19 פליטים ופליטות מאוקראינה, שנמלטו מהמלחמה עם רוסיה ומתגוררים כעת בוורשה, הגיעו השבוע למשרדי הסוכנות היהודית והשתתפו באולפן ללימודי עברית שנפתח בבירת פולין.
חלקם מתכננים לעלות לארץ, חלקם רוצים להבין טוב יותר את החדשות שמגיעות מישראל, או להבין טוב יותר את ילדי המשפחה או חברים שמתגוררים בארץ. "אנחנו מאוהבים בתרבות ישראל, שומעים שירים בעברית ועוקבים אחרי החדשות", אמרו התלמידים.
2 צפייה בגלריה
הפליטים מאוקראינה לומדים עברית
הפליטים מאוקראינה לומדים עברית
הפליטים מאוקראינה לומדים עברית
גלינה דניסובה (57), שנמלטה מאוקראינה יחד עם בתה יאנה ושני נכדיה הקטנים, הגיעה לוורשה מחרקוב וכעת נמצאת בהליך הכנת המסמכים לעלייה.
"ידענו שנעלה לארץ כבר לפני כמה שנים, היינו בסמינרים של העלייה של הסוכנות היהודית עוד לפני שפרצה מגפת הקורונה. כשפרצה המלחמה היה מפחיד מאוד, ישבנו במקלטים ואחרי זמן קצר נמלטנו מחרקוב, הספקנו בנס להיכנס לאחת הרכבות, אחרינו הכול הופצץ", אמרה דניסובה. "אנחנו עוקבים בדאגה אחרי מה שקורה בישראל, הלב כואב על כל הנרצחים ואנחנו מאחלים להחזרת החטופים. אנחנו לא מפחדים לעלות עכשיו לישראל, אנחנו מאמינים בצה"ל חזק שיגן על כל אזרחי ישראל ועלינו".
2 צפייה בגלריה
הסרט הצהוב על הקיר בכיתת הלימוד
הסרט הצהוב על הקיר בכיתת הלימוד
הסרט הצהוב על הקיר בכיתת הלימוד
יעל ברנובסקי, ראש נציגות הסוכנות בפולין, סיכמה: "בקהילת הפליטים היהודים מאוקראינה שחיים בוורשה ומשתתפים בפעילות של הסוכנות היהודית, חיכו לפתיחת האולפן כדי ללמוד עברית. ידיעת שפה העברית מחברת את העם היהודי לשורשיו, למסורת, ומאפשרת ליהודים מכל העולם להרגיש בבית בישראל".
אגב, שיעור העברית נערך כשעל קיר הכיתה מתנוסס סמל הסרט הצהוב כאות הזדהות עם התקווה להחזרת החטופים.