תאמו מראש מראש אם זה דייט של  "בר" או דייט של "מסעדה"

ואל תשכחו להחליף את הפיג'מה: המדריך השלם לדייטים וירטואליים

להתלבש ולהתאפר או לשדר ביתיות? לקבוע מראש זמן לסיום או לזרום? לשאול איפה הוא היה בצבא או לדבר על "חזרות"? המלצות לפגישת וידאו מוצלחת, וגם טיפים מבעלות ניסיון

פורסם:
עולם הדייטים העולמי עבר זעזוע מאסיבי בשנה האחרונה. תרבות הבילויים התאדתה כמעט לגמרי. אין אינטראקציות חברתיות לפגוש בהן אנשים חדשים, אין חדרי כושר, והאפליקציות הפכו לכר פורה להטרדות מיניות. היכולת לפגוש אנשים בעולם האמיתי הצטמצמה למינימום. במקביל עברו כל הקשרים החברתיים והמקצועיים שלנו למסך.
סתיו ביטון וקרן אור לוי־כזום הקימו בתחילת הסגר הראשון את מיזם "זומינג פור לאב", במטרה לחבר בין רווקים ורווקות בימים של הסתגרות חברתית, ושיאו היה במפגש וידיאו בין הזוגות. "השתתפו במיזם יותר מ־1,000 איש", מספרת לוי־כזום, "וראינו איך המפגש בווידיאו היה משמעותי עבורם. טלפון זה נחמד, אבל אין כמו לראות את הבן אדם, גם אם דרך מסך. זו דרך מעניינת לבדוק כימיה".
זה לא היה מוזר?
"ברור שזה מוזר, אבל כל השנה האחרונה היא מוזרה".
איך את מייצרת אינטימיות עם אדם זר שנמצא בבית שלו ואת בבית שלך?
"ניסינו לייצר אווירה כיפית, המלצנו על כוס יין, שלחנו להם שאלות לשבירת הקרח, וגם הסברנו שלא כולם פוטוגניים בווידיאו, וזה בסדר. תנסו להכיר את הבן אדם".
אפשר באמת להכיר בווידיאו?
"אין תחליף למפגש אישי, אבל כרגע גם אין דרך להכיר. הגיעו אלינו אנשים שמאסו מלהסתכל על תמונות באפליקציות ולעשות סווייפ ימינה או שמאלה. הווידיאו מאפשר להכיר יותר לעומק, לדבר עם מישהו ולא רק באפליקציה. חלק מהמשתתפים ציינו שזה הרגיש להם כמו לחזור למקורות, לתקופה שהיו מדברים לפני שנפגשים במציאות כדי להרגיש את הבן אדם. יש בזה הרבה יתרונות".

"אני אמביוולנטית, אבל זה עדיף מכלום"

ליעל (32), רווקה מיבנה, כבר נמאס משיחות הטלפון עם הבחור הפוטנציאלי שפגשה באפליקציה. "זה היה בסגר השני, היה ברור שלא נוכל להיפגש כי היו מחסומי משטרה, וגם לא היה איפה להיפגש. ואז הוא הציע שנעשה דייט בווידיאו - כל אחד יביא בקבוק יין ונכיר אחד את השנייה. בהתחלה זה נשמע לי מזעזע. מה, אני בריאיון עבודה? אבל הוא אמר שממילא כל האינטראקציה עכשיו היא דרך מסך, אז לפחות נראה אם יש כימיה".
הדייט נקבע לשעת ערב. "התארגנתי כדי לא להיות מוזנחת. חששתי מאוד, זה היה מוזר, אבל תכלס לגמרי זרם. יותר טוב מטלפון, פחות מפגישה פנים מול פנים, כי את עדיין תקועה במחשב. לא הזמנתי אוכל או משהו, כי זה היה מוזר מספיק בלי זה, אבל גם כי זה היה מבחינתי דייט ראשון. גם בזמנים רגילים לא הייתי קובעת דייט ראשון במסעדה עם אוכל. ראינו אחד את השנייה, ראיתי את הבית שלו, שזה משהו שלא הייתי רואה בדייט ראשון, אז היה מעניין להציץ לו לחיים".
יעל: "זה יותר טוב מטלפון ופחות טוב מפגישה פנים אל פנים, אבל ראיתי את הבית שלו, שזה לא משהו שאת רואה בדייט ראשון, אז היה מעניין להציץ לו לחיים"
הפגישה הוכרזה כהצלחה?
"זה היה עדיף מלא להיפגש ולהיגרר בטלפון לעוד זמן. יש מצב שזה היה חוסך לי המון דייטים ראשונים, אם היינו עושים וידיאו ורואים שוואלה, אין קשר בין התמונה באפליקציה למציאות. לא עשיתי את זה שוב, כי עדיין מביך אותי שזה יהיה עקום, אבל עכשיו אני תקועה כבר שבועיים בטלפונים עם מישהו כי הוא בבידוד, ולא ברור למה אנחנו לא מנסים וידיאו. אולי זה היה מקדם את העניין או סוגר אותו סופית. אפשר להגיד שאני אמביוולנטית, אבל זה עדיף מכלום".
3 צפייה בגלריה
דייט וירטואלי
דייט וירטואלי
לא לשכוח למקם את המצלמה בזווית מחמיאה בגובה הפנים או מעט למעלה
(צילום: shutterstock)

"דייט מול מסך דורש כפליים תשומת לב"

רונה (35) מנתניה מספרת שלפעמים התנהגויות קטנות שהיו עוברות אולי בדייט פרונטלי פשוט מצטיירות כזלזול בווידיאו. "היה לי דייט עם מישהי שבילתה חצי מהשיחה בלצייר ולא להסתכל עליי, כי היא טענה שהיא חייבת להתעסק בעוד משהו במקביל. דייטים בזום דורשים כפליים הקשבה, פניוּת ותשומת לב. זה אפשרי אבל לא קל. בדייט רגיל את יכולה לשבור את הקרח ולסמן עניין על ידי נגיעות קטנות או משהו כזה, יש חיבוק בהתחלה, בסוף. את כל זה אין בווידאו".
רונה: "בדייט רגיל את יכולה לשבור את הקרח ולסמן עניין על ידי נגיעות קטנות או משהו כזה, יש חיבוק בהתחלה, בסוף. את כל זה אין בווידאו"
אז ויתרת על הקונספט?
"עשיתי דייט אמיתי בתקופה הזו, ואחרי כמה ימים היא הודיעה לי שהיא חולה בקורונה. יצאתי שלילית, אבל החלטתי להקפיא את כל העניין ולהישאר בווידיאו עד שאתחסן, כי זה מה שיש כרגע".


"בזום אי־אפשר לדעת מה הגובה שלו"

מורן (37), רווקה מתל־אביב, מסכימה שהווידיאו לא יחליף את הדייטים האמיתיים, "אבל הוא הפך להיות עוד שלב סינון לפני המפגש בעולם האמיתי, ככה שכשאני אפגוש אותו, הוא כבר לא יהיה זר לחלוטין. את רואה איך הוא מתנהג בבית שלו, איך הסלון שלו נראה, זה נותן לך עוד נקודות עליו שאי־אפשר לראות בשיחת טלפון. זה גם טוב לתיאום ציפיות. אולי הוא בכלל לא הטיפוס שלי מבחינת משיכה מינית? למרות שכשיושבים מול מחשב אי־אפשר לדעת מה הגובה של הגבר, ויש נשים שזה חשוב להן".
מורן: "הבית שלו היה מבולגן ברמות. זה הרגיש כמו זלזול, והיינו לא מתואמים באיך שהגענו לדייט הזה. כאילו אני באתי לבר לבושה הכי יפה שיש, והוא זחל לשם בפיג'מה וכפכפים"
היו לך דייטים בווידיאו שגרמו לך לפסול בחור?
"היה מישהו שכל הדייט שכב על הספה. זה היה לא נעים. אנחנו לא מכירים, והסיטואציה הראשונית שלו הייתה מאוד נמרחת. זה כמו שאני אפגש איתו על ספסל ואתחיל ישר להימרח עליו או להניח רגליים על הספה. הבית שלו היה מבולגן ברמות. זה הרגיש כמו זלזול והיינו לא מתואמים באיך שהגענו לדייט הזה. כאילו אני באתי לבר לבושה הכי יפה שיש והוא זחל לשם בפיג'מה וכפכפים. סגרתי את הדייט הזה מהר מאוד".

הכי חשוב: תזכרי שבאת ליהנות

"אם החלטת שאת נכנסת לחוויה, תזרמי באופן מלא, תתכונני, תתרגשי, תביאי את עצמך בצורה שהיא לא מלאכותית או שטחית אלא ממשית ככל האפשר", מציעה לי ראובני, מדריכה ומטפלת מינית מוסמכת, מטפלת זוגית בשיטת EFT.
"הדרך הכי טובה לצלוח את זה היא לעשות זאת בצורה יצירתית ומשחקית, לא ספונטנית, אלא מתוכננת ומושקעת. לקבוע יום ושעה, להתלבש, להתארגן ולדמות יציאה לדייט עד כמה שאפשר. לתאם מראש אם זה דייט של 'בר' או דייט של 'מסעדה', אולי להזמין בו־זמנית משלוח של אוכל מאותו מקום, או להכין מראש שתייה אלכוהולית, כולל פיצוחים ונשנושים שיהיו דומים למה שהיינו אוכלים במציאות כדי להרגיש שהתכוננו מראש. הייתי גם משקיעה בלבוש ולא עושה את זה בפיג'מה כדי לתת תחושה שזה לא קורה על הדרך ושזה משמעותי. החשש הכי גדול הוא מפני זילות, שאנשים סתם יקבעו עוד ועוד מפגשים בזום כדי לסמן וי שהם בדייטים, הרבה יותר ממה שהם היו עושים במציאות, בלי להרגיש שהם באמת מתמסרים למי שנמצא מולם.
לי ראובני, מטפלת מינית וזוגית: "הדרך הכי טובה לצלוח את זה היא לעשות זאת בצורה מתוכננת ומושקעת. לקבוע יום ושעה, להתלבש, להתארגן ולדמות יציאה לדייט עד כמה שאפשר"
"גם בימים שאני רק עובדת מול הזום, ולא פוגשת אף אדם במציאות, אני שמה בושם כדי להרגיש שאני משקיעה בעצמי כמו בימים רגילים. אני אומרת את אותו דבר לאנשים שיוצאים לדייט: תעשו את כל מה שאתם רגילים לעשות בדייטים, אם זה מדיטציה לפני, או בחירה של תחתונים וחזייה תואמים, או חולצת מזל, או איפור. הכל צריך להיות כמה שיותר פנטסטי ומשחקי, כדי שתיכנסו לאווירה ולחוויה של הנאה. אם המטרה באמת להכיר, לכו על זה, למה לא? זה יכול להיות מקסים ומרגש ומלהיב. דווקא במרחב הזה אפשר לעשות המון כיף, כמו לדוגמה להשמיע אחד לשני שירים שאנחנו אוהבים במיוחד בלי להיות תלויים בפלייליסט של המקום או הרעש שהוא מייצר. זה מצריך מידה של דמיון ויצירתיות אבל שווה את ההשקעה".

3 צפייה בגלריה
דייט וירטואלי
דייט וירטואלי
כדאי לדאוג לתאורה מחמיאה מול הפנים
(צילום: shutterstock)

10 המלצות לדייט וידיאו מוצלח

1. תיאום ציפיות: מומלץ לדבר בטלפון לפני כן כדי להכיר את מי שבצד השני ולהבין איך הוא מגיע לדייט הזה: האם שותים בו אלכוהול או לא? מתלבשים כמו לדייט רגיל, או בפיג'מה נוחה? האם מזמינים אוכל או קוקטיילים זהים להקללת האווירה, או שכל אחד מחליט לגבי עצמו? אחרי הכל, את לא רוצה להיות שיכורה כשהוא בדיוק נחנק מהסושי.
2. תאורה. סביר להניח שהדייט ייערך בשעת ערב, ולכן כדאי לדאוג לתאורה מחמיאה מול הפנים (ולא מאחור או מהצד, מה שעלול ליצור נקודות חשוכות על הפנים או לסנוור את מי שמולכן). יש כאלה שמשקיעות בתאורת רינג, לשיקולכן.
3. סביבה. דאגו שהדייט ייערך בסביבה שקטה, כשהשותפים לדירה מחוץ לבית או לחלופין כשהילדים אצל הצד השני. כדאי להקדיש מחשבה על מיקום הצבת המסך גם מבחינת תאורה (ע"ע) אבל גם מבחינת מה שרואים מאחורייך. אין בעיה להשוויץ באוסף הפסלים האירוטיים שאספת בטיולייך בעולם, אבל כביסה זה פחות לעניין. זכרי שדייטים בווידיאו בעצם מאפשרים להכניס אדם (כמעט) זר לחלוטין לתוך הבית שלך. תתפלאי כמה אפשר ללמוד ממה שנכנס לריבוע המסך.
4. מיקום המצלמה. הכי טוב למקם את המצלמה בגובה הפנים או מעט למעלה (זווית מחמיאה יותר). עוד טיפ: נקי היטב את העדשה לפני תחילת הדייט. כמה פשוט, ככה משמעותי.
5. להקציב זמן מראש. הקביעה הזו יכולה לחסוך לך המון אי־נעימויות והיא גם גמישה. אם הדייט זורם ומצחיק, סביר להניח שתרצי להמשיך אותו יותר מהזמן שהקצבת. אבל אם הוא מקרטע, הקצבת הזמן מאפשרת לך יציאה אלגנטית. זה יכול להיות פתח מילוט במקרה של דייטים גרועים. כמעט כמו טלפון חירום מהחברה הכי טובה.
6. איך מסיימים את השיחה? אם יש חוסר סימטרייה בין הרצונות של שני המשתתפים, כדאי לא לסיים את הקשר בנימה מוחלטת. אחת המרואיינות לכתבה זו ציינה שהיא תמיד מסיימת שיחת וידיאו ברוח חיובית ו"מקסימום שולחת אחר כך ווטסאפ שזה לא מתאים". אחרת סיפרה שכבר היו מקרים שבהם רצתה לסיים מוקדם ממה שנקבע ואז האשימה את ספק האינטרנט. "תמיד יש בעיות עם תשתית האינטרנט בתקופה הזו וכבר יצא לי לסיים שיחות מאוד לא מוצלחות בתירוץ הזה. אוי, השיחה התנתקה, אני ממש מצטערת. נמשיך בהזדמנות".
7. להימנע משאלות של ראיון עבודה. החלק הכי קשה בדייט וידיאו הוא ליפול לתשאול שב"כ: איפה למדת, איפה אתה גר, ספר לי על החיסרון הכי גדול שלך. ביטון ולוי־כזום מ"זומינג פור לאב" ממליצות להכין מראש שאלות שוברות קרח שאפשר לשלוף, או נושאים לשיחה (ראו בהמשך). חפשו שאלוני טריוויה רלוונטיים אונליין שתוכלו לשלוף בעת הצורך, או שתנתחו שוב את פרק הסיום של "חזרות".
8. מיקוד, פוקוס וכבוד הדדי. כמו שבדייט בבית קפה או בבר לא היית יושבת ומסתכלת על הסלולרי, עונה למיילים מהעבודה או גוללת את הפיד, ככה אל תעשי את זה גם בדייט וידיאו. סגרי את כל הלשוניות במחשב. זה גלוי ולא מכבד, וגם לא מעניק את תשומת הלב הראויה למי שנמצא בעברו השני של המסך. זו גם סיבה טובה לסיים דייט אם הצד השני עושה את זה.
9. גבולות האינטימיות. הגבולות בשיחה הזו יכולים לזוז מהר מאוד כי הסיטואציה אינטימית כמעט בכפייה. השיחה מתגלגלת? נהדר. היי קשובה לאינטואיציות שלך, שימי לב אם כל שינוי מהלך מתאים לך והולם את הצרכים שלך, ואם הוא מתאים לך לזמן הזה עם האדם הזה. הביאי בחשבון שאת רוב השיחות ניתן להקליט ושקל מאוד לצלם מסך.
10. כנות. למרות הסיטואציה המוזרה שיכולה להרגיש מלאכותית ומאולצת, אנחנו ממליצות להיות כנות. אפשר גם לחלוק את פחדי הקורונה ואת השפעת הבדידות. כנות מייצרת אינטימיות, ואינטימיות מייצרת בסיס טוב ליחסים רומנטיים.

שאלות לשבירת קרח:

1. אם המגפה הייתה נגמרת עכשיו, מה היית עושה?
2. על מה את/ה הכי מודה עכשיו?
3. למי את/ה הכי מתגעגע/ת עכשיו?
4. האם הבנת את הסוף של "אבודים"?
5. מה היה הרגע הכי טוב שלך בשנה האחרונה?
6. יש זוג שנותן לך השראה?
7. מה הדבר הכי דוחה שהזמנת לאכול?
8. מה החלום שנמצא אצלך בראש הרשימה?
9. מה הדבר הכי מופרך שקנית בקורונה?
10. מה את/ה עושה כשקשה לך להתעורר?
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button