המאבק על הצביון היהודי של ישראל עובר מהפוליטיקה הארצית לזירה המקומית: לקראת הבחירות המוניציפליות שייערכו בחודש הבא, קורא הרב יעקב אריאל, מהמנהיגים הבכירים של הציונות הדתית, לתמוך רק במועמדים שיתחייבו לקבל את דרישות "הציבור האמוני" בנושאי הדת. לדבריו, לפריצת הסטטוס-קוו בערים רבות ברחבי הארץ יש בשנים האחרונות תפקיד מרכזי במאבק על דמותה של המדינה, והדבר מחייב ריכוז מאמץ פוליטי מיוחד במוקדי הכוח החדשים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
על רקע העימותים במהלך תפילת יום כיפור בתל אביב, פרסם הרב אריאל, כנשיא ארגון "חותם", גילוי דעת בעניין, שבו כתב: "על הציבור לדרוש מהמועמדים לראשות הרשות ומחברי המועצה לשמור את הסטטוס-קוו כפי שהיה בראשיתו. בידינו להשפיע על עתידה של המדינה כמדינה יהודית, בנפשנו הדבר".
1 צפייה בגלריה
yk13610989
yk13610989
הרב יעקב אריאל
(צילום: חיים צח)
אריאל, חתן פרס ישראל, נחשב לאחד המנהיגים המשפיעים ביותר על הציבור הדתי-לאומי ועל הפוליטיקאים שלו בעידן שאחרי הרב חיים דרוקמן, ומכאן החשיבות המיוחדת של קריאתו זו. "זכינו ובדורנו צמא אדיר לדבר ה' מחד, אך מאידך יש מיעוט המנסה לטשטש בכוח את ייחודה של המדינה כמדינת ישראל", הסביר הרב, "השבת הציבורית היא הביטוי החשוב ליהדותה של מדינת ישראל, לכן היא מהווה מטרה לניגוח על ידי המיעוט. המאבק הוא על דמותה של הפרהסיה במדינת היהודים".
אריאל הזכיר: "היה זה הראי"ה קוק (הרב הראשי הראשון לארץ ישראל ומאבות הציונות הדתית – ק"נ) אשר ביחד עם מאיר דיזנגוף קבע את הסטטוס-קוו בתל אביב, העיר העברית הראשונה, שאותו אימצה המדינה כולה עם הקמתה. לצערנו נושא חשוב זה נפרץ ובתי עסק פתוחים בשבת, ובמקומות מסוימים בהסכמתו ואף בעידודו של השלטון המקומי. מאות אלפי יהודים נאלצים לעבוד ביום המנוחה הרשמי כדי לשמור על מקור פרנסתם".
ברשימת הדרישות שגיבשו הרב אריאל וארגון "חותם" מופיעים, בין השאר, לצד נושא השבת, גם תמיכה בפעילות תרבות שמותאמת לציבור המסורתי והדתי, התחייבות למנוע הכנסת "ערכים ותכנים פרוגרסיביים" למערכת העירונית, פיתוח שירותי הדת העירוניים לכלל הציבור המתעניין בכך, והעצמת לימודי יהדות במערכות החינוך עבור כלל הילדים.
בתשדיר תעמולה נלווה שהפיץ ארגון חותם נאמר: "הם מבינים שלא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות – את מדינת כל אזרחיה הם יכניסו דרך המגרש המקומי. יש לנו אחריות להמשיך את חלום הדורות של מדינה יהודית". הרב אביעד גדות, מנכ"ל חותם, הוסיף וקרא: "הציבור האמוני חייב להתעורר. צריך לדרוש מהמועמדים בעיריות השונות לשמור על עיר עם זהות יהודית ולשים את היהדות על סדר היום".
יש לציין שאנשי מחאה נגד המהפכה המשפטית פועלים לקדם בבחירות המקומיות מועמדים שיתחייבו לשמור על ערכים ליברליים.