צוריאל גביזון מנוף איילון התחתן לאחר שנפגש עם לא פחות מ-252 נשים. כן כן, הוא הצליח לספור. בעקבות סיפורו האישי הוא הקים את "פרויקט 252", שמדריך אנשים איך להגיע לזוגיות ולחתונה בציבור הדתי. בט"ו באב הקרוב יקיים הארגון כנס פנויים-פנויות ענק בבנייני האומה, בהשתתפות 3,000 רווקים ורווקות, עם 50 הרצאות וסדנאות ו-100 שדכנים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
היום גביזון בן 36 ואב לשלושה. "התחתנתי בגיל 27, ושבע השנים הרעות, מה שנקרא, היו מגיל 21 עד 27", הוא סיפר בריאיון ל-ynet Live. במהלך השנים הללו הוא נפגש עם 251 נשים שהקשר איתן לא הבשיל לחתונה, והאישה ה-252 הפכה לאשתו.
4 צפייה בגלריה
צוריאל גביזון עם אשתו מוריה ושלושת ילדיהם
צוריאל גביזון עם אשתו מוריה ושלושת ילדיהם
צוריאל גביזון עם אשתו מוריה ושלושת ילדיהם. "האמת היא שלא ידעתי שהיא האחת. עכשיו אני בטוח"
(צילום: אבישי פיניש)
"כמובן, זה כולל גם קשרים ארוכים יותר, לצד קשרים קצרים של דייט אחד", ציין. "האמת היא שאני חושב שכולנו חיים בדמיונות של דיסני, דמיונות לגבי איך זה צריך לקרות ומה אני אמור להרגיש, וחושבים שאם לא חלמתי בדיוק על אישה איקס וזה לא בדיוק מה שרציתי, אז ישר פוסלים. הייתי צעיר ואולי קצת תמים, נאיבי וטיפש קצת, ובאמת פסלתי על המון דברים. אני גם חושב שבגלל העובדה שהיו לי הרבה הצעות, היד שלי הייתה קלה על ההדק. לא היה משהו יותר מדי מיוחד? טוב יאללה נקסט, הבאה בתור. אבל ברור שהיום אני חושב אחרת".
איך ידעת שמוריה, אשתך, היא האחת? או שפשוט היית כל כך מותש מכל הדייטים האלה שהתפשרת? "האמת היא שלא ידעתי. באמת לא ידעתי. כבר הייתי דפוק בראש – אחרי 251 בנות, אתה רק חושב על מה לפסול. ואשתי, המזל שלה הוא שהיא קטנה ממני בשש שנים ואני הייתי בסך הכול הרביעי שלה, כך שהיא הייתה השכל הבריא פה בקשר, ובכל פעם שאני חשבתי לחתוך, היא אמרה: לא, דווקא נחמד, בוא ננסה עוד, עד שהיא הובילה ככה לחתונה. אבל להגיד לכם שהתחתנתי ככה מעמדה של 'הייתי בטוח עכשיו שזה זה'? לא. ממש לא".
עכשיו אתה בטוח? "עכשיו אני בטוח, לגמרי".
4 צפייה בגלריה
אירוע של פרויקט 252
אירוע של פרויקט 252
אירוע של פרויקט 252. "אומרים: 'כשתרגיש שזה זה – זה זה', וזה לא נכון"
(צילום: נחשון פיליפסון)
מה למדת מהדרך שעברת? "למדתי שהצעות זה לא מספיק. בסוף, לא מדריכים אותנו ולא מלמדים אותנו בשום מקום איך בכלל להתחתן, וזורקים אותנו ככה למים. אומרים: 'כשתרגיש שזה זה – זה זה', וזה לא נכון. כלומר, אנחנו יודעים היום שבמקרים רבים מאוד אנשים נפגשים וזה יכול להתפתח ביניהם לקשר שמוביל בסוף לחתונה, אבל פשוט זורקים את הקשר כי פתאום התגלע איזשהו ויכוח או הייתה איזושהי טעות וחושבים שזה לא זה".
מתוך 252 נשים, כמה פספסת בעצם? קשרים כאלה שהיה להם פוטנציאל? "ברור שיש כמה עשרות בנות שהייתי יכול גם להתחתן איתן, ברמה העקרונית. אבל אני שמח שהתחתנתי עם אשתי ואני חושב שקיבלתי את המתנה הכי טובה בעולם, שלא יישמע אחרת".
4 צפייה בגלריה
אירוע של פרויקט 252
אירוע של פרויקט 252
"מאז שהפרויקט הוקם, הצליחו לחתן מעל 350 זוגות בזכות ההדרכות"
(צילום: נחשון פיליפסון)
את כל זה אתה מנסה לתעל כדי לעזור לאותם אלה שעוד לא מצאו את ה-252 שלהם, וזה קורה למשל בכנס "עת לאהוב", הכנס הגדול לרווקים ורווקות במגזר הדתי, שיתקיים בט"ו באב. "נכון. לפני שלוש שנים החלטתי ביחד עם שותף שלי, גבי דניאל, להקים את פרויקט 252 ולתת הדרכות לאנשים שרוצים להתחתן. לא אני מדריך, אני לא איש מקצוע, אבל אני מביא המון מנטורים ופסיכולוגים ומאמנים לחתונה, אנשי מקצוע שנותנים לאנשים את מפת הדרכים – 'תראו איך אפשר להתחתן'. זו אולי ההחלטה הכי חשובה שאנשים עושים בחיים שלהם, ואין להם שום אפשרות לדעת איך עושים אותה, כי לא מלמדים את זה בשום מקום. אז הגיע הזמן שנלמד, וברוך ה' בשלוש שנים האחרונות, מאז שהפרויקט הוקם, הצליחו לחתן מעל 350 זוגות בזכות ההדרכות, שזה מדהים.
"לפני שלוש שנים החלטנו שאנחנו מחדשים את החג היהודי ויוצרים את ט"ו באב המודרני. גם השנה זה קורה, ב-30 ביולי בבנייני האומה. 3,000 רווקים ורווקות מגיעים לכנס מלא בסדנאות, בספיד-דייטים, בהמון מפגשים והרצאות וגם מופע ענק עם נתן גושן. האנשים פשוט מכירים שם. מסקר שעשינו, עשרים אחוז ממי שמגיעים יוצאים משם עם איזושהי זוגיות".
4 צפייה בגלריה
אירוע של פרויקט 252
אירוע של פרויקט 252
כנס "עת לאהוב". סדנאות, ספיד-דייטים, מפגשים והרצאות
(צילום: נחשון פיליפסון)
האחוזים שלך הרבה יותר טובים מ"חתונה ממבט ראשון". מבחינת הדייטים, איך זה בציונות הדתית, הגבר משלם על הדייט? איך מגיל 21 עד גיל 27 לא פשטת רגל? "קודם כול, לא תמיד יוצאים לבית קפה, זה יכול להיות גם סתם איזה פינג'אן בפארק – אבל כן, אני תמיד אומר שהמזל שלי היה שהיו לי כרטיסי מועדון של שתי רשתות בתי קפה. אני הסתדרתי יחסית בקטע הזה".
בשלב מסוים הצטרפה לשיחה אשתו של צוריאל, מוריה. "היו עליות וירידות, זה לא היה קל, אבל ברוך ה'", היא אומרת בנוגע לתקופת הדייטים שלהם בתחילת הדרך.
את ידעת שהוא יצא עם 251 לפנייך? "אני חושבת שהוא אמר לי את זה באיזשהו שלב".
"זה מחמיא, אם היא נבחרה אחרי 250 בנות", סיכם צוריאל.