בליל הסדר הקרוב, לפני שאתם מבטיחים מתנה לילד שגנב את האפיקומן, כדאי שתסכמו מראש על סכום כסף מקסימלי שאתם מוכנים לשלם. אחרת אתם עלולים לגלות שהילד רוצה שתקנו לו את "קערת פסח בית המקדש" שעולה 150 אלף דולר, ומוצגת בימים אלה בגלריה של "הצורפים" במלון וולדורף אסטוריה.

"קערת פסח בית המקדש היא יצירה עשויה כסף טהור וזהב", אומרת אופירה גוטמן-ברבי, משנה למנכ"ל הצורפים. "זהו פריט אמנות במהדורה מוגבלת, שכמו כל יצירה בגלריה מתחילה בחזון של יעקב מרדינגר, הצורף הראשי והאמן מאחורי הצורפים".
הרעיון העיצובי שעומד מאחורי הקערה הזו הוא מנהג יהודי עתיק להניח את קערת הסדר מעל המצות. כל מי שניסה את זה, יודע שלא פעם הקערה המלאה פשוט שוברת את המצות היקרות. הקערה שעיצב מרדינגר מאפשרת לקיים את המנהג בהידור ובלי לפגוע במצות: המתקן כולל תחתית כסף שמעליה מעין עמודים ובראשם תקרה, באופן המזכיר את העיצוב של בית המקדש. בחלל התחתון שיש בפנים מכניסים את המצות, ובחלק העליון של המתקן יש מקום מעוצב להניח בו את הפריטים של קערת הסדר.
5 צפייה בגלריה
קערת ליל הסדר המפוארת של "הצורפים"
קערת ליל הסדר המפוארת של "הצורפים"
קערת ליל הסדר המפוארת של "הצורפים", וגביע מיוחד לפסח
(צילום: ירון וינברג)
מי שאין להם 150 אלף דולרים פנויים, יוכלו להסתפק בגרסה החדשה של "הצורפים" ל"גביע רביעית", שעולה 598 שקל (לאחר הנחה לחג). זהו גביע מיוחד לפסח, עשוי כסף טהור, בגודל מוקטן מהמקובל לגביע קידוש של שבת. הסיבה לכך היא שמצד אחד רוצים לשתות ארבע כוסות, ומצד שני קשה לשתות בסעודה אחת ארבע כוסות גדולות. לכן "גביע רביעית" יכול להכיל יין בכמות קצת יותר גדולה מהמינימום שנקבע על פי ההלכה (כ-86 סמ"ק), ולא יותר.

ערכת סדר ללוחמים

את המארז הבא לא תוכלו לקנות בחנויות – מדובר בערכת סדר אישית שמיועדת ללוחמים שיהיו במשימה של שמירה, סיור או מארב בערב פסח, ולא יוכלו לחגוג בבית או אפילו בחדר האוכל בבסיס.
בכל ערכה יש קופסת ובה מצות שמורות, שני בקבוקי מיץ ענבים, כוסות קטנות מפלסטיק לקידוש, חזרת לקיום מצוות מרור, חרוסת, קופסת מלפפון חמוץ (לכרפס) וחבילת עוגיות קוקוס במילוי תמר (לא, אין מצווה לאכול, זה סתם טעים). יש גם סכו"ם מפלסטיק, הגדה של פסח ואפילו קערת סדר עשויה קרטון, שעליה מניחים את המאכלים. הדברים היחידים שלא נמצאים בערכה הם שני מוצרים שעשויים להתקלקל, ואותם מקבלים בנפרד – ביצה קשה וכנף צלויה של עוף, שגם אותן נהוג להניח בקערת הסדר.
5 צפייה בגלריה
המוצרים הכלולים בערכת ליל הסדר ללוחמי צה"ל
המוצרים הכלולים בערכת ליל הסדר ללוחמי צה"ל
המוצרים הכלולים בערכת ליל הסדר ללוחמי צה"ל
(צילום: יצחק טסלר)
מי שארזו, ארגנו ושלחו 7,000 ערכות סדר אישיות הם חיילי הרבנות הצבאית הראשית בבסיס שורה. החיילים גם צירפו לכל ערכת סדר מכתב מהרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים, ללוחמים. אגב, בכל מארז כזה יש גם "סדר הגדה של פסח לשעת הדחק". זו חוברת זעירה המכילה תמצית של ההגדה, המאפשרת לסיים את כל ליל הסדר בתוך כעשר דקות בלבד – במקום שעה ויותר, כמקובל.
זה המקום להדגיש: ההגדה המקוצרת מיועדת ללוחמים הנמצאים בשטח, ולא לסתם ישראלים שנמאס להם לשמוע את הבדיחות של הדוד מבאר טוביה.

ביעור חמץ בסלולר

קדחת הניקיונות לפסח הגיעה השנה גם לדיגיטל. רשת iStore, המשווקת הרשמית של מוצרי אפל בארץ הקודש, החלה למכור לקראת החג ערכת ניקוי לטלפון סלולרי של המותג Otterbox. ערכת הניקוי כוללת שלוש מברשות לניקוי היציאות של המכשיר, מטלית לניקוי יבש של התצוגה, תשע מטליות עם 70% אלכוהול לניקוי רטוב של התצוגה (59 שקל, וכמובן הערכה מתאימה גם לניקוי מכשירים דיגיטליים נוספים).
5 צפייה בגלריה
ערכת ניקוי סלולר של iStore
ערכת ניקוי סלולר של iStore
להיפטר מהחמץ גם בטלפון הנייד. ערכת ניקוי סלולר של iStore
(צילום: יצחק טסלר)
למי שמתעצלים לנקות לבד, רשת iStore מציעה שירות ניקוי בסניפים שלה. ניקוי חמץ של אייפון או אייפד יעלה 70 שקל, תמורת ניקוי חמץ של MacBook תשלמו 100 שקל וניקוי iMac יעלה לא פחות מ-300 שקל. חובה לתאם ניקוי מראש.

קערת אוריגמי ממתכת

בחנוכה חשפנו רעיון עיצובי מגניב של חברת "זאמיט" מקבוצת "זמברג מוצרי מתכת" – חנוכיות אוריגמי שכדי לבנות אותן יש לבצע קיפולים במתכת. בעקבות ההצלחה הם עיצבו קערת סדר שבה יש גם מקום להנחת מצות מכונה.
5 צפייה בגלריה
אוריגמי ממתכת. קערת ליל הסדר של חברת "זאמיט"
אוריגמי ממתכת. קערת ליל הסדר של חברת "זאמיט"
מתנה שכיף להרכיב. קערת ליל הסדר של חברת זאמיט
(צילום: יצחק טסלר)
יעל ברגר, מנהלת תחום הקמעונאות בחברה ויזמית הפרויקט, מסבירה: "ההצלחה המסחררת של החנוכיות המתקפלות שייצרנו בחנוכה גרמה לנו לחשוב והצלחנו לפתח תוצר מדליק של קערת ליל הסדר מתקפלת ויוקרתית. על הפן העיצובי היה אחראי מעצב החברה תובל פייביש. הרעיון הוא לייצר מתנה טכנולוגית, ערכית, כחול-לבן, כזו שכיף לקבל וכיף להרכיב, והיא שימושית מאוד, בטח בתקופה זו של פסח".
קחו רק בחשבון שיש מינימום הזמנה של 50 יחידות, וכל צלחת סדר עולה 79 שקלים. זה אולי פחות מתאים למשפחות ברוכות ילדים, ויותר כשי לחג לעובדים, לקוחות או ספקים.

משחק יציאת מצרים

ערכת משחק "יציאת מצרים", של חברת "דיאמנט צעצועים", היא אופציה למתנת אפיקומן, או סתם דרך להעסיק את הילדים הקטנים בזמן אמירת ההגדה. הערכה כוללת משטח פעילות קשיח שעליו אפשר להציב 13 דמויות קרטון זעירות, הכוללות את גיבורי סיפור יציאת מצרים – משה, מרים ופרעה – וכן כבשים, סוס, כרכרה מצרית, גלי ים ועוד. הערכה כוללת דף הפעלה עם פעילויות וחידות. מתאים לילדים החל מגיל 3, להשיג בחנויות הצעצועים (69.90 שקל).
5 צפייה בגלריה
המשחק של חברת דיאמנט צעצועים לפסח
המשחק של חברת דיאמנט צעצועים לפסח
המשחק של חברת דיאמנט צעצועים לפסח
(צילום: גל זהבי)
המשחק הזה הוא חלק מסדרת "סיפורי התנ"ך", הכוללת את המשחק "גיבורים" ובו דמויות של שמשון, יהודה המכבי, בר כוכבא, דוד וגוליית, וכן דבורה, יעל וסיסרא. המשחק השלישי והאחרון בסדרה הוא "תיבת נח". זו ערכה הכוללת את דמויות נח ובני משפחתו, שלל זוגות של בהמות, חיות ובעלי כנף וכמובן תיבת נח גדולה עשויה קרטון. אומנם עוד מעט פסח, אבל יש ביקוש גדול דווקא לתיבת נח. אם תהיתם למה, מתברר שיש בתי ספר רבים בארץ שנתנו לאחרונה משימה לילדים – לבנות תיבת נח. מכיוון שעל פי המדרש, בניית התיבה של נח ארכה 120 שנים, רוב ההורים מבינים שהמשימה תעבור מהילדים אליהם – והם פשוט מעדיפים לקנות תיבה במקום לבנות אותה.
פורסם לראשונה: 18:17, 15.04.24