גל גדות.  אישה חזקה ומצליחה שלא מפחדת להתמודד עם ביקורת מכל סוג

מה סוד ההצלחה של גל גדות?

עם או בלי התחפושת של וונדר וומן, גל גדות היא לא רק שחקנית מצליחה ומפורסמת, אמא לשתיים (ובהיריון שלישי!) אלא גם אייקון של כוח נשי מעורר השראה

פורסם:
בשנת 2004 זכתה נערה אחת מראש העין בתחרות מלכת היופי. זכייה בתחרות מלכת היופי אולי נשמעת כמו חלום שמתגשם, כמו סוף טוב של אגדה, אבל במקרה הזה לא היה מדובר בסוף אלא בהתחלה של משהו יוצא דופן ממש. את המשהו הזה אתם, כמו כל העולם, ודאי מכירים בשם גל גדות – הישראלית המצליחה ביותר בהוליווד אי פעם. גדות הגיחה לתודעה הבינלאומית בדמות בשם ג’יזל בסדרת הסרטים “מהיר ועצבני”. שם סללה את דרכה אל ההצלחה הענקית בדמותה של וונדר וומן – אולי הדמות הנשית החזקה והידועה ביותר אי פעם, וללא ספק הדמות הבולטת ביותר שגולמה על ידי שחקן כחול-לבן.
ההצלחה אמנם הגיעה לגדות בקלות יחסית, אבל אין ספק שהייתה מעורבת בה לא מעט עבודה קשה. “ביקשנו ממנה לעשות כל כך הרבה דברים קשים”, סיפרה הבמאית של סדרת “וונדר וומן”, פאטי ג’נקינס ל”קוסמופוליטן”, “רוצי לכאן, תצעקי שם, רוצי ותצעקי בו זמנית אפילו שהקור מקפיא ואיבדת את הקול בקור העז”.
4 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
לא מעט עבודה קשה על הסט
(צילום: gettyimages)
את הכוח שלה הדגימה גדות לא רק במעשים על הסט, אלא גם במילים שהדהדו ברחבי העולם. כשהוחלט באו”ם להפוך את הדמות הבדיונית של וונדר וומן ל”שגרירת כבוד להעצמת נשים ונערות” היו מי שהתרעמו על הבחירה. למעשה, היו די הרבה אנשים כאלה: לא פחות מ-45‬ אלף איש, ובהם כאלף עובדי או”ם, חתמו על עצומה שבה טענו שוונדר וומן והמחשוף העמוק שלה לא ראויים להיות מודל לחיקוי לנערות ברחבי העולם. אבל גדות היא בהחלט לא מישהי שתבלע את עלבונה בדממה. “כל כך הרבה דברים איומים מתרחשים בעולם, ועל זה אתם מוחים?”, כתבה בתגובה. “אם וונדר וומן חכמה וחזקה, היא לא יכולה גם להיות סקסית? זה לא הוגן, למה היא לא יכולה להיות הכל ביחד? פמיניזם הוא לא שריפת חזיות ושנאת גברים, פמיניזם הוא שוויון בין המינים. מי שלא פמיניסט, הוא שוביניסט”, סיכמה אשת החיל שלנו.
גל גדות: "פמיניזם הוא לא שריפת חזיות ושנאת גברים, פמיניזם הוא שוויון בין המינים. מי שלא פמיניסט, הוא שוביניסט"
הסערה הקטנה סביב בחירתה של וונדר וומן לשגרירת כבוד של האו”ם לא הייתה ההתמודדות היחידה של הסלב הישראלית עם ביקורת בינלאומית. למעשה, עצם הבחירה שלה לתפקיד וונדר וומן הייתה מוקד לביקורת, בעיקר בגלל מידות גופה הצנועות. במילים אחרות, היו ברשת מי שטענו שגדות רזה ושטוחה מדי לתפקיד גיבורת-העל. “יש לי מזל ששום דבר לא קרה לי באינסטנט. בתחילת דרכי הייתי לוקחת את הביקורות קשה, אבל היה לי זמן להתרגל לזה. פה זה באמת שעשע אותי”, סיפרה גדות לאיתי סגל בריאיון שפורסם במוסף “7 ימים” של ידיעות אחרונות. “בסוף עניתי להם, אם אתם כל כך רוצים להיות נאמנים למקור, אז לאמזונות יש ציצי אחד – בגלל החץ והקשת הן היו מורידות את השד השני – אז זה לעולם לא יהיה נאמן בדיוק למקור. תראה, תמיד יגידו, וזה לא קשור רק לעבודה שלי. זה קשור לחיים. אנחנו תמיד מנסים לרצות את כולם ותמיד רוצים שכולם יהיו מבסוטים עלינו. אנחנו אף פעם לא יכולים לרצות את כולם”.
4 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
מקרבת אליה את המבקרים במקום להרחיק ולהכעיס אותם
(צילום: gettyimages)
הבחירה בגדות לתפקיד אישה חזקה עוררה סערה פעם נוספת לאחרונה, כשפורסם כי היא עומדת לגלם את המלכה המצרית קליאופטרה. לא מעט מבקרים סברו שעדיף היה ללהק לתפקיד שחקנית ערבייה וכהת עור. “יש לי חברים מכל העולם, מוסלמים או נוצרים או קתולים או אתאיסטים או בודהיסטים או יהודים – בני אדם הם בני אדם”, הגיבה גדות לביקורת בריאיון ל-BBC. “אני רוצה לחגוג את מורשתה של קליאופטרה ולכבד את האייקון ההיסטורי המדהים הזה שאני מעריצה כל כך”.
גל גדות: "אני מסתכלת ל-2021 ישר בעיניים ומבקשת שתהיה טובה אלינו, ומבטיחה שגם אנחנו נהיה טובים אליה"
אייקון מדהים? התיאור הזה אולי מתאים לקליאופטרה, אבל מתאים לא פחות לגדות עצמה, אישה חזקה ומצליחה שלא מפחדת להתמודד עם ביקורת מכל סוג ומצליחה לעשות זאת בצורה שמקרבת אליה את המבקרים במקום להרחיק ולהכעיס אותם. “2020 הייתה כל כך הרבה!”, כתבה השחקנית לאחרונה בחשבון הטוויטר רב העוקבים שלה. “שנה מטרידה, שנה מרגשת, שנה מסובכת. אתגרים רבים ומורכבות רבה כל כך. הנה אני – מסתכלת ל-2021 ישר בעיניים ומבקשת שתהיה טובה אלינו, ומבטיחה שגם אנחנו נהיה טובים אליה. שנה טובה חברים!”. והנה, לאחרונה פורסם שגדות, אם לשתיים, נמצאת כעת בהיריון שלישי משמח. מה יש לומר, גל, אין לנו ספק ש-2021 תהיה טובה אלייך, מקווים שתקשיב לך ותהיה טובה גם לכולנו.
4 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
(צילום: gettyimages)

לצד כל אישה מצליחה

גל גדות אמנם מצליחה לגמרי בזכות עצמה, אבל הזוגיות מעוררת הקנאה שלה עם ירון ורסנו, שגם עבר בעקבותיה לקליפורניה, בוודאי לא מזיקה. אם בעבר היה נהוג לומר שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה חזקה, הרי שהיום ברור שנשים יכולות לעמוד ולהצליח בזכות עצמן, עם או בלי גבר מאחוריהן. אבל במקרה של גדות יש בתמונה גבר נחשק במיוחד ומצליח בזכות עצמו כאיש עסקים, והוא לא עומד מאחוריה אלא לצדה. כל כך לצדה, עד שהוא עבר ללוס אנג’לס יחד איתה כדי לקדם את הקריירה ההוליוודית שלה. “זכיתי להיות נשוי לאישה חזקה ועצמאית. היא השותפה שלי, החברה שלי והמאהבת שלי”, כתב ורסנו בפוסט מרגש לכבוד יום האישה הבינלאומי לפני כשנתיים.
“אני לומד ממנה כל יום, היא מחזקת אותי ועוזרת לי להיות גרסה טובה יותר של עצמי. מערכת היחסים שלנו מבוססת על שוויון וכבוד הדדי. המטרות שלה חשובות כמו המטרות שלי. החלומות שלה חשובים כמו החלומות שלי. החלומות והמטרות שלי חשובים לה באותה מידה. אהבה, כבוד ושוויון הם המרכיבים שהחברה שלנו צריכה כדי להפוך להיות כר פורה לעתיד טוב יותר... יום האישה הבינלאומי שמח”. ואם כל הטוב הזה לא מספיק, גדות סיפרה לאחרונה לערוץ !E האמריקאי שבעקבות האימונים שלה לתפקיד וונדר וומן הגביר גם ורסנו את שגרת האימונים שלו, בתקווה להדביק את כוחה המתעצם של הכוכבת. עכשיו אמרו: גם תומך, גם יפה, גם מצליח וגם חתיך.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button