ג'יין אקרמן. "הילדים שלי צריכים ללמוד שיש להם אמא משוגעת"

איך הגיעה קיבוצניקית להיות מעצבת שיער בכירה בסדרת ההמשך של "ויקינגים"?

ג'יין אקרמן, בעלת מספרה מקיבוץ קטן שבגליל העליון, הגשימה חלום והצטרפה אל הסט של אחת מהפקות הענק המושקעות בעולם. אז איך זה שלא מכירים אותה בארץ?

פורסם:
כשאת אמא לילדים קטנים ובעלת עסק עצמאי מצליח, והיקום משגר פתאום את אחת מאותן הזדמנויות חד־פעמיות להגשמת חלום במיידי, לא מאוד מובן מאליו שתגידי מיד "כן!". בטח כשהלוקיישן הוא אירלנד, מדינה שבה הקורונה עדיין מכתיבה את הטון. אבל ג'יין אקרמן, מעצבת שיער, הלכה על צ'אנס כזה בלי להסס יותר מדי. מקיבוץ קטן בגליל העליון היא התעופפה אל הסט של אחת מהפקות הענק המושקעות בעולם, לתפקיד עוזרת מעצב השיער הראשי במשך שבעת החודשים הקרובים.
הסדרה המדוברת היא "ויקינגים: ולהלה" – סדרת ההמשך של הדרמה ההיסטורית עטורת הפרסים "ויקינגים", שעונתה השישית הסתיימה בינואר השנה. בהפקות היסטוריה־פנטזיה כאלה יש לעבודת האיפור והשיער חשיבות עצומה - ולראיה, רבות מהמועמדויות של "ויקינגים" לפרסי האמי היוקרתיים לאורך השנים היו בקטגוריות האלה. ברור אפוא שההצעה שאקרמן קיבלה הייתה מפרגנת ביותר: היא מי שמטפלת בימים אלה בפאות, בשיער הפנים ובתוספות השיער של השחקנים והשחקניות בסדרה, שתשודר בנטפליקס בהמשך השנה. הריאיון איתה מתקיים רגע לפני היציאה להרפתקה הזו.
אקרמן (37), ילידת חצי האי קרים, עלתה לארץ בגיל 16 במסגרת פרויקט "נעלה". היא הגיעה היישר לקיבוץ גדות, ושבועיים מאוחר יותר פגשה את מי שיהפוך לבעלה, בן הקיבוץ. לעולם הביוטי הגיעה אחרי השירות הצבאי. עין טובה לפרטים, יד יציבה ואהבה לאסתטיקה תמיד היו לה, וכשקיבלה פידבקים על טכניקת מריחת האייליינר, הבינה ש"אולי כדאי לעשות עם זה משהו".
היא התחילה בקורס איפור, ומשם הגיעה לתחום עיצוב השיער. ב־2008 עברה עם בעלה לאירלנד, חיה שם חמש שנים ועבדה ברשת סלוני יופי. באותה תקופה הכירה את ג'ו ווילן, כיום מעצב השיער הראשי של "ויקינגים: ולהלה", ועבדה איתו כחלק מצוות עיצוב השיער בעונה הראשונה של "ויקינגים". "למדתי שם המון טכניקות ועבודה שהיא קצת מחוץ לתחום שלי כמעצבת שיער", היא אומרת.

4 צפייה בגלריה
מתוך הסדרה "ויקינגים: ולהלה"
מתוך הסדרה "ויקינגים: ולהלה"
סדרה ויקינגים
(צילום: Bernard Walsh באדיבות yes)


ספרי חוויות מהסט.
"יום הצילומים מתחיל בארבע בבוקר ולעתים הוא מתרחש כולו בחוץ. אירלנד אכזרית מבחינת חילופי מזג האוויר. זה כמו להיות בתוך מכונת כביסה: יכולות להתחלף ארבע עונות בשעה. מתלבשים בבגדי סקי מלאים כדי לשרוד את זה. יום צילום יכול להימשך 14 שעות. זה לא כזה זוהר כמו שחושבים".
"יום הצילומים מתחיל בארבע בבוקר ולעתים הוא מתרחש כולו בחוץ. אירלנד אכזרית מבחינת חילופי מזג האוויר. זה כמו להיות בתוך מכונת כביסה: יכולות להתחלף ארבע עונות בשעה"
סדרות היסטוריות נחשבות לקשות מבחינת עיצוב השיער?
"כן, כי עיצוב השיער כפוף לרפרנסים ההיסטוריים. בנוסף, קשה בהרבה ליצור מראה מלוכלך ומיוזע. הרבה פעמים הניצבים או השחקנים צריכים להיראות כמו אנשים שלא התקלחו במשך חודשים, והשיער שלהם בטח לא נוצץ ושופע. עובדים בטכניקות ועם תכשירים שלא עובדים איתם ביומיום במספרות רגילות. יש הרבה סטרס ואקשן. לפעמים ההוא נפל וההוא נרטב, וצריך לתת פתרונות. היו ימים ששנאתי את זה, אבל אני מתפקדת טוב תחת לחץ".

4 צפייה בגלריה
מתוך הסדרה "ויקינגים: ולהלה"
מתוך הסדרה "ויקינגים: ולהלה"
"הרבה פעמים הניצבים או השחקנים צריכים להיראות כמו אנשים שלא התקלחו במשך חודשים"
(צילום: Bernard Walsh באדיבות yes)

כששבה מאירלנד עם פורטפוליו עשיר, כשמאחוריה גם השתלמויות וקורסים שעברה ברחבי אירופה, זיהתה אקרמן צורך מקומי: "לצערי אין אף מקום בארץ שאפשר ללמוד בו כמו שלמדתי. ראיתי שלא מאוד חשוב פה לתחזק רמה מקצועית גבוהה, אבל כן היו לזה ביקוש וצורך. שיקום שיער, טיפולי קרקפת, הבראת שיער – זה לא מסתכם במריחת מסכה".
כשהלקוחות המשיכו לנהור אליה, היא מיקדה את החזון במספרה שלה שממוקמת בקיבוץ. "יש לקוחות משוגעות שמגיעות גם מתל־אביב", היא מספרת. היא גם הספיקה לעצב שיער בחתונות בניגריה ובפורטוגל עבור כלות שהטיסו אותה במיוחד ("דרך קשרים מאירלנד").
שמך הולך לפנייך בצפון, אבל עם זאת, בגלל המיקום שלך בפריפריה יש פער בין מה שמצפים ממך ובין מה שיצפו לו ממעצב שיער בתל־אביב.
"היו הרבה שחשבו שזאת סתם מספרה 'על הדרך' בקיבוץ, והם אף פעם לא נשארו אצלי. יש לי רדאר לזהות לקוחות קבועות. הגיל הממוצע שלהן הוא 55-45, יש להן מקצוע חופשי וגישה פחות שגרתית והן יודעות להעריך איכות".

4 צפייה בגלריה
מתוך הסדרה "ויקינגים: ולהלה"
מתוך הסדרה "ויקינגים: ולהלה"
"ברגע שמתאימים את הפאות לשחקנים, יש המון עבודת צבע – ההתמחות שלי"
(צילום: Bernard Walsh באדיבות yes)

את הג'וב הנוכחי והיוקרתי שלה קיבלה בעקבות ההיכרות המוקדמת עם ווילן, מעצב השיער הראשי. "אני מאוד אוהבת שינויים, אבל כשהוא התקשר ואמר שיש לו משהו ממש מדהים – גמגמתי. כשבן הזוג שלי שמע במה מדובר, הוא אמר מיד: 'תתקשרי ותגידי כן! אחר כך נראה איך עושים את זה'".
מה העבודה בסדרה החדשה דורשת ממך מבחינה מקצועית?
"ברגע שמתאימים את הפאות לשחקנים, יש המון עבודת צבע – ההתמחות שלי. צריך להתאים את הגוון הטבעי של השיער לזה של הפאה, כדי שלא יבצבץ מתחת לה שיער בצבע שונה. לפעמים פתאום משנים מראה לדמות, והשחקן צריך להפוך מבלונדיני לברונטי. זה מאוד מאתגר. בעונה הראשונה עיצבתי שיער לפעלולנים ולכפילים, והפעם אעבוד עם השחקנים. בעונה הזאת יש לי הרבה יותר אחריות. אני גם לוקחת חלק בתהליך בניית המראה של הדמויות".
יש לך ילדים בני חמש ושמונה ובעל שיישארו בארץ. איך את הולכת לראות את המשפחה?
"הם יצטרפו אליי בסוף יוני ויהיו איתי שלושה חודשים, אם הכל יסתדר. בכל מקרה, אני מלמדת אותם לרדוף אחרי חלומות ולהתמודד עם הפחד. הם צריכים ללמוד שיש להם אמא משוגעת".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button