מי שהסתובב אתמול בשכונת בית וגן בירושלים התקשה לפספס את הסוכות המאולתרות, שנמצאות כמעט בכל בניין ונראות כאילו הן תלויות באוויר, בצורה המסכנת את יושבי הסוכה.
כך למשל, ברחובות זילברג והרב פרנק, אפשר לראות אין-ספור הרחבות חריגות של מרפסות, חלקן בקומות גבוהות יחסית, שעליהן נבנו סוכות. בין אם הדבר נעשה בהיתר ותחת פיקוח הנדסי, ובין אם באופן לא חוקי – מדובר במראות מטרידים ומדאיגים.
2 צפייה בגלריה
yk13614436
yk13614436
(צילומים: שאול גולן, אדם קוטב)
בעלי הבתים נראו דווקא רגועים, אך בקרב השכנים יש רבים שהביעו דאגה. אחד מהם, יעקב, ציטט בפנינו את הכלל ההלכתי "חמירא סכנתא מאיסורא", שלפיו השמירה על החיים חשובה יותר מקיום מצוות סוכה, והוסיף: "חבל שגם אחרי אסון מירון לא למדנו את הלקח".
גם ברחוב שטרן בשכונת קריית יובל בעיר נראו סוכות מסוכנות. לא מעט מתושבי השכונה הקימו סוכות במקומות חנייה. הן נבנו סמוך לציר תנועה צר שבו עוברות מכוניות רבות, מה שמגביר את הסכנה: במקרה של אובדן שליטה מצד נהגי המכוניות, יושבי הסוכה עלולים להיפגע.
2 צפייה בגלריה
yk13614435
yk13614435
(צילומים: שלו שלום, לירן תמרי)
גם בשיטוט ברחובות בני ברק נתקלנו בסוכות שמסכנות גם את חיי יושביהן וגם את חיי עוברי האורח. גם שם נבנו סוכות בחניות של כלי רכב ולאורך המדרכות. לחלקן אף חובר מזגן. לאורך כל רחוב עזרא והרחובות שבסביבתו הזיזו חלק מהתושבים גגונים של מבנים, חלקם על עמודים וחלקם הרחבות בנייה שתלויות באוויר, ספק אם המבנים חוקיים, ובמקומם הניחו סכך.
ברחוב רבי משה אלשיך בלט במיוחד מבנה שהוקם על עמודים והפך לסוכה. אחד השכנים אמר לנו כי "אין מה לעשות, זה כך כל שנה, אנשים רוצים סוכה". סוכה אחרת, באחת הסמטאות שמובילות לרחוב אשר ברנדשטטר, הוקמה בין בניינים ויושבת על מספר עמודים דקיקים. "זה לא מפחיד, השם שומר עלינו. אני לא רואה בזה בעיה", אמר אחד האנשים שיצא מהבניין.
הבוקר (שני) נמסר ממד"א כי גבר נפל מסולם בגובה של כ-2 מטר כשכיסה את הסוכה עקב הגשם בבית בבני ברק. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון במצב בינוני עם חבלה בחזה.
מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה פעלה מבעוד מועד בעניין באופן שייתר את הצורך באכיפה נרחבת כפי שנעשה בשנים קודמות".
מעיריית בני ברק לא התקבלה תגובה.
פורסם לראשונה: 00:00, 02.10.23