במרכז הרפואי לגליל בנהריה התגלה לאחרונה כי המזוזות הקבועות בדלתות המחלקה האונקולוגית, שם מטופלים חולי הסרטן – חוללו.
יריעות הקלף בתוך המזוזות, שעליהן כתובות פרשיות "שמע ישראל" ו"והיה אם שמוע", הוחלפו בפתק שנכתב בכתב יד ובו דברי נאצה: מצד אחד, בעברית קלוקלת – "כל היוהדים שקרנים ואין דת להם והם רוצחים וטורריסטים. מוות ליוהדים" (השגיאות במקור). בצידו השני של הפתק נכתב בערבית: "אין אלוהים מלבד אללה. מוחמד הוא שליח האל. האסלאם הוא הפתרון".
בהנהלת המרכז הרפואי, המשרת כ־600 אלף מתושבי הצפון, הזדעזעו מהאירוע. מנהל בית החולים, פרופ' מסעד ברהום, הורה לבדוק את כל המזוזות במקום כדי לברר אם יש עוד שחוללו. תלונה הוגשה למשטרה, אך היא מסרה כי מאחר שאין מצלמות אבטחה בחדרים שבהם היו המזוזות, לא ניתן לאתר את זהות האחראים למעשים.
רב העיר נהריה, הרב יהושע מייטליס, הגיב בכאב: "לא ייתכן שבמדינת היהודים יקרה דבר כזה. אנחנו חיים פה בכבוד הדדי של כל האמונות, וזה אירוע שפוגע במרקם העדין בין כל הדתות פה באזור".
חן אלמגור, המתמודד למועצת העיר נהריה מטעם מפלגת הציונות הדתית, הוסיף: "זה מעשה שפל, בעיקר כשהוא קורה בבית חולים שבין דלתותיו נכנס כל אדם ומתקבל בצורה שווה ומכובדת ללא כל הבדלי דת ולאום. אסור לאפשר למפגעים לאומניים לחבל בחיים המשותפים בגליל. אני מקווה שהמשטרה תעשה הכול כדי למנוע ממקרים כאלו להישנות ותניח את ידיה על העבריינים".
מהמרכז הרפואי לגליל נמסר בתגובה: "במסגרת תוכנית עבודה שגרתית לבדיקת מזוזות נמצאה באחת ממחלקות האשפוז מזוזה שכללה פתקי נייר עם משפטים בשבח דת האסלאם ובגנות היהדות. מיד עם היוודע הדבר הוגשה תלונה למשטרת ישראל, ומנהל המרכז הרפואי הורה בעקבות זאת על האצת תוכנית העבודה לבדיקת כלל המזוזות בבית החולים. עד כה, לאחר בדיקת יותר מ־400 מזוזות, לא התגלו מקרים דומים".
פורסם לראשונה: 00:00, 15.08.23