לנה קודליס. "שיש ילדים, זה יותר נוח"

שמות קצוץ: 5 נשים מסבירות למה החליטו להיפרד מהשיער הארוך ולעבור לתספורת קצרה

שנים הן הסתובבו עם שיער ארוך, ואז, יום אחד, החליטו לומר לו ביי. מה עמד מאחורי ההחלטה, מה הייתה תגובת הסביבה, ולמה מדובר בהרבה יותר מסתם שינוי חיצוני

פורסם:

בגלל התהליך הפנימי

לילך שם טוב (37), נשואה ואם לשלושה, נציגת מכירות בחברת ups, תושבת כרמיאל
6 צפייה בגלריה
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה לילך שם טוב
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה לילך שם טוב
לילך שם טוב אחריה התספורת הקצרה ולפניה
(צילום: גיל נחושתן, אלבום פרטי)
למה תספורת קצרה: "בפברואר האחרון אובחנתי עם לימפומה, ואחרי כמה טיפולי כימותרפיה השיער התחיל לנשור. זה היה אירוע מכונן. אחרי כמה טיפולים, גילחתי את השיער בטקס עם בקבוק וודקה ענק, מוזיקה בפול ווליום וחברים טובים. כשסיימתי את הטיפולים והגוף התנקה מהסרטן, השיער התחיל לצמוח. היום אני יכולה לבחור, ואני מרגישה טבעית ככה".
למה אני נשארת עם קצר: "מבחינתי שיער קצר זה סוג של אמירה. כשהיה לי שיער ארוך, לא הפסקתי להתעסק איתו. עשיתי צבע, גוונים, תספורות, סידור אינטנסיבי כל בוקר, טיפול במסכות הזנה. הייתי עסוקה בשאלה אם יש לי שיער לבן או לא, ללכת למספרה או לא. היום אני מרגישה שהשיער כבר לא מייצג אותי ולא הופך אותי למה שאני. יש בי תחושת שחרור. אני רצה כל יום וכיף לי לרוץ עם השיער הקצוץ, וגם נוח לי הרבה יותר באימוני הכושר.
"בעיניי התספורת הזו מעידה על חוזק. אני מרגישה נשית, אני מרגישה שיש בי נוכחות. למדתי לאהוב את עצמי ככה. כשאני לובשת ג׳ינס וסניקרס ומניחה קצת קרם על השיער, אני מרגישה מיליון דולר. התספורת הקצרה משתלבת מדהים עם ההופעה שלי".
לילך שם טוב: "מבחינתי שיער קצר זה סוג של אמירה. היום אני מרגישה שהשיער כבר לא מייצג אותי ולא הופך אותי למה שאני. יש בי תחושת שחרור"
תישארי עם שיער קצר? "כל הזמן יש לי את ההתלבטות הזו. כרגע בא לי להישאר ככה, ויש רגעים שבא לי לצבוע אותו בוורוד או באפור. עברתי משהו בחיים, שנותן לי את הלגיטימציה להרגיש הכי בנוח עם עצמי".
שגרת טיפוח לפני ואחרי: "כשהיה לי שיער ארוך ביליתי לפחות רבע שעה כל בוקר בהתעסקות איתו. היום - שלוש דקות ויוצאת".

בגלל הילדים

לנה קודליס (35), נשואה ואם לשניים, צלמת, ציירת ובעלת החנות המקוונת Simsisters, תושבת צור־יצחק
6 צפייה בגלריה
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה לנה קודליס
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה לנה קודליס
לנה קודליס עם התספורת הקצרה, ולפניה
( צילום: אירה סימונוביץ simsisters.com, אלבום פרטי)
למה תספורת קצרה: "לאורך רוב חיי היה לי שיער ארוך, גולש ויפהפה. לפני שלוש שנים, לאחר הלידה השנייה, החלטתי פתאום להסתפר. אחר כך הארכתי, ולפני חצי שנה שוב רציתי קצר. כשיש ילדים, זה יותר נוח.
"הלכתי למספרה וביקשתי תספורת קצרה, והספר אמר, 'את בטוחה? יש לך שיער כל כך יפה, חבל'. הוא שאל מיליון שאלות, ואני התעקשתי. לי זה לא היה חבל, ושוב הייתה לי תחושה של קלילות, שאני לא צריכה לסרק את השיער שלי, שהוא לא מסתבך. כל כך נוח. אם אני גם ככה אוספת לקוקו, למה אני צריכה שיער ארוך?".
לנה קודליס: "הבת שלי כמעט בכתה כשראתה שהסתפרתי. אמרתי לה, 'שיער הוא לא שיניים - הוא תמיד יכול לצמוח חזרה'"
תגובת הסביבה: "הבת הגדולה שלי, בת שבע וחצי, אוהבת שיער ארוך. יש איזו דמות שאני דומה לה בטלוויזיה, והיא כמעט בכתה כשראתה שהסתפרתי. אמרתי לה, 'שיער הוא לא שיניים - הוא תמיד יכול לצמוח חזרה'. בעלי בכלל לא אוהב את השיער הקצר, אבל הוא אוהב אותי, ולכן מבחינתו שאעשה מה שאני רוצה ואיך שאני מרגישה".
שגרת טיפוח לפני ואחרי: "אין הבדל. גם לפני כן בכלל לא התעסקתי עם השיער. עכשיו אני מסתפרת קצר כמה פעמים בשנה, חופפת ומשתמשת בסרום וג'ל. כל דבר מעבר לזה הוא מבחינתי בזבוז זמן".

בגלל הסגר

שרית הרמן (61), נשואה, אם לשלושה וסבתא לשלושה, אמנית וציירת, תושבת אשקלון
6 צפייה בגלריה
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה שרית הרמן
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה שרית הרמן
שרית הרמן עם התספורת הקצרה, ולפניה
(צילום: אבי רוקח, אלבום פרטי)
למה תספורת קצרה: "כל חיי אהבתי שיער ארוך. עד הסגר הראשון הייתה לי צמה ארוכה שהגיעה עד המותניים. כשסגרו את המספרות היא הלכה והתארכה, וזה מאוד סירבל את הטיפול בשיער. בנוסף נאלצתי לצבוע את השיער בבית, ואחרי כמה פעמים נמאס לי מהלכלוך שזה יצר. בשלב מסוים החלטתי להפסיק לצבוע, ואז ההבדל בין השורשים הכסופים לשיער השחור היה קיצוני ומאוד הפריע לי".
התספורת: "באוקטובר האחרון הלכתי להסתפר אצל ספרית שהיא גם חברה שלי. היא גזרה קצת, ואמרתי לה, 'תעשי יותר קצר'. בסופו של דבר אמרתי לה, 'את יודעת מה? תגזרי את כל השיער השחור'. הגעתי אליה באחת בצהריים עם צמה ארוכה, ויצאתי ממנה בשעה חמש אחר הצהריים עם שיער קצוץ".
תגובת הסביבה: "ישבתי באוטו עם הבת שלי, והנכדים ראו אותי מרחוק ולא פנו אליי. הם לא זיהו שזו אני. הבת שלי אמרה להם, 'אתם לא אומרים שלום?'. הבכור, בן חמש, הסתכל עליי ואמר: 'חשבתי שזה סבא ירמי'. אני מקבלת הרבה מחמאות, בעיקר על האומץ ואני לא מבינה למה, הרי השיער יצמח ואולי אאריך אותו שוב. בעלי מאוד אהב. הבת שלי לא מעכלת את זה, אבל זה שלה. אני מרוצה מאוד".
שרית הרמן: "הייתי קמה בבוקר שעה קודם רק כדי לסרק את השיער, לקלוע את הצמה. היום אני יוצאת מהבית תוך עשר דקות"
להיות עם שיער קצר: "זה תענוג. מרגיש לי רענן. יש דברים קטנים שאנשים לא יבינו, כמו להישען אחורה על הכורסה. קודם לא יכולתי, כי הצמה או הקוקו תמיד הפריעו. לפעמים כשאני חולפת על פני המראה, אני שוכחת שאני נראית ככה. אני נראית שונה מקודם, אבל לא מרגישה פחות נשית".
שגרת טיפוח לפני ואחרי: "את לא מבינה כמה זמן אני חוסכת כל בוקר. הייתי קמה שעה קודם רק כדי לסרק את השיער, לקלוע את הצמה. אני גנדרנית ואוהבת פרחים וקישוטים ועגילים, וזו הייתה הרבה התעסקות. היום אני יוצאת תוך עשר דקות מהבית. אני חופפת, מקשקשת את השיער עם האצבעות ומייבשת. בלי מסרק, בלי סיכות, בלי קליפס. אני לא צריכה ללכת לעשות פן, שזה תענוג, וגם חוסכת כ־400 שקל בחודש על צבע".

בגלל ההפגנות בבלפור

רות ברונשטיין (57), נשואה ואם לשתיים, מרצה לאמנות ותקשורת, כתבת תוכן ופעילה חברתית, תושבת גבעתיים
6 צפייה בגלריה
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה רות ברונשטיין
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה רות ברונשטיין
רות ברונשטיין עם התספורת הקצרה, ולפניה
(צילום: יריב כץ, אלבום פרטי)
למה תספורת קצרה: "אני עוסקת באמנות רדיקלית ככלי לשינוי חברתי, והגעתי לאחת ההפגנות מול בית ראש הממשלה בבלפור. הרגשתי צורך להזדהות עם מיצג העירום שעלה שם באותה תקופה וספג ביקורת. אמרתי, אני חייבת לעשות מעשה כדי להרגיש שאני מממשת את הזכות שלי להיות מי שאני. נכנסתי למספרה ברחוב בלפור ושאלתי את הבעלים, 'אולי תעשה לי תספורת?'. בסוף אמרתי, 'יאללה, תעשה לי קרחת'. הוא היה המום ושאל ׳קרחת? את בטוחה? יש לך שיער כזה יפה׳. הוא החליט שאם יהיה לי אומץ, הוא עושה לי קרחת בחינם, וככה חזרתי הביתה מההפגנה. מאז השיער קצת צמח, ואני נהנית מהשיער הקצוץ".
תגובת הסביבה: "בעלי התלהב בהתחלה, ואמר שאני יפה ועכשיו רואים את הפנים שלי. עכשיו הוא כנראה התחרט, ומעודד את עצמו שבקרוב זה יגדל קצת. שכנים שפגשו אותי אמרו לי, ׳תגידי, קרה לך משהו? את בריאה?׳. גבר מהשכונה אמר לי, ׳היה לך שיער מהמם, חבל׳. המון נשים השמיעו את התגובה הקלאסית 'איזה אומץ יש לך', אבל חלקן דווקא נדבקו ממני. חברה התפתתה והסכימה שאני אספר אותה קצר, אבל לצערי אין לי כישורים בתחום והיא נאלצה לתקן במספרה".
רות ברונשטיין: "במהלך הפגנה בבלפור נכנסתי למספרה ברחוב ואמרתי לבעלים, 'יאללה, תעשה לי קרחת'. הוא היה המום"
החיים עם שיער קצר: "עם שיער ארוך הייתי רואה כל קמטוט על הפנים, ופתאום, בשיער קצוץ, אהבתי את הפנים שלי. נהניתי מהחופש הזה ומהתחושה שהעור שלי נושם. לפני כן לא הכרתי את התחושה שהרוח נושבת לי על הראש ואני מרגישה את העור של הקרקפת. זאת חוויה".
תחזרי יום אחד לשיער ארוך? "כן. הייתי רוצה להיות עם קרחת, אבל בבן הזוג שלי אני מאוהבת 35 שנה, וכיום הוא רוצה אותי עם שיער ארוך, כי ככה הוא רגיל אליי".
שגרת טיפוח לפני ואחרי: "לפני התספורת חפפתי את השיער במספרה כמה פעמים בשבוע, וההתעסקות הזו גזלה ממני לפחות שעתיים בכל פעם. בנוסף, צבעתי במספרה פעמיים בחודש. כיום הטיפול שלי בשיער הוא כמה דקות ביום. זה חיסכון משמעותי בזמן וכסף".

בגלל לידת בתי השנייה

אורלי רזניק (40), נשואה ואם לשתיים, אנליסטית בחברת הייטק, תושבת קריית־אונו
6 צפייה בגלריה
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה אורלי רזניק
לאשה שיער קצוץ תספורת קצרה אורלי רזניק
אורלי רזניק עם התספורת הקצרה, ולפניה
(צילום: אביגיל עוזי, אלבום פרטי)
למה תספורת קצרה: ״לפני שנה וחצי ילדתי את הבת השנייה שלי, שנה ותשעה חודשים אחרי הבת הראשונה. הגעתי למצב שלא היה לי זמן לסדר את השיער. הרגשתי שהוא מפריע לי ומעיק עליי. בשלב מסוים השיער התחיל לנשור, כתוצאה מהעייפות וההזנחה העצמית במשך חודשים. אחרי שנים עם שיער ארוך מאוד, רציתי להשיל את מה שמעיק ולהתחיל מחדש.
"כשבתי הייתה בת חצי שנה הגעתי אל הספר שלי, ארז אלון, ועשיתי את זה. הראיתי לו כמה תמונות של תספורת בכיוון שדמיינתי והוא הפך את המחשבה למציאות. עבורי זה היה שינוי קיצוני".
אורלי רזניק: הגעתי למצב שלא היה לי זמן לסדר את השיער. הרגשתי שהוא מפריע לי ומעיק עליי
שיער קצר ונשיות: ״אני מאמינה שהנשיות שלי מגיעה מבפנים, במה שאני מקרינה ולא בזכות איבר בגוף. דווקא כשמחסירים אלמנט חיצוני כלשהו, כמו שיער, יש צדדים אחרים שקורנים החוצה".
תגובת הסביבה: ״הבת הגדולה שלי, בת שלוש, הייתה בהלם ושאלה אותי במשך כמה ימים, 'אמא, איפה השיער?'. בעלי הוא זה שדחף אותי לתספורת הזו והוא חשב שזה מדליק בטירוף, אולי כי הוא לא גבר סטנדרטי. מאז הוא רוצה שאסתפר אפילו יותר קצר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button