בשבוע האחרון נמל התעופה בן גוריון החל להראות סימני התעוררות ראשונים ל"חייו הקודמים" - פרה-קורונה ומאז שהופסקו מרבית הטיסות אל ומישראל במרץ האחרון. לאחר אישור מתווה משרד הבריאות וממשלת ישראל מול שלוש מדינות: יוון, קרואטיה ובולגריה, הוסכם כי תותר כניסת ישראלים לאותם יעדים שנקבעו מראש במדינות אלו וכי התיירים הישראלים לא יתבקשו להיכנס לבידוד בשובם ארצה מאותם מקומות.
4 צפייה בגלריה
בדיקה
בדיקה
בדיקה
(בדיקה)
אחד מאותם יעדים הוא זאגרב, בירת קרואטיה. טוביה מדר, הוא אחד מהישראלים הראשונים שטסו לחופשה מחוץ לגבולות הארץ בקיץ הזה. מדר סיפר בריאיון לאולפן ynet על הטיסה לשם: "במטוס ממש הקפידו שנהיה עם המסכות כל הזמן. אפילו אם נוסעים שמו את המסכה עד הסנטר, ממש הקפידו שישימו בצורה שתכסה גם את האף. הדיילת עברה במעברים והעירה לנוסעים. מידי פעם כרזה במערכת הכריזה. ממש הקפידו במטוס".
מדר מדבר על הטיסה הראשונה למעשה משדה התעופה בן גוריון לזאגרב שהפעילה חברת ישראייר לראשונה מזה כחצי שנה, מאז שקו זה נסגר עם תחילת משבר הקורונה בארץ. הטיסה, שמספרה 753, יצאה ברביעי האחרון כאמור בשעה 17:00 ועליה 170 נוסעים.
4 צפייה בגלריה
סביוני חריש
סביוני חריש
סביוני חריש
(סביוני חריש)
מדר מוסיף בתיאורו את הטיסה כי אומנם לא היו רווחים גדולים בין הנוסעים "כלומר היו שורות שבהן שלושת המושבים היו מלאים ולא עם שני נוסעים במעבר וליד החלון כשמושב האמצעי פנוי. הטיסה הייתה מפוצצת. כנראה הרבה אנשים רצו כבר נופש.
לשאלה האם נבדקו כאשר נחתו בזאגרב ענה מדר בשלילה. "לא עשו לנו בדיקות חום או משהו. בביקורת דרכונים היינו צריכים להציג לפקיד את האישור שכל אחד עשה בדיקת קורונה בקופת החולים עם השם שלו, ולהראות שהוא שלילי לקורונה וזהו.
מדר מספר כי לא ניכר שהייתה הקפדה יתרה בנושא הבדיקות בקרואטיה. כלומר גם לא נעשו לנוסעים בדיקות נוספות כמו ביוון למשל, וגם כאשר התבקשו להראות את טפסי הבידקות מהארץ, מדר מסר לפקידה בטעות את העותק בעברית במקום באנגלית והיא לא העירה לו על כך. "היא רק הלכה לצלם את העותק ולא אמרה לי כלום".
4 צפייה בגלריה
גכיג
גכיג
גכיג
(גכעי)
בנוסף, מספר מדר על השוני במדיניות חבישת מסכות במרחבים ציבוריים בקרואטיה. "בזאגרב - בשונה מאצלנו, לא צריך לשים מסכות בחלל הפתוח, כשהולכים ברחובות". עם זאת, כן יש לעטות מסכה כאשר עולים לרכבת הקלה "הטראם", באוטובוסים, במסעדות ובחנויות.
ומה לגבי המחירים עכשיו ועד כמה משתלם כל הסיפור המעט מורכב הזה?
לדברי מדר, שנסע עם חבר והם ישנים בהוסטל, "מי שלא מחפש פינוק - זה משתלם. טיסה של ישראייר עלתה 199 דולר. לקחנו פה הוסטל פשוט, שעלה עוד 10 אירו ללילה. האוכל פה יחסית זול, אני בן אדם דתי אז אני אוכל כשר. יש פה בית חב"ד, הייתי בו בשבת היה ממש אחלה. מאוד זול פה יחסית אלינו בארץ. יש עכשיו גם תקופה של סיילים, אז מי שעושה קניות זה ממש משתלם".