בגיל 38, כשהוא גר בניו יורק ואב לשישה, חנוך יוניק לא חשב שימצא את עצמו במילואים בישראל. אבל אז הגיע 7 באוקטובר.
יוניק, חרדי תושב ברוקלין, עזב את אשתו – שנתנה את ברכתה – ואת ששת הילדים, שניים מתוכם עם צרכים מיוחדים, והגיע לישראל מיד אחרי ששמע על זוועות השבת השחורה. מאז הוא משרת יותר מ־100 ימים במילואים. "אנשים אומרים לי שמרגש אותם לראות חרדי בצבא וזה מאוד משמח אותי", הוא אומר. "לא משנה איפה אתה חי, הלב שלך בישראל".
2 צפייה בגלריה
yk13811487
yk13811487
חנוך יוניק. "אנשים מתרגשים לראות חרדי בצבא"
בעבר שירת יוניק כלוחם בגדוד החרדי "נצח יהודה", שאליו הגיע כמתנדב מחו"ל. אחרי ששב לארצות הברית הוא התחתן ונגרע משירות המילואים, אבל בעקבות 7 באוקטובר הרגיש חובה להגיע לארץ ולתרום. אחרי שכתב בקבוצות וואטסאפ של דרושים למילואים שהוא פרמדיק כבר 15 שנה אבל התעודות שלו לא קבילות בישראל, הוא קיבל הודעה מרס"ן גבי גלסר שהוא מצוות למילואים ושיגיע לארץ.
2 צפייה בגלריה
yk13811101
yk13811101
חנוך יוניק עם משפחתו בברוקלין
יוניק גויס לגדוד 8109 בחטמ"ר שומרון. כשהגדוד יצא לאפטרים חנוך לא ידע לאן ללכת, עד שחבר מהיחידה נתן לו טלפון של מלונית לחיילים בודדים בירושלים שהקימה עמותת "רק לתת" על שם מתן מלכה ז"ל, הפועלת כבית לחיילים בודדים מהארץ ומהעולם.
מתן מלכה, לוחם בחטיבת הצנחנים, הוקפץ עם חבריו לאזור כיסופים ב־7 באוקטובר וניהל קרב הרואי שבו הציל בגבורתו ובחייו חיי אזרחים רבים. במהלך שירותו, מתן אימץ שני חיילים בודדים ששירתו עימו בגדוד, והוריו החליטו לממש את צוואתו לדאוג לחיילים בודדים. "מיד כשהתקשרתי לעמותה אמרו לי שאני יכול להגיע, שאלו אותי אותי מה אני צריך וגם דאגו לי לאוכל גלאט כשר", מספר חנוך. "פתאום אחרי שלושה חודשים הרגשתי בית".
חנוך מתכנן להישאר בישראל לפחות עד פסח, ובעוד שבוע, בזכות שני תורמים, אשתו וששת הילדים יגיעו לישראל לשבועיים.