מאריכות. מימין: קים קרדשיאן והזמרת H.E.R (גבריאלה וילסון)

תופעה מתפשטת: למה כולן מסתובבות פתאום עם שיער ארוך עד המותניים?

מראה השיער הגולש עד למותניים (ואפילו מעבר) נצפה בכל מקום: על השטיחים האדומים ועל שערי מגזינים וכמובן באינסטגרם. איך זה קשור לקורונה, למהפכת מי טו ולבנות משפחת קרדשיאן?

דניאל פסו
פורסם:
נראה שלאחרונה כל הכוכבות הגדולות, בארץ ובעולם, מסתובבות עם רעמה של שיער ארוך. סליחה, אמרנו ארוך? התכוונו ארוך מאוד, שלא לומר, בצורה מוגזמת. מדובר ברעמה שגולשת עד קו המותניים ואפילו מעבר לכך. המראה הזה נצפה בכל מקום: על השטיחים האדומים, בהפקות אופנה ועל שערי מגזינים, על הבמות, וכמובן באינסטגרם. "כולן רוצות אורך", מאשר מעצב השיער לידור חדידה. "אני כבר לא שומע, 'יו, איך בא לי לקצר'".
"בשנה האחרונה השיער תפס תאוצה מדהימה", מוסיפה מעצבת השיער עינת סברלו. "אנשים מעיזים יותר. השיער הפך לאקססורי. זה כבר לא הסגנון השמרני שהיה פעם. היום יש פרספקטיבה אחרת ודמיון. את יכולה להשלים לוק כזה של שיער ארוך עם ג'ינס וטי־שירט, ותיראי וואו".
ממה התופעה הזו נובעת? האם מדובר תמיד בשיער טבעי? (ממש לא). והאם כל זה קשור למגפת הקורונה? (ברור שכן). להלן הסיבות שצצו על פני השטח.
6 צפייה בגלריה
דואה ליפה על שער "רולינג סטון"
דואה ליפה על שער "רולינג סטון"
דואה ליפה על שער "רולינג סטון"
(צילום: David LaChapelle)

הכל מתחיל מקים וקיילי

השיער הארוך בהגזמה הגיע מאותו מקום שממנו נבעו רוב הטרנדים בעשור האחרון: חדר האמבטיה של אחת מהאחיות קרדשיאן/ג'נר. "בשנתיים האחרונות הקרדשיאנס הכניסו לתודעה את הפאות הארוכות ואת האפשרות המהממת שכל אחת יכולה לשחק עם אורכי השיער", מסבירה סברלו. "אצל קים קרדשיאן, למשל, השיער החליף את האאוטפיט. השיער שלה מאוד דומיננטי, אבל היא משלבת איתו בגדים מאוד נקיים".
6 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
(צילום: GettyImages/Lars NikiGetty Images for WSJ. Magazine Innovators Awards)
"אין ספק שאנחנו מושפעים מאוד מאייקונים כמו הקרדשיאנס", מאשר חדידה, שאחראי למראה השיער הארוך של שורת סלביות. "בגלל שבעידן החדש אין בושה להשתמש בתוספות ואין בושה לחבוש פאות, אז יש אופציה לשחק עם האורכים של השיער ולהגזים איתם, כי זה נגיש. זה לא כמו פעם, שבשביל להסתובב עם שיער ארוך היית צריכה לחכות עד שהוא יגדל".

המוגזם הוא הסטנדרטי החדש

"אם ארוך, אז שכבר יהיה ארוך מאוד", קובע חדידה. "יש משהו מאוד מרשים שתופס את העין בשיער ארוך בהגזמה. שיער ארוך רגיל, אומרים 'אוקיי, ארוך'. כשעשיתי לריטה את השיער בשבוע האופנה, אמרתי לעצמי – פאשן וויק, והולכים עד הסוף עם במה גדולה ושמלת סטרפלס, אז בוא נבוא ביציאה של שיער ארוך בהגזמה שישלים את כל השואו. זה חלק ממגמה שהכל מועצם – הציפורניים, האיפור, המתיחה שעושים בעיניים והגבה עולה עד המצח".
6 צפייה בגלריה
ריטה בשבוע האופנה קורנית תל אביב
ריטה בשבוע האופנה קורנית תל אביב
ריטה בשבוע האופנה קורנית תל אביב
(צילום: דנה קופל)

הולכות על עוצמה נשית

"יש משהו באורך שהוא מאוד נשי ומביא עוצמה מסוימת", מסבירה חוקרת הטרנדים שני פדר. "בתקופה האחרונה, לאור מהפכת מי טו והמאבק באלימות נגד נשים, יש רצון לשמר את האלמנטים הנשיים ולהקצין אותם", מוסיף חדידה. "זה העידן החדש של הנשים בעולם - הן בפרונט, הן קודם כל בפני עצמן, ואישה זה קצת כמו שמשון הגיבור, הכוח שלה הוא בשיער".
6 צפייה בגלריה
ליזו, H.E.R (גבריאלה וילסון)
ליזו, H.E.R (גבריאלה וילסון)
הזמרות ליזו (מימין) ו-H.E.R בטקס הגראמי
(צילום: Kevin Mazur)
החזרה לכוח הנשי ניכרת גם על המסלולים. "בעונות האחרונות של שבועות האופנה ראינו מגמה חזקה של טשטוש מגדרי", מפרטת פדר, "בלייזרים גדולים, בגדים סגורים בגזרות אוברסייז. כמעט לא נראו סממנים נשיים. עכשיו אנחנו מתחילים לראות תהליך של חזרה לנשיות והבחנה בין המגדרים, ושיער ארוך הוא סמל מובהק לנשיות".

הקורונה שינתה את הכללים

"בתקופת הקורונה המספרות ברוב העולם היו סגורות", אומרת פדר. "השיער גדל, ואז גילינו שזה לא כזה נורא, ואולי אפילו סבבה". ההשפעה של הקורונה כמובן לא נעצרת כאן. "בזמן מחלה או מגפה אנשים מחפשים דברים שייתנו תחושה של חיוניות וזוהר", מוסיפה פדר. "שיער זה סמל לבריאות: ברגע שיש חולי כלשהו, או כאשר אנחנו מתבגרים וחלשים, זה מתאפיין בנשירת שיער. ככל שאנחנו יותר בריאים, חיוניים, חזקים וצעירים, השיער יותר מלא ושופע".
לפי פדר, הטרנדים ביום שאחרי הקורונה מזכירים את אלה של שנות ה־60 העליזות. "בסיקסטיז הייתה שבירת מוסכמות, אנשים התפוצצו – סקס, סמים ורוקנרול. גם בגזרת השיער הייתה אז סוג של שבירת גבולות. הקורונה יצרה את אותו אפקט. היא יצרה מצב של חוסר ודאות - אף אחד לא יודע כלום. אנחנו מבינים שאנחנו רק בני אדם, וזה יוצר חרדה וגורם לאנשים לרצות לפרוץ גבולות. שיער ארוך זה סוג של שבירת חוקים. מי יגיד לי שזה מוגזם מדי? זה כאילו שנולדנו לעולם חדש, ואנחנו ממציאים את עצמנו מחדש".
6 צפייה בגלריה
קמפיין עדיקה לקיץ 2021
קמפיין עדיקה לקיץ 2021
קמפיין עדיקה לקיץ 2021
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

עשינו לך חשק לפאה ארוכה?

  • ודאִי שהפאה עמידה בחום, כך שיהיה אפשר לעצב אותה בעזרת בייביליס או פן.
  • העדיפי פאת לייס, סוג של בד רשת דק מאוד ועדין, כך שהחיבור עם העור במצח ייראה טבעי ולא יהיה אפשר לזהות שמדובר בפאה.
  • הדרך הטובה ביותר להשיג מראה טבעי היא לקלוע צמות קטנות לפני החבישה כדי להוריד את הנפח.
  • הזמיני פאה ארוכה יותר ממה שאת רוצה וגזרי במידת הצורך.
  • בין שימוש לשימוש יש להניח את הפאה על ראש בובה מיוחד.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button