אליאנה ברבל. "מאוד מתסכל שלמרות שעשיתי את מה שאני צריכה לעשות כאזרחית, והמשטרה פעלה מעל ומעבר, הוא יחזור לסורו"

טמנה פח למציצן שהטריד אותה, והביאה ללכידתו: "הייתי נחושה לתפוס אותו"

לאליאנה ברבל, צעירה תל־אביבית בת 30, נמאס מהמציצן שנהג להופיע אצלה בחלון, ובשיתוף פעולה עם המשטרה הביאה לתפיסתו. עכשיו יש לה מסר לנשים אחרות

פורסם:
אליאנה ברבל, רווקה בת 30 מתל־אביב, הביאה השבוע ללכידותו של מציצן סידרתי בזכות תושייה רבה.
מה גרם לך לחשוב שמישהו מציץ לדירה שלך?
"ערב אחד שכבתי במיטה ופשוט ראיתי אותו. בהתחלה חשבתי שאני הוזה, וזה משהו שאני רוצה להגיד לכל הנשים: תסמכו על האינטואיציה שלכן, אם אתן מרגישות שמשהו לא בסדר, אז משהו כנראה לא בסדר".
הזמנת משטרה?
"רק בפעם השנייה, אבל הייתי קצת בהיסטריה ולקח לי זמן, ולכן לא תפסו אותו. אחד הבלשים השאיר לי את מספר הטלפון שלו ואמר לי, 'אם תראי אותו שוב, תתקשרי אליי ישירות'. ערב אחד עשיתי סיבוב מסביב לבניין ומצאתי ארגזים שלדעתי סייעו לו להציץ. ניסיתי להזיז אותם, ואז נתקלתי בבחור שמתקדם לכיווני. חשדתי שזה הוא, היו לו קוצים בשיער בדיוק כמו של מי שהציץ עליי כמה ימים קודם. שאלתי אותו, 'מה אתה עושה פה?', והוא ענה, 'סתם, עובר דרך המעבר'. אמרתי לו, 'אין פה מעבר ואתה לא צריך להיות פה'. הוא שאל למה אני לחוצה, ואמרתי לו שיש מישהו שמגיע קבוע להציץ לי מהחלון. הוא אמר שזה לא הוא וברח משם. בפעם הרביעית שהוא הציץ ארגנתי מבצע קטן עם המשטרה ותפסנו אותו".
"באצבעות רועדות שלחתי הודעה לבלש. כתבתי, 'אני חושבת שהוא כאן', והוא ענה לי מיד: 'אל תעשי כלום, תני לו להציץ'. המשטרה הגיעה תוך כמה דקות ותפסה אותו על חם"
איך התנהל המבצע?
"הייתי נחושה לתפוס אותו והחלטתי לטמון לו מלכודת. השארתי בכוונה את החלון פתוח, נכנסתי למיטה, ואז ראיתי אותו. באצבעות רועדות שלחתי הודעה לבלש. כתבתי, 'אני חושבת שהוא כאן', והוא ענה לי מיד: 'אל תעשי כלום, תני לו להציץ'. המשטרה הגיעה תוך כמה דקות ותפסה אותו על חם. רצתי החוצה וראיתי שזה אותו אדם שפגשתי שלושה ימים קודם".
מה את יודעת עליו?
"בחור ישראלי בערך בן 30, הומלס עם עבר פלילי על עבירות של הצצות ואוננות בפומבי".
אילו תגובות קיבלת?
"המון חיזוקים, זה ממש חימם לי את הלב. היו נשים שכתבו לי, 'כל הכבוד על האומץ, אבל שום דבר לא ישתנה'".
"אני חוששת שהוא יחזור. אני יודעת על אנשים שנתפסו, הורשעו וחזרו לאותם בתים, ואני מכירה נשים שכבר שנים סובלות מאותו מציצן"
מאיפה באמת האומץ?
"אני פעילה פמיניסטית הרבה שנים, חשוב לי לשים סוף לאלימות המינית ולהטרדות המיניות ולתמוך בנשים שעברו את זה. מאוד מתסכל שלמרות שעשיתי את מה שאני צריכה לעשות כאזרחית, והמשטרה פעלה מעל ומעבר, הוא יחזור לסורו. זה אדם עם בעיות, ואם הוא לא יקבל טיפול ושיקום, הוא יחזור על מעשיו. אין לי כעס עליו, אני חושבת שהוא איש מסכן".
את מרחמת עליו?
"כן, אני מרחמת עליו. אני כועסת על כך שלמדינה אין אמצעים לטפל בעברייני מין כמו שצריך, ולכן נשים חיות במדינה הזאת ללא שקט וביטחון".
כתבת בטוויטר שלמרות שהמציצן שלך נתפס את עדיין מפחדת?
"אני חוששת שהוא יחזור. אני יודעת על אנשים שנתפסו, הורשעו וחזרו לאותם בתים, ואני מכירה נשים שכבר שנים סובלות מאותו מציצן. הוא יודע שאני זאת שדאגה שיתפסו אותו, ולכי תדעי למה הוא מסוגל. הוא קיבל מעצר בית בחדרה. כרגע אמא שלו לא יכולה לשלם ערבות לשחרורו, אז הוא עדיין בכלא, אבל זה רק עניין של זמן עד שהוא יֵצא. אני לא בן אדם שמפחד, אבל אתמול רעדתי בדרך הביתה".
במה את עוסקת?
"אני אשת שיווק בסטארט־אפ MDGo, שהוקם כדי להציל חיים בתאונות דרכים. החברה מספקת לחברות ביטוח מידע על תאונות דרכים בזמן אמת, כדי שיוכלו לדאוג שמד"א יגיעו במהירות ויעניקו טיפול רפואי מדויק, וכדי שתהליך התביעה יהיה אוטומטי, מהיר ויעיל לטובת כל הצדדים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button