עו"ד בן טויטו. "מקצועיות היא לתת ללקוח תחושה של בית חם ותומך לכל אורך הדרך"

עו"ד טויטו: "בפעולה פשוטה וחכמה אתם יכולים לקחת אחריות על חייכם"

למה כדאי לעשות ייפוי כוח מתמשך, מה חשוב שכל זוג צעיר שקונה דירה יידע, וכיצד אפשר למנוע סכסוכים בין שותפים עסקיים. עו"ד בן טויטו מייעץ

מוגש מטעם עו"ד בן טויטו
פורסם:
עו"ד בן טויטו מתארח אצל שוש רוטנברג באולפן "אנשים ועסקים"
עו"ד בן טויטו, מתמחה בדין האזרחי מסחרי

מדברים היום הרבה על ייפוי כוח מתמשך, אבל רבים לא יודעים מה זה אומר בעצם. תוכל לעשות לי סדר – מה זה, למי זה נחוץ, ומה צריך לעשות?
"מדובר ברפורמה חדשה יחסית, מוצדקת וחכמה בעיניי. כולם מכירים את המושג אפוטרופוס. אפוטרופוס נקבע לאדם שלא מסוגל לנהל את ענייניו ברגע שהוא הופך לא כשיר לצמיתות בעקבות מחלה או כל דבר אחר שהופך אותו ללא כשיר או לתקופה קצובה שגם שם צריך לנהל את ענייניו עד שהוא חוזר לתפקוד מלא.
"הרפורמה החדשה ה'גדילה ראש' ונתנה אפשרות לאדם עצמו לקבוע מי ינהל את ענייניו בעודו כשיר ובריא ובכך מונעת אי נעימויות מיותרות כמו ריבים בתוך המשפחה מי ינהל את ענייניו, וסכסוכים שאני פוגש במשרדי מדי יום. אני אומר ללקוחות שלי וגם לכם, בפעולה פשוטה וחכמה אתם יכולים לקחת אחריות על חייכם ולמנוע הרבה בעיות בתוך המשפחה. אדם חכם חותם על מסמך כזה ומונע המון סחבת ובירוקרטיה".
4 צפייה בגלריה
עו"ד בן טויטו
עו"ד בן טויטו
"זה נכון וראוי וצודק להיות בראש של הלקוח וללכת איתו בקו שלו"
(צילום: אודי גורסוי)
מהי האמת המקצועית שלך?
"מקצועיות היא לתת ללקוח תחושה של בית חם ותומך לכל אורך הדרך, תוך ליווי צמוד עד להגעה ליעד הרצוי. כמי שנפגש עם המון אנשים בכל יום, אני רואה על מה לקוחות מסתכלים כאשר הם בוחרים את העו"ד שלהם. לטעמי, מעבר למקצועיות הנדרשת, זה נכון וראוי וצודק להיות בראש של הלקוח וללכת איתו בקו שלו, עם לטיפות קטנות שמכוונות אותו לאן שהוא רוצה להגיע. אם נלך במסלול אחר, נאבד את האמון של הלקוח, וכל הדרך תהיה רצופה במכשולים ובדיקות קפדניות מצד הלקוח על כל צעד, שיעכבו את תהליך השירות ולפעמים יפגעו בניהול התקין של התיק".
"אם נבחר עו"ד טוב שיודע לתמרן בין כל העולמות ולא רק בתחום המשפטי, הוא יפתור את הבעיות בדרך חכמה ומתוחכמת ולא יחשוב רק מקצועי וטכני אלא גם יבין את המטרייה כולה וידאג שהסכסוך יסתיים בצורה טובה יחסית"
הקורונה טרפה את הקלפים בעולם הנדל"ן. מה לדעתך זוג צעיר שרוצה לרכוש דירה צריך לדעת נכון להיום?
"התהליך השגרתי היום לזוג נשוי הוא: הצעת נישואים, מסיבת רווקים, חתונה, הבאת ילד לעולם וקניית בית, שמן הסתם כל מה שמניתי כיף ומשעשע חוץ מקניית הבית שזה הדבר הכי רציני וגדול של כל זוג ממוצע בישראל. כאשר זוג צעיר מגיע אלי (בדרך כלל עם ההורים שבלעדיהם אי אפשר לקנות בית), אני פורש בפניהם את כל התהליך של קניית הדירה, מסביר להם בשפה שלהם את הפעולות הנדרשות לצורך קניית הבית. אני מלווה אותם בכל שלב בתהליך הלא פשוט הזה עד לקבלת המפתח. חשוב מאוד שזוג צעיר ירגיש שיש מי שנמצא איתו יד ביד ויפשט לו את כל התהליך וכמובן יפעל בצורה הכי מקצועית, ללא טעויות שיכולות לגרום להפסד כספי גדול הן בעניין המיסוי והן בעניין המועדים מדויקים ללקיחת משכנתה, פנייה לעירייה לצורך קבלת אישורים וכו'".
4 צפייה בגלריה
עו"ד בן טויטו
עו"ד בן טויטו
בחירת עו"ד היא דבר חשוב ביותר, ואין להקל בו ראש"
(צילום: אודי גורסוי)
מה בעל עסק יכול לעשות כדי להימנע מהוצאה לפועל של חייבים לו? אמרת בשיחה קודמת בינינו, שמי שמגיע להוצאה לפועל עשה טעויות גבייה בדרך. אתה יכול לפרט?
"כן, תהליך הגביה מתחיל עוד הרבה לפני שחושבים עליו. בעיית גבייה מגיעה כתוצאה מהתקשרות חוזית לקויה שבדרך כלל הצד שקיבל תמורה או שירות מתחמק מתשלומו ולא משנה למה. אני סבור שאם בעל עסק רוצה לגבות את חובותיו בדרך יעילה ומהירה, עליו לתת חשיבות להסכם ההתקשרות שעליו מסתמכים. נכנסים אלי למשרד בעלי עסקים מתוסכלים שחייבים להם הרבה כספים ולא יודעים איך לגבות אותם, ואחת הסיבות היא שאין בידם חוזה חתום עם אותו ספק או לקוח. במקרה כזה צריכים להגיש תביעה בבית משפט, לחכות לדיונים, להוכיח את החוב ואת גובהו, ומשם הדרך ארוכה עד לגביית החוב. אם בעל עסק ישכיל להכין את עצמו מבעוד מועד עם חוזה מקצועי המפרט את כל מה שחשוב, במידה שיהיה צורך בגבייה יהיה אפשר לגבות את החוב בצורה מהירה ללא התערבות בית המשפט. לכן כמו שחשוב לאנשי העסקים לצבור לקוחות או לתת שירות מקצועי, כך צריך להיות חשוב להם להיעזר במנגנון משפטי מקצועי שיקל עליהם ברגע האמת".
אם היית יכול לחוקק חוק, במה הוא היה עוסק?
"הייתי מחוקק חוק שלדעתי המקצועית חשוב מאוד לכל אנשי העסקים באשר הם. החוק נוגע לשותפים עסקיים בתחילת דרכם. החוק יחייב להסדיר את הליך הפרידה בין שותפים בהסכם המייסדים. חשיבותו בכך שהוא יוודא שעוד לפני שמתחילים להניע את העסק השותפים ידעו לפרטי פרטים מה הולך למי וכמה לכל שותף אם חס וחלילה נפרדים. חוק זה יאפשר לצדדים לנהל את העסק על הצד הטוב ביותר בדרך שמגדירה מראש את ההתחלה, האמצע והסוף, ובכך נמנעים המון חילוקי דעות בדרך, וכל שותף יודע היכן הוא עומד או יעמוד בעתיד, דבר שייתן שקט נפשי והמשך פעילות בריאה.
"רוב עורכי הדין שמלווים עסקים בתחילת דרכם עובדים על הפן המשפטי והטכני ופחות מייחסים חשיבות לפן האישי שמשליך רבות על תפקוד העסק וניהולו. כמו שזוג נפרד ולא רוצה שהילדים ייפגעו, ככה בעלי עסקים שמסתכסכים לא רוצים להיפגע. הסכם טוב מראשיתו יאפשר הליך פרידה ידוע מראש, ללא הפתעות ובדרך מכובדת".
4 צפייה בגלריה
עו"ד בן טויטו
עו"ד בן טויטו
ליווי צמוד עד להגעה ליעד הרצוי
(צילום: אודי גורסוי)
איזו עצה תיתן לאדם שפונה לעורך דין?
"בחירת עו"ד היא דבר חשוב ביותר, ואין להקל בו ראש. ההצעה הטובה ביותר שאני יכול להציע לאדם שפונה לעורך דין היא להסתכל על הצד הביצועי ועל רמת היכולת שלו להתנהל במרחב העסקי, האנושי והמשפטי. הייתי ממליץ ללקוח שיבחר עו"ד שיוביל תהליכים בכמה שפחות נגיעה בערכאות המשפטיות הסוחבות את פתרון הסכסוך בצורה לא מיטבית. אם נבחר עו"ד טוב שיודע לתמרן בין כל העולמות ולא רק בתחום המשפטי, הוא יפתור את הבעיות בדרך חכמה ומתוחכמת ולא יחשוב רק מקצועי וטכני אלא גם יבין את המטרייה כולה וידאג שהסכסוך יסתיים בצורה טובה יחסית".
כתובת אתר: www.bentwito.com
טלפון: 052-2994733
כתובת: ז'בוטינסקי 18, ראשון לציון (בית בש-פל), קומה א'
פייסבוק: ben twito law firm
אינסטגרם: ben_twito
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button