הם עזבו את אורח החיים החרדי, אבל חיים עדיין בין העולמות. הם יכולים לשיר יחד זמירות שבת בזמן שהם מחזיקים טלפון חכם ביד, או לעשות קידוש בעזרת מיקרופון. דוקו חדש מבית ynet original עוקב אחר יוצאים בשאלה מהחברה החרדית שמתמודדים עם המורכבות של יציאה לעולם חדש, וגעגוע שנותר להווי החרדי.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
במרכז "בראת", מרכז תרבות ליוצאי החברה החרדית, מרגישים החרדים-לשעבר שאינם צריכים לתת דין וחשבון. רבים מהם איבדו את הקשר עם בני משפחותיהם, בתהליך שהיה מלווה באבל של ממש. במרחב שבין חילוניות מוחלטת לעולם שעזבו, רבים מתגעגעים לסעודות השבת והחג – ומקיימים אותן ביחד, בניגונים משותפים ובשפה משותפת, ובעיקר מתוך תחושה שהם לא לבד בעולם.
"היה אחד שאמרו לו: אתה רוצה להמשיך להגיע לראות את הילד שלך? תמשיך להתלבש עם בעקישע (מעיל ארוך) ושטריימל. אתה לא תבוא עם בעקישע ושטריימל – אתה לא תראה את הילד שלך", מספר נפתלי (תולי) גולדנסון, חרדי לשעבר מחסידות בויאן. "בקהילה שלנו, היוצאים בשאלה, יש המון בעיות. אנשים סוחבים איתם חבילות קשות, כולם מתמודדים עם מגוון עצום של בעיות פסיכולוגיות... הרבה אנשים שוכחים איך לבקש עזרה, או לא יודעים איך לבקש עזרה".
1 צפייה בגלריה
בית משלהם
בית משלהם
"אתה מאבד הכול ביום אחד". יוצאי החברה החרדית בסעודה משותפת