כבכל שנה לכבוד סוכות, הוצגו באולפן ynet החידושים, הפטנטים והגאדג'טים המומלצים לחג – מהפתרון לרוחות עזות בסוכה ועד למעמד טעינה אלחוטית שיכול לתפקד גם כרמקול נייד.

ב"סוכות הדר" מוכרים השנה סוכות במחיר של החל מ-499 שקלים לסוכה קטנה בגודל 3 על 3 מטרים כולל בד לדופן הסוכה וסכך. לדברי יוסי אביקר, בעלי "סוכות הדר", הסוכות הפופולריות ביותר הן של 3 על 3 מטרים, אבל אם יש לכם הרבה אורחים השנה, תוכלו לקנות מוטות לבניית סוכה בגודל 50 מטרים על 50 מטרים, במחיר של 42,049 שקל. דפנות הסוכה הענקית יעלו סכום דומה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בחברה המציאו השנה גם מספר פטנטים חביבים. בד לדופן סוכה, שבו איור של שבעת המינים על כל הדופן ולא רק על חלק ממנה. הבד, שעולה החל מ-300 שקל (2 על 2 מטרים), כולל חלונות רשת שמונעים כניסת חרקים מעופפים.
3 צפייה בגלריה
מקלות לסכך, דופן מצויר לסוכה ושקי חול
מקלות לסכך, דופן מצויר לסוכה ושקי חול
מקלות לסכך, בד מצויר לדופן הסוכה ושקי חול
(צילום: יצחק טסלר)
בשנה שעברה הייתה לקראת סוף סוכות סערה שגרמה ללא מעט סוכות להתחיל "לטייל" בחצרות הבתים. מסיבה זאת יוצרו שקי חול קטנים שמוצמדים לדופן הסוכה ומגבירים את היציבות שלה (מארז של ארבעה שקים עולה 99 שקלים).
כידוע, אחת הבעיות הגדולות ביותר הוא אחסון מקלות העץ שעליהם מניחים את הסכך. הם חייבים להיות ארוכים יותר ממסגרת הסוכה. לכן ב"סוכות הדר" המציאו מקלות מתקפלים – הגם שמבחינה הלכתית מאחר שהחומר שמחבר בין המקלות לא עשוי מעץ, הדבר נחשב כשר, אך לא למהדרין.

ארבעת המינים

בארגון צהר משווקים גם השנה ארבעת המינים, ומתברר כי הסיטונאים העלו מחירים בהיקף של עד 10 אחוז. אחת הסיבות לעלייה במחירים היא שבחורף האחרון היו מספר גלי חום וקור לסירוגין, שגרמו לכך שהשנה היו אתרוגים רבים שנותקו מעט קטנים. גם רעידת האדמה במרוקו גרמה לשיבוש באספקה, ולכן אומנם אין מחסור באתרוגים, אבל אתרוג מהודר יכול לעלות ביוקר.
3 צפייה בגלריה
ארבעת המינים
ארבעת המינים
ארבעת המינים
(צילום: Shutterstock)
מבדיקה שערכנו עולה כי ארבעת המינים בכשרות רגילה יעלו כ-90-80 שקלים, בדומה לשנה שעברה. סט מהודר עולה 145-120 שקל. אבל אין גבול להידור, ואתרוג ממש מהודר, כמו למשל קלברייה מאיטליה או אתרוג מרוקאי, יכול לעלות גם מאות שקלים ליחידה.
אגב, במשרד החקלאות מדווחים על עלייה במספר ניסיונות ההברחה של ארבעת המינים מחו"ל. בגלל החשש מחדירת מזיקים לישראל, הם יזמו קמפיין הסברה שכותרתו "תוודאו שאין לכם טרול בטרולי". על פי הנהלים, מותר לכל מי שמגיע לישראל להגיע עם אתרוג אחד בלבד, אבל לא עם לולב, הדס וערבה. מי שיגיעו לנתב"ג עם ארבעת המינים, יוכלו להיכנס רק עם אתרוג אחד, שלושת המינים האחרים יוחרמו והם יקבלו סט חלופי במתנה.

מנורת מאוורר ניידת

הנה עוד שני פטנטים מעניינים לסוכה – חברת "קל גב" משווקת מנורת-מאוורר ניידת ונטענת של חברת Outdoor Revolution. יש פנס בבסיס ופנס מתכוונן בראש המתקן (בעוצמה של 200 לומן ו-80 לומן, בהטענה). זמן פעולת מאוורר מקסימלית – 12 שעות. זמן תאורה מקסימלי – 24 שעות. המחיר הוא 189 שקל.
3 צפייה בגלריה
מטען שהוא רמקול, ומאוורר עם פנס
מטען שהוא רמקול, ומאוורר עם פנס
מטען שהוא רמקול, ומאוורר עם פנס
(צילומים: יצחק טסלר ויח"צ)
למי ששוברים את הראש איך להטעין את הטלפון הסלולרי בסוכה, ברשת ואתר ג'נטלמן משווקים את "G-LIGHT", מעמד טעינה אלחוטית שכולל תאורה בצבעים מתחלפים וגם רמקול בלוטות' (179 שקלים).
"קרוב ללב" הוא ארגון ללא מטרות רווח, שמציע משחקים חמודים לילדים. הפעם הכינו בארגון מפת בריחה לסוכה, "בלשי הערבה", עם חידות שיעסיקו את הילדים במהלך החג.
ואם אתם מאלה שכל שנה שוברים את הראש איפה לאחסן את הסוכה, חברת האחסנה העצמית AVIA תציע שירות ייעודי לאחסנת סוכה. לקוחות יוכלו לאחסן לאחר החג ועד לשנה הבאה את הסוכה שלהם בעלות של 20 שקלים לחודש לסוכה באורך של 200 ס"מ (אחרי פירוק). העלות כוללת איסוף של הסוכה מבית הלקוח, והחזרה שלה בעוד שנה לאחד מסניפי אביה. אם אתם רוצים לאחסן גם קישוטים, המחיר הוא 12 שקלים לחודש לארגז. יש גם מבצע – מי שיאחסנו סוכה עד לסוף אוקטובר, ויצרפו שני ארגזי אחסנה לפחות, ישלמו רק 10 שקלים לחודש לארגז.