הרב איתן שנרב, אביה של רנה שנרב ז"ל התבשר אמש (ג') כי נבחר להדלקת המשואה בטקס יום העצמאות ה-73 למדינה, בגין פעילותו ההתנדבותית. הטקס שיחול בחודש אפריל והינו בסימן "אחווה ישראלית", יעלה על נס את האזרחים שפועלים לטיפוח החוסן והקהילתיות החברתית במדינה. << הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
בראיון לאולפן ynet, מודה הרב כי, "כשאמרו לי שהם רוצים שאני אדליק משואה, כמובן שאמרתי שזה לא אני. כאילו, לא מתאים לי ולא כל כך שייך אליי. אז ניסו לשכנע אותי שזה לא קשור רק אליי אישית, אלא משהו שקשור באמת לעם ישראל. לצמיחה, לגאולה, לתקווה יותר טובה, לאור יותר גדול. לתת תקווה גם לאדם שעובר משברים". קראו עוד בערוץ היהדות: +מבית המקדש ועד סין: דברים ש(אולי) לא ידעתם על פסח +נראה אתכם מפצחים את זה: החידון המאתגר לפסח +ליל הסדר באירופה תחת המגבלות: "קיבלנו החלטה מודעת שהשנה לא חוגגים"
הרב בן ה-48 הוא ממייסדי עמותת גמילות החסדים "חסד בלוד", הפועלת בעיר כ-20 שנה לערך. העמותה מסייעת בחלוקת מזון וסיוע לאוכלוסיות שונות בעיר. לאחר מותה של בתו רנה, הוקמהה העמותה "קול רנה" ע"ש בתו ופעילותה התורנית-התנדבותית התרחבה לכלל הארץ.
אני מניחה שלא רצית לקבל את התחושה שאתה משיא משואה רק כי אתה אבא של רנה? "לא הייתה נקודה בכלל של המשואה. כל הנושא של המשואה הוא המתנדבים הנפלאים בגמ"ח 'חסד בלוד' ועוד עמותה ענקית שהקמנו מאז הרצח שנקראת 'קול רנה'. שאת כל המפעלים הענקיים, בצורה מטורפת בלוד, מעתיקים לכל הארץ עכשיו, לכל עיר וזו המשואה. הם צריכים את ההבנה שכל עם ישראל איתם. עם המתנדבים".
"אני חושב שלכל עם ישראל הפשוט כואב לו הלב בפילוג," ממשיך ומסביר הרב , "אנחנו כל כך, כל כך אוהבים את העם שלנו - והעם כל כך חזק ונפלא. ראינו בשנה וחצי האחרונות אלפי פרויקטים של עשרות אלפי בני נוער מקסימים מכל הגוונים ומכל המינים ומכל העדות שרק רוצים לעשות טוב. ואת זה אנחנו רוצים להעצים ופחות את הפילוג, יותר את האחדות ואני מסכים. כן, גם בתקופה הזאת שהיא קשה המסר הוא בוא נתאחד".
1 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל, בתו של הרב שנרב
(באדיבות המשפחה)
רנה שנרב ז"ל התגוררה בלוד. באוגוסט 2019 היא נרצחה בפיגוע, שם טיילה עם אביה ואחיה הבוגר, דביר חיים, מפיצוץ מטען שהוטמן במקום. האח בן ה-19 נפצע בינוני-קשה והאב איתן נפצע קל. השניים חולצו על-ידי לוחמי 669 והוטסו במסוק לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. לאחר מספר שבועות, יצאו מכלל סכנה ושבו לביתם.