תשכחו מכל מה שידעתם על עולם השידוכים, השדכנים, ההיכרויות, הצ'אטים, הדייטים ומה שביניהם: הבינה המלאכותית, שפרצה לא מכבר לעולם האנושות, מגויסת באחרונה לשידוכים של פנויים ופנויות בציבור הדתי ועכשיו גם חוגגת 100 חתונות במגזר באמצעות מיזם ייחודי.
בוגרי יחידות מודיעין בצה"ל מהחברה הדתית-לאומית התאגדו יחד והקימו את "אלגו" – מיזם חינמי ללא כוונות רווח. זה התחיל עם בוט אוטומטי בוואטסאפ שהלך והשתדרג עם בינה מלאכותית שהוטמעה בו. באמצעות שאלון בן 84 שאלות, שאותו ממלאים רווקים ורווקות, התוכנה יוצרת שידוכים – ומשם גם חתונות, בשעה טובה.
3 צפייה בגלריה
דבורה ראק-ויסמן ומאיר ויסמן
דבורה ראק-ויסמן ומאיר ויסמן
"כמו חברה, הבוט למד אותי". דבורה ראק-ויסמן לצד בעלה מאיר
"את השאלות יצרנו יחד עם שדכנים, פסיכולוגים וחוקרי דאטה", מספר יובל דה רוס, בוגר 81, היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, וממייסדי אלגו. "לאחרונה חגגנו 100 חתונות בהתרגשות עצומה".
"בנינו מודל AI שמסתכל על דייטים שהצליחו ולעומתם דייטים שלא הצליחו", הוא מוסיף וחושף: "מתוך התשובות שכל אחד נתן בשאלון, הוא מזהה תבניות ומנסה לחזות מה יצליח ומה לא. ככל שיש יותר דייטים שנקבעו דרך המערכת, המודל לומד מהניסיון ומחדד את הדיוק שלו".
3 צפייה בגלריה
"כמו חברה, הבוט למד אותי". דבורה ראק-ויסמן לצד בעלה מאיר
"כמו חברה, הבוט למד אותי". דבורה ראק-ויסמן לצד בעלה מאיר
בחר לתת אמון בבוט השידוכים. מאיר ויסמן לצד אשתו דבורה
והנה הצצה לכמה מהשאלות: "חברים הודיעו לך עכשיו שהם נוסעים מחר בבוקר לכנרת, מה הסיכוי שתצטרפי?" התשובות האפשריות – שום סיכוי, סיכוי נמוך, סיכוי גבוה, ברור שאצטרף. ויש גם את זה: "אתה נוהג ברכב וממתין בפקק ארוך כדי לפנות ימינה. לפתע מגיח רכב, עוקף את הפקק ומנסה להיכנס ממש לפניך לתור. מה תעשה?"
"שבע שנים חיפשתי וחיפשתי וסוף-סוף מצאתי", סיפר אבי הלפנד שהכיר את אשתו, שיר לאה ליפקין, באמצעות השאלון. אשתו סיפרה: "אחרי שיצאתי עם מספר בחורים מכמה סוגי פלטפורמות, הראשון שיצאתי איתו מ'אלגו' היה ההצעה המתאימה והנכונה".
אבי ושיר לאה, שהם הזוג ה-87 שהתחתן באמצעות השאלון הווירטואלי, אמרו יחד: "אנחנו רוצים להודות לכם על הנס הפרטי שלנו, ועל הדרך שהובילה לשם. על הפלטפורמה הנוחה. אנחנו ממליצים לכל מי שמחפש את החצי השני שלו או שלה להירשם ל'אלגו'".
3 צפייה בגלריה
"שבע שנים חיפשתי". אבי הלפנד ואשתו שיר לאה ליפקין
"שבע שנים חיפשתי". אבי הלפנד ואשתו שיר לאה ליפקין
"שבע שנים חיפשתי". אבי הלפנד לצד אשתו שיר לאה ליפקין
דינה, בת 23 שמסיימת תואר בביולוגיה חישובית באוניברסיטת בר-אילן, הכירה את בן זוגה איתן דרך "אלגו". היא מספרת: "מהר מאוד גילינו כמה ההצעה הייתה מתאימה וראינו שיש בינינו הרבה ערכים משותפים, וכמה אנחנו עוזרים אחד לשני לגדול".
דבורה ראק-ויסמן, שנשואה למאיר, מספרת: "זכיתי להיות שותפה לדבר המטורף הזה ולהיות מראשוני הנרשמים. זה לא היה מיידי וממש הרגשתי איך כמו חברה, הבוט לאט-לאט לומד אותי ואת מה שמתאים לי. למאיר התהליך היה קצר יותר", הוא אומרת בחיוך, "על ההתחלה 'אלגו' הציע לו אותי – והשאר היסטוריה".
מאיר מוסיף: "אני אסכם עם מה שאמרו עלינו תחת החופה שלנו – 'היא הייתה חלק במיזם מדהים שמטרתו להפגיש בין זוגות שמחפשים את שאהבה נפשם, והוא היה אופטימי ובחר לתת אמון בבוט שידוכים'".