רונן מנדי, כירופרקט, חושף פתרונות מפתיעים של השיטה

ד"ר רונן מנדי: "בני לא דיבר עד גיל תשע. בזכות הכירופרקטיקה עזרתי לו לדבר"

"אנשים רבים לא יודעים שיש דרך לשחרר, להפעיל ולחזק את הכוח הפנימי המולד שלהם כדי שיתפקדו במיטבם", אומר הכירופרקט ד"ר מנדי, שטיפל בשיטה זו בבנו. אז איך עושים זאת? צפו בווידיאו שוש רוטנברג בראיון עם ד"ר מנדי

מוגש מטעם שוש רוטנברג
פורסם:
שוש רוטנברג מראיינת את ד"ר מנדי באולפן "ההמלצה שלי"
( בנימין אדם)
ד"ר מנדי, אתה כירופרקט, מומחה בטיפול כירופרקטי באוטיזם ובפגיעות מוח. התמחית באוטיזים ועזרת לבנך להתחיל לדבר בגיל תשע. אתה יכול לספר על התהליך?
"הגעתי להתמחות באוטיזם בעקבות הטיפול בבני, מתן, שלא דיבר עד גיל תשע, וכבר קיבלנו תחזיות מכמה מומחים שהוא לא ידבר לעולם. אחרי שטיפלתי בו הוא התחיל לדבר.
"כשמתן היה בן שש הכרתי את ד"ר רוג'ר טרנר, כירופרקט בקנדה, מומחה לטיפול באוטיסטים, ונסעתי לקנדה כדי להתמחות אצלו. השלמתי את ההתמחות, כשמתן היה בן תשע, ואז התחלתי לטפל בו, ותוך כמה חודשים הוא התחיל לדבר. קשה לי לתאר את האושר שלי ושל אשתי כשזה קרה. 'פתאום' הבן שלא הצלחנו לתקשר ולהבין אותו, התחיל לומר מה הוא רוצה ומה לא. קודם הוא לא היה מוכן שייגעו בו, ועכשיו הוא מאוד אוהב חיבוקים.
"במרבית המחלות ובעיות התפקוד הבעיה בהנעת הוראות הפעלת החיים נמצאת בעמוד השדרה. עמוד השדרה בנוי מ-33 חוליות שמשמשות כמו מפסקים או דימרים בארון החשמל בבית. בחוליה מסוימת, שאחראית על התפקוד וההפעלה של איבר מסוים ושרירים מסוימים, יש תקלה.
"באוטיזם ובפגיעות בתפקודי המוח, הבעיה (תת תזוזה – הצטברות לחצים) קיימת באחת או יותר מ-22 העצמות שמקיפות ואמורות להגן על המוח. הצטברויות הלחצים האלה לוחצות על אזורי תפקוד ספציפיים במעטפת המוח, ועלולים לפגוע בהתפתחות הנוירולוגית ובתפקוד של אותם אזורים. מפת המוח, מוכרת גם למקצועות אחרים.
"אני יודע למצוא את האזורים של הצטברויות הלחצים האלה בעצמות הגולגולת, לשחרר אותם ולהחזיר בהדרגה את התפקוד ואת ההתפתחות הנוירולוגית של האזורים האלה. שחרור לחצים מהגולגולת יכול לשפר רגישויות יתר, התקפי זעם, להפחית, ולעתים גם להפסיק, 'הטחות ראש' בקיר או ברצפה של ילדי קסדה, לעזור בגמילה מחיתולים ושליטה על סוגרים, לשפר את ההליכה, להפחית גמישות יתר, להרגיע תנועות טנטריות ועוד".
מהו החלום המקצועי שלך?
"לחזק את הבריאות, התפקוד, החיים ומימוש הפוטנציאל של אנשים ומשפחות לאורך זמן, זה החלום. המוטו שלי: ד"ר רונן מנדי, כירופרקט לאנשים ולמשפחות עם עמוד שדרה.
"הכירופרקטיקה הצילה אותי מכאבי ראש בלתי פוסקים, כאבי גב איומים ונפילות מהרגליים. היא הפעילה את הכוח הפנימי שלי והחזירה לי את החיים במתנה.
הבנתי שהכירופרקטיקה יכולה לשחרר לחצים שמצטברים בעמוד השדרה ומכופפים אותו ואת החיים, ולעורר את כוח הבריאות והחיים. הכירופרקטיקה יכולה לעזור לכם לממש את הפוטנציאל הפנימי המולד שלכם.
"רצוי להתחיל כשכולם עוד בריאים, כי קל יותר לחזק ולפתח את עמוד השדרה והחיים של אנשים בריאים מאשר לתקן קלקולים ובעיות תפקוד של אנשים חולים וסובלים.
"במהלך 23 שנות ניסיוני ככירופרקט ראיתי שעם קצת סבלנות אפשר לשחרר לחצים שדרתיים ולשקם את התפקוד של כל האנשים, גם כאלה שכבר אבחנו אצלם מחלות חשוכות מרפא".

הכירופרקטיקה הצילה אותי מכאבי ראש בלתי פוסקים, כאבי גב איומים ונפילות מהרגליים. היא הפעילה את הכוח הפנימי שלי והחזירה לי את החיים במתנה
אילו אתגרים מציבה לך עבודתך?
"מכיוון שהחלום שלי הוא לעזור, לשחרר לחצים, ולהפעיל ולחזק את הבריאות של מאות ואלפי אנשים ומשפחות בישראל, אחד האתגרים הוא להגיע לכולם. אנשים רבים לא יודעים שיש דרך לשחרר, להפעיל ולחזק את הכוח הפנימי המולד שלהם כדי שיתפקדו במיטבם. הכוח הפנימי המולד הזה קיים בגופם של כל האנשים, כל עוד הם חיים, גם אצל בריאים וגם אצל חולים, בלי קשר עד כמה הם חולים ו/או סובלים.
"אני יודע למצוא איפה הכוח הזה נתקע ומפריע להוראות ההפעלה של החיים והפוטנציאל שלהם, להגיע מהמוח לגוף. הריפוי קורה כשהגוף מפסיק לסבול, לא לפני כן. רק אז הגוף יכול להשתמש באנרגיה שלו, שקודם בוזבזה על התמודדות עם סבל, כדי לשקם ולייצב את הרצועות, הגידים, העצבים, השרירים, המפרקים והעצמות. האתגר הוא להפיץ את החוכמה הזו ולגרום לכמה שיותר אנשים ומשפחות לשחרר, להפעיל ולחזק את התפקוד, הבריאות ומימוש הפוטנציאל שלהם לאורך זמן (חיים)".
אתה אומר שהכירופרקטיקה יכולה לסייע לקשיי נשימה בגיל השלישי. האם אפשר להחזיר אנשים עם COPD להזדקף ולנשום בקלות?
"אנשים רבים בגיל השלישי הולכים כפופים, ומעבר לאי הנוחות ולכאב שזה עלול לגרום, כיפוף קדימה של הגב העליון מקטין את נפח הריאות והאפשרות להתמלאות של הריאות. הכיפוף קדימה נגרם כתוצאה מתת תזוזה של אחת או יותר מחוליות הגב העליון. לכן גם כשמבקשים מאנשים שכפופים קדימה להזדקף, הם מצליחים לעשות זאת רק לזמן קצר, כמה דקות או פחות.
"כשהגב מתכופף קדימה, משתנים גם מפרקי חוליות הגב העליון עם הצלעות. הצלעות משנות את מיקומן, ופוחתת יכולתן להרחיב את נפח הצלעות והריאות.
הטיפול הכירופרקטי משחרר את תת התזוזות החולייתיות והצלעיות האלה, משפר ומגדיל את פוטנציאל נפח הצלעות והריאות, מיישר את הגב ומשפר את הנשימה.
וכך גם אנשים בגיל השלישי והרביעי, שעלולים לסבול לדוגמא מ-COPD (מחלת חסימת ריאות כרונית), יכולים לחוות שיפור בנשימה".
לא הרבה יודעים שהכירופרקטיקה יכולה לסייע לדליפת שתן, בעיה נשית נפוצה מאוד שיש סביבה עננת בושה. האם היא יכולה לתת לזה מזור מלא?
"דליפת שתן או טפטוף שתן קורה הרבה פעמים לנשים בוגרות ולנשים לקראת לידה ואחריה. זה קורה בגלל חוסר איזון (יציאה מאיזון) של האגן. צינור יציאת השתן עובר מאחורי המפרק הקדמי. חוסר האיזון של המפרק הקדמי יוצר מתיחה של השסתום החיצוני, בקצה צינורית יציאת השתן. מתיחה זו מפריעה לשסתום יציאת השתן להיסגר כראוי, דבר שעלול לגרום לדליפה או לטפטוף של השתן.
"הבדיקה הכירופרקטית מאתרת ומאפיינת את חוסר האיזון של המפרק הקדמי, וטיפול כירופרקטי מדויק (כוונון) מחזיר את האיזון למפרק, מרגיע את המתיחה ומפחית את הבריחה והטפטוף של השתן. נשים מדווחות על שיפור וירידה בדליפה או בטפטוף השתן כבר לאחר כמה כוונונים (טיפולים כירופרקטיים מדויקים), ואז חשוב להמשיך לכוונן את המפרק לשם ייצובו ולשיקום הרצועות והשרירים שמייצבים אותו".
עוד תחום עיסוק מפתיע שלך הוא יישור האף ומחיצת האף ללא ניתוח. אתה יכול לספר על מקרה שבו הצלחת למנוע ניתוח?
"לפני שנים פנה אלי לקוח ותיק שעזרתי לו בבעיית פריצת דיסק שהייתה לו והכאיבה לו מאוד. הוא שאל על בתו, שהייתה אז בת 15 ורצתה לעבור ניתוח אף. רופאים לא רצו לנתח אותה לפני גיל 21. הוא שאל אם אוכל לעזור לה ביישור האף ללא ניתוח. בדקתי את מבנה האף שלה וראיתי שהוא בנוי משתי עצמות אף ועוד כשמונה סחוסים צידיים וסחוס מחיצת האף. כעבור כמה שבועות של טיפול ראיתי שהאף שלה החל להתיישר, וכעבור כארבעה חודשים היא כבר לא הייתה צריכה ולא רצתה לעבור ניתוח ליישור האף.
"מטופלת נוספת הייתה אישה בת 57 שביקשה שאנסה ליישר ולעדן לה את האף שנהיה נפוח ואדום עם השנים. אחרי כמה שבועות של טיפול היא אמרה: "עשית לי אף צעיר וחטוב".
"במקרה אחר הגיע אלי סטודנט אחרי שכבר קבע ניתוח ליישור מחיצת האף. לדבריו, הוא גם לא היה יכול להתרכז במבחנים. אחרי כמה חודשים של טיפול הסתדרה לו הנשימה מהאף, והוא דיווח שהחשיבה והריכוז שלו צלולים יותר, דבר שעוזר לו גם במבחנים. הנשימה שלו בשתי הנחיריים התאזנה, והוא ביטל את ניתוח האף שתכנן".
ד"ר רונן מנדי
טלפון: 04-6363880; 03-6911556
כתובת עיקרית: האלון 25, חדרה
סניף: ברודצקי 43א', רמת אביב, תל אביב
אינסטגרם: Ronen Mendi
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button