3 צפייה בגלריה
 יצחק הרצוג
 יצחק הרצוג
מוביל את המרוץ. יצחק הרצוג מוביל את המרוץ. יצחק הרצוג
(צילום: מארק ישראל סלם)
במקביל למבצע "שומר החומות", גם גזרת המרוץ לנשיאות המדינה מתחממת: רשימת המועמדים עד הלילה (ד') בחצות, כשכל אחד מהמועמדים יצטרך להגיש רשימה של לפחות 10 חברי כנסת תומכים. הבחירות לנשיאות ייערכו ב-2 ביוני. המועמד המוביל כרגע הוא יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג.
לדברי גורמים בכנסת, הרצוג "מחתים שעון במשכן ומגיע כמעט בכל יום". המועמד הנחוש סימן את כל 120 חברי הכנסת ומנסה לפעול מולם לקבלת תמיכה ברמה האישית, לצד מאמצי לובי נוספים. הרצוג זוכה לתמיכה רחבה של החרדים, הערבים, המרכז-שמאל וגם בימין.
הוא צפוי להציג רשימה של כ-30 חברי כנסת תומכים, במטרה להראות שהוא זוכה לתמיכה רחבה מכל קצוות הקשת הפוליטית.לפי גורמים בליכוד, הרצוג צפוי לקבל תמיכה של מספר ח"כים במפלגה. שר מטעם הליכוד אף אמר כי "צריך שיקרה נס כדי שבוז'י לא יזכה".

3 צפייה בגלריה
מרים פרץ במעגלי שיח לזכרו של יצחק רבין בכיכר רבין בתל אביב
מרים פרץ במעגלי שיח לזכרו של יצחק רבין בכיכר רבין בתל אביב
הפכה לאנדרדוג. מרים פרץ מוביל את המרוץ. יצחק הרצוג מוביל את המרוץ. יצחק הרצוג
(צילום: דנה קופל)
המועמדת השנייה לתפקיד היא מרים פרץ, שהפכה ממועמדת מדוברת לאנדרדוג של המרוץ. בניגוד לציפיות, פרץ לא זוכה לרוח גבית מהליכוד – אף על פי שזכתה לתמיכתו של שר החינוך, יואב גלנט. "אני מכיר ומוקיר אותה מאד, בנה רס"ן אלירז פרץ ז"ל היה הנופל האחרון תחת פיקודי בפיקוד דרום", אמר גלנט. פרץ כבר השיגה יותר מ-10 חתימות, וגם היא חותרת להציג תמיכה רחבה ככל האפשר.
לעומת הרצוג, שעובד כבר זמן רב לקראת התפקיד, פרץ מגיעה בעמדת נחיתות מסוימת. היא רצה לתפקיד תחת חסותם של יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי, היועץ האסטרטגי חגי אליאס, וראש מועצת קרני שומרון יגאל להבי, שאמר: "אני מקווה מאוד למען עם ישראל שהיא תיבחר". השאיפה של פרץ היא למשוך את הרצוג לסיבוב שני - שיתקיים במידה ואחד המועמדים לא קיבל 61 קולות בהצבעה החשאית. פרץ חושבת שבסיבוב שני מול הרצוג היא יכולה להביס אותו וכי בהצבעה חשאית הכל פתוח.
לפי גורמים בליכוד, פרץ לא זוכה לאהדה רחבה במפלגה מאחר שהיא נתפסת כמקורבת לבנט. בנוסף טוענים במפלגה כי יש דיסוננס בין דמותה הציבורית האהודה, לבין מפגש אישי מולה. "יש בה משהו שלא עובר בפגישה אישית", אמר שר מטעם הליכוד.
3 צפייה בגלריה
תחושה שמדובר ב"מועמד קש". יהורם גאון
תחושה שמדובר ב"מועמד קש". יהורם גאון
תחושה שמדובר ב"מועמד קש". יהורם גאון
(צילום: מוטי קמחי)
המועמד השלישי הוא הזמר יהורם גאון, שהחל להחתים חברי כנסת ושרים. גורמים בליכוד מעריכים שגאון לא יצליח להגיע ל-10 ח"כים ממליצים, וכי יש תחושה שמדובר ב"מועמד קש". בליכוד הכחישו פרסומים שלפיהם נתניהו שוקל לתמוך בגאון.
נתניהו עצמו מאפשר לחברי הכנסת של הליכוד חופש מלא גם בהמלצות לנשיאות וגם בהצבעה. בליכוד נשמעה ביקורת על כך שנתניהו לא מתערב במרוץ לנשיאות, ויש הרואים בכך מעין תמיכה שבשתיקה בהרצוג. אין למעשה אף מועמד שנתניהו מתנגד לו. למרות זאת, חברי כנסת אומרים שנתניהו מעורב בנושא ורוצה לצאת טוב מול כלל המועמדים.
עוד פועלים להחתמת חברי כנסת פרופ' שמעון שטרית, פרופ' מיכאל בר זוהר, יהודה גליק, יוסי אברמוביץ' ואשת העסקים אלהאם חאזן - אך סיכוייהם אינם גבוהים. נודע כי לפחות במקרה אחד חבר כנסת שחתם לאחד המועמדים ביקש למחוק את החתימה שלו בשל משמעת סיעתית והחלטה לתמוך במועמד אחר. כמה משרי הליכוד הודיעו שלא ימליצו על אף מועמד.