הרב יהודה טייכטל, רב מהעיר ברלין, בירת גרמניה, התבקש לפני מספר ימים במהלך בידוק בנמל התעופה בברלין להסיר את הכיפה, לכאורה כחלק מנהלי ביטחון. הרב טייכטל סירב בתוקף לעשות זאת.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אנשי הביטחון ניסו להסביר לרב כי מדובר בנוהל חוקי וכי כלל העוברים בשערי הביטחון מצייתים להנחיות. הרב טייכטל הסביר להם שככל הידוע לו אין שום חוק כזה, ושהוא מסרב בתוקף.
1 צפייה בגלריה
yk13556842
yk13556842
הרב יהודה טייכטל והמפכ"ל דיטר רומן. "לא הייתה הנחיה"
(צילום: הקהילה היהודית בברלין)
כששב לברלין, בסוף השבוע, קיים פגישה דחופה עם נשיא המשטרה הפדרלית של גרמניה (Präsident Bundespolizei Deutschland), ד"ר דיטר רומן. המפכ"ל נדהם לשמוע על החוויה שעבר הרב טייכטל ואמר לו מפורשות שאין הנחיה כזו בחוק.
"המפכ"ל הוציא הוראה לכלל השוטרים הפדרליים במדינה, שיחדלו מהנוהל הזה – שמעולם לא היה רשמי", מספר הרב טייכטל, "ויותר מכך, נשיא המשטרה אישר את הדברים באופן רשמי וגם אישר לפרסם זאת".
הבוקר (יום ב') המריא שוב הרב טייכטל, והפעם לא התבקש להוריד את הכיפה לצורך הבדיקה הביטחונית. "אפשר להשאיר את הכיפה על הראש", נאמר לו בבידוק הביטחוני.
הרב טייכטל סיכם ואמר: "אין ספק שצריך לשמור על הנחיות הבטיחות, אולם ההנחיה להוריד את הכיפה – שהיא הסמל היהודי שלעולם לא יורד מהראש שלנו – מעולם לא אושרה ואין לה שום תוקף, כפי שנשיא המשטרה אמר בעצמו".
פורסם לראשונה: 00:00, 21.08.23