי. לאחר שחברה של להב התערבה וגם עוברי אורח ניסו להפריד, התוקף נמלט מהמקום. מאוחר יותר זיהה שפירא את התוקף, שלומד יחד איתו באוניברסיטה החופשית של ברלין, והוא אותר על ידי המשטרה ונעצר.
להב הוא נכדו של עמיצור שפירא, מאמן האתלטיקה וחבר משלחת ישראל לאולימפיאדת מינכן, שנרצח בטבח הספורטאים הישראלים שביצע ארגון הטרור ספטמבר השחור במשחקים האולימפיים ב-1972. שפירא היה מוכר במיוחד בתור מאמנה של אסתר רוט-שחמורוב, האתלטית האגדית ואחת הספורטאיות הגדולות בתולדות ישראל. באולימפיאדת מינכן היא פרשה מהמשך התחרויות בעקבות הרצח הנורא של 11 חברי המשלחת, ובהם מאמנה.
2 צפייה בגלריה
להב שפירא, הותקף בברלין על ידי ערבי מוסלמי בזמן שישב בבר
להב שפירא, הותקף בברלין על ידי ערבי מוסלמי בזמן שישב בבר
להב שפירא. הותקף גם בעבר על רקע אנטישמי
זאת לא הפעם הראשונה שלהב מותקף על רקע אנטישמי בגרמניה: בשנת 2010, כאשר היה נער, הותקף בעיירה לאוכה בגרמניה בידי ניאו-נאצי שהסתער לעברו, צעק "חזיר יהודי", חבט באגרוף מתחת לעינו, הפיל אותו ארצה ובעט בראשו. חבריו הגרמנים של להב ניסו לגונן עליו מול הבריון ללא הצלחה, אך למרבה המזל, באותו רגע עבר במקום עובר אורח שהצליח לסיים את המתקפה.

"הוא היה מלא שנאה"

"מה הסיכוי שבמדינה של 84 מיליון איש, בגרמניה, יתקפו כמה דורות של אותה משפחה? הסבא נרצח באולימפיאדת מינכן, והבן שלי, להב, הותקף על ידי ניאו-נאצי בשנת 2010 ועכשיו שוב על ידי ערבי בברלין. גם הבן שלי שחק הותקף על ידי אנטישמים בשנת 2015", אמרה ציפי לב, אימו של להב שנמצאת ליד מיטתו בבית החולים בברלין. "להב היה מסומן אצלם בתור ציוני ועשה הרבה פעילות נגד אנטישמיות, בעד ישראל ובעד שחרור החטופים. לא ייתכן שאתה מותקף על זה שאתה נלחם נגד אנטישמיות וגזענות. צריך לשנות את החוק, שיהיה עונש כבד, ואז יחשבו פעמיים לפני שעושים דברים כאלה".
2 צפייה בגלריה
המאמן עמיצור שפירא ז"ל, שנרצח בטבח מינכן
המאמן עמיצור שפירא ז"ל, שנרצח בטבח מינכן
המאמן עמיצור שפירא ז"ל, שנרצח בטבח מינכן
(צילום: AP)
על התקיפה מספרת ציפי לב: "להב ישב ביום שישי בבר עם חברה שלו. היא הרגישה שמישהו כל הזמן מסתכל עליהם, ואז להב אמר לה שזה מישהו שהוא מכיר מהאוניברסיטה וראה שהוא משתתף בהפגנות פרו-פלסטיניות. כשהם יצאו מהבר אותו אדם, ערבי, התחיל בבת אחת לתקוף את להב בצורה קשה מאוד. הוא צעק לעברו: 'למה אתה תולה תמונות של חטופים?' הוא היה מלא שנאה. אנחנו לא נעבור על זה בשתיקה. מעבר לזה שיש לנו היסטוריה עקובה מדם פה, אני לא מפחדת. חינכתי את הבנים שלי להיות גאים ביהדותם ובישראליותם, וברגע שנפחד אין לנו זכות עלי אדמות".
לדבריה, "להב יהיה בסדר ונמשיך להילחם. נעמיד את האוניברסיטה במקום, כי היא נתנה גב לפרו-פלסטינים האלה. הם פשוט עוצמים את העיניים. נתחיל תהליך ארוך מאוד ונראה. אם לבחור אין אזרחות גרמנית, נדרוש את הגירוש שלו כי מדובר בפגיעה קשה מאוד, אבל אני מקווה מאוד שיש לו אזרחות גרמנית כדי שיישב בכלא".
לב אומרת כי בניגוד להודעה שפרסמה משטרת ברלין, לא היה כל ויכוח בין להב לתוקף הערבי שלו. המשטרה טענה בנוגע לתקרית כי האלימות פרצה אחרי ויכוח פוליטי בין הצדדים וכי החקירה נמשכת לאחר מעצרו של החשוד.