שי-לי ליפא. "הרבה אנשים אמרו לי שיקעקעו את האיור"

כשבלב היה חור: איך הפך האיור של שי־לי ליפא לוויראלי?

שרבוט של אשת הקולינריה עם ציטוט משיר של "ג'ירפות", הצליח לגעת בכאב של אזרחים רבים וקיבל עשרות אלפי שיתופים, בארץ ובעולם

אורית מרלין רוזנצוייג
פורסם:
לפני כמה ימים התעוררה אשת הקולינריה שי־לי ליפא לתוך שקט מפחיד והחליטה להעלות על הדף את מה שהיא מרגישה. זה היה איור קטן של מפת ארץ ישראל בטוש שחור, ובתוכו ציטוט משיר של להקת ג'ירפות, "יש לי חור בלב בצורה שלך", שכתב הסולן גלעד כהנא.

"התעוררתי ביום שישי עם השיר הזה, שאני אוהבת בלי קשר, מתנגן לי בראש", היא מספרת. "אצלנו ברעננה דווקא היה באותו לילה רגוע, אחרי יומיים רצופים של אזעקות. התעוררתי בשמונה בבוקר, קצת בבהלה, בתחושה של 'רגע, מה השעה עכשיו, מה קורה, איזה יום היום'. בעלי והילדים עוד ישנו. הבית כולו היה שקט, והייתה בי מועקה גדולה, כמו שיש לכולם. הכנתי לי קפה, לקחתי דף נייר לבן מהמחשב וטוש שחור שאני כותבת איתו על צנצנות התבלינים והוא תמיד במטבח. התיישבתי עם הקפה בפינת המטבח, איירתי את מפת ישראל וכתבתי בתוך המפה את המשפט 'יש לי חור בלב בצורה שלך'. זו שורה שפשוט סיכמה את מה שאני מרגישה לגבי מה שקורה לנו בשבוע האחרון, לגבי המדינה, הארץ שלנו וההתנהגות של האנשים משני הצדדים. צילמתי את זה והעליתי לרשת.
"ברגע שהעליתי הבנתי שזה טירוף. תוך שניות היו מאות לייקים.

"48 שעות אחרי, האיור נחשף לכמעט 150 אלף איש, וזה המשיך והמשיך, הפך לוויראלי וקיבל עשרות אלפי שיתופים בארץ ובעולם. הרבה חברות שלי בכלל לא הבינו שזו אני שציירתי את זה, הן חשבו שלקחתי את זה מאיפשהו. רק כשאנשים ראו בסטורי שהיד שלי מחזיקה את הטוש השחור, הם הבינו. שלחו לי צילומי מסך של אנשים שהעלו את זה בלי לדעת מי המקור.
"כבר פנו אליי שני בתי ספר שרוצים לעשות מהאיור גלופה לחולצות, ולשניהם שלחתי את הצילום באיכות טובה. בית ספר אחד ביקש אותו למטרה מדהימה, לתרום את המכירות לתושבי הדרום. הרבה אנשים אמרו לי שהם יקעקעו את זה. אני באופן אישי הולכת למסגר את האיור".
למה לדעתך דווקא האיור הזה תפס כל כך?
"אנשים אמרו לי שזה הצליח לדייק את כל מה שהם מרגישים בימים האחרונים. זו המדינה שלנו, המקום שבו אנחנו חיים, עם הטוב ועם הרע. וככה באמת החור בלב שלי נראה, בגבולות של המדינה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button