"אישה עושה הכל אם היא רק רוצה". רות ועינת זריהן

הנשים של עולם המיזוג

חשבתם שתחום המיזוג הוא גברי? חשבו שוב, והכירו את הנשים המצליחות שמובילות את כל מה שקשור למיזוג במשק הישראלי. ישבנו איתן לשיחה, וקיבלנו מהן את כל ההמלצות לטכנולוגיות המתקדמות של מזגני אלקטרה ולחידושים שמציעה החברה. צפו בווידיאו

הגר אברהם, מוגש מטעם אלקטרה
פורסם:
הנשים הבכירות בתעשיית מיזוג האוויר בישראל
( שחף מור)

רות ועינת זריהן

רות זריהן, בעלים ומנכ”לית של חברת אלסקה קור ר.ד בע”מ
ועינת זריהן, מנהלת רכש וכספים
4 צפייה בגלריה
רות ועינת זריהן
רות ועינת זריהן
"אישה עושה הכל אם היא רק רוצה". רות ועינת זריהן
(צילום: איתן טל; סטיילינג: הילה ג’רבי)

רות: “בעברי אני מתקינת מזגנים, האישה הראשונה במדינת ישראל שעבדה בתחום זה!”.

עינת: “החברה הוקמה על ידי הוריי, בניהול אמי. אני סנדוויץ’ בין שני בנים, וכולנו עובדים יחד”.
האם אתן מרגישות שתחום המיזוג הוא תחום גברי?
עינת: “מעולם לא הושפעתי לא בחיי האישיים ולא בעבודתי מכך שהתחום שייך לעולם הגברי. להפך, גדלתי בבית שאמא שלי הראתה לי שאישה עושה הכל אם היא רק רוצה”.
רות: “ממש לא. אני נהנית מעבודתי וחושבת שזה תחום שנשים יכולות לעבוד בו”.
“מעולם לא הושפעתי לא בחיי האישיים ולא בעבודתי מכך שהתחום שייך לעולם הגברי"
על אילו בחירות קריירה הייתן ממליצות לנשים צעירות?
עינת: “תאהבי את מה שאת בוחרת לעסוק בו, תראי את המטרה, ועם זאת אל תשכחי שהדרך חשובה לא פחות”.
רות: “לא לפחד משום דבר ולנסות מה שתרצי”.
מהו הטיפ שלכן ללקוח שבוחר מזגן?
עינת: “לפעמים הבדל של כמה מאות שקלים יכול לעלות הרבה יותר. קניית מזגן היא חד פעמית ולכן כדאי להשקיע במותג טוב ולקנות במקום שיכול לתת לך שירות ופתרון לבעיות במידת הצורך”.
רות: “כדאי להביא יועץ מקצועי שיקבע מה הצרכים שלכם, ולאחר מכן לרכוש את המזגן במקום שתמיד יוכל להעניק לך שירות מהיר ויעיל. עם מערך השירות של אלקטרה אנחנו יכולות להיות שקטות, וכל בעיה או תקלה מקבלות מענה מיידי ומקיף”.

דנה קפו-איזנברג

הבעלים של י.נובק הנדסת מיזוג אוויר בע”מ
4 צפייה בגלריה
דנה קפו איזנברג
דנה קפו איזנברג
היחידה שהקימה עסק טכנקי כעולה חדשה בת 26. דנה קפו איזנברג
(צילום: איתן טל; סטיילינג: הילה ג’רבי)
“לפני הכל אני אמא לארבעה ילדים מופלאים ונשואה לסטפנו, הגבר הנערץ ביותר בעולם עבורי. בוגרת בית ספר מיוחד לפיזיקה ומתמטיקה מרוסיה בציון 100, בעלת תואר ראשון במינהל עסקים. תחום העיסוק שלי בעסק הוא תיאום תכנון מול ביצוע ופתרון בעיות טכניות, וגם תיאום וליטוש תוכניות העבודה טרם הכניסה לשלב הביצוע. זו התנהלות שמייחדת אותנו מול חברות אחרות. במקום לצעוק ‘יאללה לקרב’, אנחנו קודם כל עושים בדיקה, בוחנים את האסטרטגיה, מחפשים טעויות ובעיות ופותרים אותן, ורק לאחר מכן מגיעים לשלב הביצוע”.
באילו קשיים נתקלת בדרכך המקצועית כאישה?
“בתחילת דרכי ספגתי די הרבה זלזול בתור עולה צעירה מרוסיה ללא ניסיון בתחום. זה לא מכעיס אותי, כי למיטב ידיעתי הייתי הבחורה היחידה שהקימה עסק טכני כעולה חדשה, בת 26 וללא תמיכה של המשפחה. יש גם פן חיובי כי בזכות היותי שונה אני זוכה להקשבה, ומכאן והלאה רק המקצועיות מדברת”.
"אלקטרה מאפשרת ללקוחותיה בעזרת אפליקציית הסמארט שליטה מלאה מרחוק בטמפרטורה, בזמני ההדלקה והכיבוי ובתכנון יעיל וחסכוני בחשמל"
איזו אישה מעניקה לך השראה?
“סבתא שלי פניה בוגסלבסקי, זיכרונה לברכה. הייתה אישה מדהימה שעברה שואה וגידלה את ילדיה לבד כשסבא שלי הושלך לכלא על ידי סטאלין. היא ניהלה משפחה ועבדה קשה מאוד וכל זה בשקט נפשי ואהבה אינסופית. אני שואבת ממנה השראה וגם באה לעולם ממקום של רוגע, נחת ואהבה לכולם”.
מה חדש בענף המיזוג?
“החברות המובילות בתחום המיזוג ואלקטרה מיזוג אוויר בראשן הפכו לסטארט-אפ ניישן של ממש, עם עדכון תמידי ושיפור מהיר מאוד של המוצרים והתאמתם לתקנים המחמירים בעולם. אלקטרה, למשל, מאפשרת ללקוחותיה בעזרת אפליקציית הסמארט שליטה מלאה מרחוק בטמפרטורה, בזמני ההדלקה והכיבוי ובתכנון יעיל וחסכוני בחשמל. כל זאת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת מקסימום נוחות תוך שמירה על איכות הסביבה”.

אילנה ארנון

מייסדת ומנכ”לית רשת “עוצמת המיזוג”
4 צפייה בגלריה
אילנה ארנון
אילנה ארנון
"העבודה דורשת ממני המון שעות של השקעה". אילנה ארנון
(צילום: איתן טל; סטיילינג: הילה ג’רבי)
“אני המייסדת והמנכ”לית של רשת “עוצמת המיזוג”, חברה העוסקת באספקה והתקנה של מערכות מיזוג אוויר, מערכות אוורור ושחרור עשן לחניונים ומבנים וגם בעבודות גבס. החברה נותנת מענה לפרויקטים למגורים וללקוחות פרטיים, מוסדות ציבוריים ואף פרויקטים בחו”ל.
“העבודה דורשת ממני המון שעות של השקעה הן בטיפול השוטף בפרויקטים והן בכוח האדם, אני מעסיקה מעל 30 עובדים שכירים, וזה אתגר לא פשוט”.
תחום המיזוג נחשב לתחום גברי. האם את חשה בכך?
“אחרי 35 שנים של התקנות ביותר מ-50,000 בתי אב אני מרגישה שדווקא הדרך הנשית, נטולת האגו, הצליחה לגשר בין העולמות. דווקא בגלל היותי אישה עם נשמה של אמא, תמיד ידעתי להכיל את הלקוח ולתת לו את השירות הטוב ביותר וגם להכיל את העובדים שרובם עובדים איתי לאורך שנים רבות בנאמנות אינסופית כמו משפחה אחת גדולה. בקיצור זה שאני אישה זה דווקא יתרון בתחום כזה גברי”.
“אמא שלי היא ההשראה שלי, תמיד ראיתי אותה עובדת ומגשימה חלומות, אישה שעלתה לבד לארץ בגיל 11, למדה לקרוא ולכתוב, ופתחה בוטיק"
מה הטיפ שלך לאישה שנמצאת בתחילת הקריירה שלה?
“לחלום בגדול, לראות את היעד וללכת אליו בזהירות אך ללא פחד, להבין שאין תוצאה ללא עבודה, בדרך כלל קשה, ולא לעצור כשקשה ויש נפילות”.
מי היא האישה הכי חזקה שאת מכירה?
“אמא שלי היא ההשראה שלי, תמיד ראיתי אותה עובדת ומגשימה חלומות, אישה שעלתה לבד לארץ בגיל 11 בלי לסיים לימודים, למדה לקרוא ולכתוב, ופתחה בוטיק. היא תמיד עמדה לצדי, ועד היום היא תמיד שם עם עצה טובה וחוכמה אינסופית”.
מה החידושים הכי מעניינים שקורים כרגע בענף?
“ענף המיזוג מתחדש כל הזמן. למשל: בתקופה שבה איכות האוויר חשובה ביותר, חברת אלקטרה השיקה את טכנולוגיית ה-UV המתקדמת והבטוחה ביותר, שניתן להתקין על מערכות מיזוג מסחריות וביתיות ולקבל אוויר נקי ב-99% מחיידקים, בקטריות, וירוסים וכו’. כמו כן בטכנולוגיות שקיימות היום אפשר להגשים כמעט כל דבר מבחינה עיצובית. אין ספק שהיום המערכות המאפשרות מזגן לכל חדר, עם מנוע אחד לכל גודל של דירה (VRF), הן פתרון מצוין בכל מקום שרוצים למזג חדרים בנפרד כדי לחסוך בחשמל ואין מקום לריבוי מנועים”.

ריבה פרידמן

סמנכ”לית כספים וארגון בחברת “עתיד מיזוג אוויר”
4 צפייה בגלריה
ריבה פרידמן
ריבה פרידמן
אמא לשבעה ילדים וסמנכ"לית כספים וארגון. ריבה פרידמן
(צילום: איתן טל; סטיילינג: הילה ג’רבי)
“אני בת 51, נשואה ואם לשבעה ילדים. בהשכלתי אני רו”ח, כיום אני סמנכ”לית כספים וארגון בחברת “עתיד מיזוג אוויר בע”מ”. החברה הוקמה לפני 25 שנים על ידי בעלי, וכיום אנחנו מנהלים אותה ביחד. החברה מתמחה בתכנון והתקנת מערכות מיזוג אוויר ואוורור למגורים, תעשייה ומסחר. אני אחראית על נושא ניהול הכספים והתקשורת מול הבנקים ומול הספקים. הצטרפתי לארגון אחרי 20 שנות עבודה שבהן ניהלתי קריירה עצמאית בתחום הכספים במגוון חברות מובילות בענף המזון. אני בת למשפחה שעסקה שנים ארוכות במסחר בענף הטקסטיל, וניהול עסק עצמאי על כל היבטיו זה נושא שהכרתי כבר מילדותי”.
האם לעובדה שאת אישה הייתה משמעות מבחינת עבודתך?
“מעולם לא נתתי לעובדה זו להשפיע על אופן עבודתי. תמיד פעלתי בנחישות, מקצועיות ויושרה, וברגע שהגברים בסביבה הניהולית שלי הכירו אותי והעריכו את המקצועיות שלי ואת הידע ושיטות העבודה שיישמתי, העובדה שאני אישה כבר לא הייתה רלוונטית עבורם”.
"ברגע שהגברים בסביבה הניהולית שלי הכירו אותי והעריכו את המקצועיות שלי, העובדה שאני אישה כבר לא הייתה רלוונטית עבורם”
אילו חידושים מתרחשים בתקופה האחרונה בתחום?
“ענף המיזוג עובר שינויים רבים, והרגולציה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך. בכל שנה אנו מקפידים על כך שעובדי החברה בכלל וטכנאים ומתקינים בפרט יעברו הדרכות והסמכות בהתאם לדרישות החדשות של משרד העבודה. כך לדוגמה, כיום אנו בעיצומה של הסמכה שעניינה שימוש נכון בגז המקררים החדש – משרד העבודה דורש לעבוד עם גזים שאינם פוגעים בסביבה – דרישה שמיושמת כיום בכל העולם וטרם הוסדרה במדינת ישראל.
“השנה חברת אלקטרה השיקה אקדמיה למתקינים שמטרתה לתת מענה ולהכשיר את דור העתיד של ענף המיזוג לקראת ההסדרה בישראל. חדשנות ומקצועיות הן בראש סדר העדיפויות שלנו ושל השותפים העסקיים שלנו, ואנחנו מברכים על כך”.

איפור: בן רביבו שיער: אודי שור
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button